Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Genel Kültür
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Serap TEPE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı kariyer planlama sürecindeki öğretmen adayına, CV hazırlama yöntemleri ve dikkat edilecek noktaları öğretmek ve iş görüşmesi sırasında karşılaşabilecekleri durumlar; dikkat etmeleri gereken sözel ve beden dili ile ilgili konularda onları bilinçlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kariyer kavramı,Kariyer planlama ve aşamaları,Bireysel kariyer gelişimi,Kariyer stratejisinin oluşturulması,Kariyer planlama modeli,İlgili öğretmenlik alanlarında kariyer stratejileri,Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri,CV formatı ve örnekleri,CV hazırlamada dikkat edilecek noktalar ,Kapak yazıları, tanıtım mektupları, iş görüşmesi amaçları, yöntem ve türleri,Görüşmeye hazırlık ,Görüşme aşamaları,Görüşmelerde karşılaşılabilecek durumlar,Görüşmelerdeki soru tipleri, vücut dili- bedensel işaretler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1.Kariyer kavramı, kariyer planlama ve aşamalarını tanımlayabilecektir. 16, 9A, D
4.CV hazırlamada dikkat edilecek noktaları belirleyebilecektir. 4.1. Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitlerini açıklar. 4.2.CV formatı ve örneklerini karşılaştırır. 10, 13, 14, 16H
2. Kariyer stratejisinin oluşturulmasını aktarabilecektir. 2.1.Bireysel kariyer gelişimini açıklar. 10, 16, 19, 9A, D
3. İlgili öğretmenlik alanlarında kariyer seçeneklerini tanıyabilecektir. 10, 16, 19, 9
5. İş görüşmesine hazırlık ve görüşme aşamalarını derleyebilecektir. 5.1.İş görüşmesi amaçları, yöntem ve türlerini tanımlar. 5.2. Görüşmelerde karşılaşabilecek durumları, soru tiplerini ve vücut dili-bedensel işaretlerini yapılandırır. 11, 14, 15, 20, 5F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kariyer kavramıDers hakkında beklentilerin konuşulması
2Kariyer planlama ve aşamalarıKonuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
3Bireysel kariyer gelişimiKonuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
4Kariyer stratejisinin oluşturulmasıKonuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
5Kariyer planlama modeliKonuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
6İlgili öğretmenlik alanlarında kariyer stratejileriKonuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
7Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleriKonuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
8CV formatı ve örnekleriFarklı CV formatlarının incelenmesi
9CV hazırlamada dikkat edilecek noktalar Bireysel CV hazırlama
10Kapak yazıları, tanıtım mektupları, iş görüşmesi amaçları, yöntem ve türleriKonuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
11Görüşmeye hazırlık Konuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
12Görüşme aşamalarıKonuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
13Görüşmelerde karşılaşılabilecek durumlarGörüşmelerde karşılaşılabilecek durumlara ilişkin tahmin yürütme
14Görüşmelerdeki soru tipleri, vücut dili- bedensel işaretlerİş görüşme provası yapma
Kaynak
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme7214
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2510
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer2510
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı717
Genel Sınav ve Hazırlığı14114
Performans Görevi, Bakım Planı717
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Genel Kültür
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Serap TEPE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı kariyer planlama sürecindeki öğretmen adayına, CV hazırlama yöntemleri ve dikkat edilecek noktaları öğretmek ve iş görüşmesi sırasında karşılaşabilecekleri durumlar; dikkat etmeleri gereken sözel ve beden dili ile ilgili konularda onları bilinçlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kariyer kavramı,Kariyer planlama ve aşamaları,Bireysel kariyer gelişimi,Kariyer stratejisinin oluşturulması,Kariyer planlama modeli,İlgili öğretmenlik alanlarında kariyer stratejileri,Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri,CV formatı ve örnekleri,CV hazırlamada dikkat edilecek noktalar ,Kapak yazıları, tanıtım mektupları, iş görüşmesi amaçları, yöntem ve türleri,Görüşmeye hazırlık ,Görüşme aşamaları,Görüşmelerde karşılaşılabilecek durumlar,Görüşmelerdeki soru tipleri, vücut dili- bedensel işaretler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1.Kariyer kavramı, kariyer planlama ve aşamalarını tanımlayabilecektir. 16, 9A, D
4.CV hazırlamada dikkat edilecek noktaları belirleyebilecektir. 4.1. Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitlerini açıklar. 4.2.CV formatı ve örneklerini karşılaştırır. 10, 13, 14, 16H
2. Kariyer stratejisinin oluşturulmasını aktarabilecektir. 2.1.Bireysel kariyer gelişimini açıklar. 10, 16, 19, 9A, D
3. İlgili öğretmenlik alanlarında kariyer seçeneklerini tanıyabilecektir. 10, 16, 19, 9
5. İş görüşmesine hazırlık ve görüşme aşamalarını derleyebilecektir. 5.1.İş görüşmesi amaçları, yöntem ve türlerini tanımlar. 5.2. Görüşmelerde karşılaşabilecek durumları, soru tiplerini ve vücut dili-bedensel işaretlerini yapılandırır. 11, 14, 15, 20, 5F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kariyer kavramıDers hakkında beklentilerin konuşulması
2Kariyer planlama ve aşamalarıKonuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
3Bireysel kariyer gelişimiKonuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
4Kariyer stratejisinin oluşturulmasıKonuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
5Kariyer planlama modeliKonuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
6İlgili öğretmenlik alanlarında kariyer stratejileriKonuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
7Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleriKonuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
8CV formatı ve örnekleriFarklı CV formatlarının incelenmesi
9CV hazırlamada dikkat edilecek noktalar Bireysel CV hazırlama
10Kapak yazıları, tanıtım mektupları, iş görüşmesi amaçları, yöntem ve türleriKonuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
11Görüşmeye hazırlık Konuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
12Görüşme aşamalarıKonuyla ilgili önerilen makalelerin okunması
13Görüşmelerde karşılaşılabilecek durumlarGörüşmelerde karşılaşılabilecek durumlara ilişkin tahmin yürütme
14Görüşmelerdeki soru tipleri, vücut dili- bedensel işaretlerİş görüşme provası yapma
Kaynak
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15