Bu dersin amacı kariyer planlama sürecindeki öğretmen adayına, CV hazırlama yöntemleri ve dikkat edilecek noktaları öğretmek ve iş görüşmesi sırasında karşılaşabilecekleri durumlar; dikkat etmeleri gereken sözel ve beden dili ile ilgili konularda onları bilinçlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kariyer kavramı,Kariyer planlama ve aşamaları,Bireysel kariyer gelişimi,Kariyer stratejisinin oluşturulması,Kariyer planlama modeli,İlgili öğretmenlik alanlarında kariyer stratejileri,Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri,CV formatı ve örnekleri,CV hazırlamada dikkat edilecek noktalar ,Kapak yazıları, tanıtım mektupları, iş görüşmesi amaçları, yöntem ve türleri,Görüşmeye hazırlık ,Görüşme aşamaları,Görüşmelerde karşılaşılabilecek durumlar,Görüşmelerdeki soru tipleri, vücut dili- bedensel işaretler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1.Kariyer kavramı, kariyer planlama ve aşamalarını tanımlayabilecektir.
16, 9
A, D
4.CV hazırlamada dikkat edilecek noktaları belirleyebilecektir.
4.1. Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitlerini açıklar.
4.2.CV formatı ve örneklerini karşılaştırır.
3. İlgili öğretmenlik alanlarında kariyer seçeneklerini tanıyabilecektir.
10, 16, 19, 9
5. İş görüşmesine hazırlık ve görüşme aşamalarını derleyebilecektir.
5.1.İş görüşmesi amaçları, yöntem ve türlerini tanımlar.
5.2. Görüşmelerde karşılaşabilecek durumları, soru tiplerini ve vücut dili-bedensel işaretlerini yapılandırır.
11, 14, 15, 20, 5
F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kariyer kavramı
Ders hakkında beklentilerin konuşulması
2
Kariyer planlama ve aşamaları
Konuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
3
Bireysel kariyer gelişimi
Konuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
4
Kariyer stratejisinin oluşturulması
Konuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
5
Kariyer planlama modeli
Konuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
6
İlgili öğretmenlik alanlarında kariyer stratejileri
Konuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
7
Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri
Konuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
8
CV formatı ve örnekleri
Farklı CV formatlarının incelenmesi
9
CV hazırlamada dikkat edilecek noktalar
Bireysel CV hazırlama
10
Kapak yazıları, tanıtım mektupları, iş görüşmesi amaçları, yöntem ve türleri
Konuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
11
Görüşmeye hazırlık
Konuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
12
Görüşme aşamaları
Konuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
13
Görüşmelerde karşılaşılabilecek durumlar
Görüşmelerde karşılaşılabilecek durumlara ilişkin tahmin yürütme
14
Görüşmelerdeki soru tipleri, vücut dili- bedensel işaretler
İş görüşme provası yapma
Kaynak
Ders Notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
7
2
14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
5
10
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
2
5
10
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
7
1
7
Genel Sınav ve Hazırlığı
14
1
14
Performans Görevi, Bakım Planı
7
1
7
Toplam İş Yükü (Saat)
90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME
-
Güz Dönemi
2+0
2
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Seç. Genel Kültür
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Serap TEPE
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı kariyer planlama sürecindeki öğretmen adayına, CV hazırlama yöntemleri ve dikkat edilecek noktaları öğretmek ve iş görüşmesi sırasında karşılaşabilecekleri durumlar; dikkat etmeleri gereken sözel ve beden dili ile ilgili konularda onları bilinçlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kariyer kavramı,Kariyer planlama ve aşamaları,Bireysel kariyer gelişimi,Kariyer stratejisinin oluşturulması,Kariyer planlama modeli,İlgili öğretmenlik alanlarında kariyer stratejileri,Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri,CV formatı ve örnekleri,CV hazırlamada dikkat edilecek noktalar ,Kapak yazıları, tanıtım mektupları, iş görüşmesi amaçları, yöntem ve türleri,Görüşmeye hazırlık ,Görüşme aşamaları,Görüşmelerde karşılaşılabilecek durumlar,Görüşmelerdeki soru tipleri, vücut dili- bedensel işaretler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1.Kariyer kavramı, kariyer planlama ve aşamalarını tanımlayabilecektir.
16, 9
A, D
4.CV hazırlamada dikkat edilecek noktaları belirleyebilecektir.
4.1. Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitlerini açıklar.
4.2.CV formatı ve örneklerini karşılaştırır.
3. İlgili öğretmenlik alanlarında kariyer seçeneklerini tanıyabilecektir.
10, 16, 19, 9
5. İş görüşmesine hazırlık ve görüşme aşamalarını derleyebilecektir.
5.1.İş görüşmesi amaçları, yöntem ve türlerini tanımlar.
5.2. Görüşmelerde karşılaşabilecek durumları, soru tiplerini ve vücut dili-bedensel işaretlerini yapılandırır.
11, 14, 15, 20, 5
F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kariyer kavramı
Ders hakkında beklentilerin konuşulması
2
Kariyer planlama ve aşamaları
Konuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
3
Bireysel kariyer gelişimi
Konuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
4
Kariyer stratejisinin oluşturulması
Konuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
5
Kariyer planlama modeli
Konuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
6
İlgili öğretmenlik alanlarında kariyer stratejileri
Konuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
7
Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri
Konuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
8
CV formatı ve örnekleri
Farklı CV formatlarının incelenmesi
9
CV hazırlamada dikkat edilecek noktalar
Bireysel CV hazırlama
10
Kapak yazıları, tanıtım mektupları, iş görüşmesi amaçları, yöntem ve türleri
Konuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
11
Görüşmeye hazırlık
Konuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
12
Görüşme aşamaları
Konuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
13
Görüşmelerde karşılaşılabilecek durumlar
Görüşmelerde karşılaşılabilecek durumlara ilişkin tahmin yürütme
14
Görüşmelerdeki soru tipleri, vücut dili- bedensel işaretler
İş görüşme provası yapma
Kaynak
Ders Notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.