Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıArş.Gör. Cansu KAYGISIZ, Arş.Gör. Zeynep ÇELİK
Dersin AmacıGeçmişten günümüze kullanılan okul öncesi eğitim programları hakkında bilgi sahibi olma, güncel okul öncesi eğitim programlarının neler olduğunu öğrenme ve bu programa uygun olarak aylık ve günlük plan yazımını öğrenme.
Dersin İçeriğiBu ders; Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri, Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci,Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel
özellikleri, ilkeleri,3-6 yaş çocuklarının gelişim özellikleri ve kazanım-göstergeler,Okul öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması (etkinlik çeşitleri ve açıklamaları),Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - Sanat- Müzik- Oyun,Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - Matematik- Fen- Dil,Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - ortam özellikleri ve öğrenme merkezleri,Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - öğretim yöntemleri,Okul öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması- aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı,Okul Öncesi Eğitiminin değerlendirilmesi (çocuğun, programın ve öğretmenin kendini değerlendirmesi),Okul Öncesi Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (OBADER),Dünyada uygulanan farklı yaklaşımlar ve okul öncesi eğitim programlarının kısa tanıtımları,Etkinlik planı ve eğitim akışı yazım çalışmaları -Değerlendirme Yöntemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
0-36 aylık çocuklara yönelik programı tanır 14, 9A, E, H
36-72 aylık çocuklara yönelik programı tanır - 14, 9A, E, H
Ulusal okul öncesi eğitim programının güncelleme çalışmaları ile değişen ve gelişen özelliklerini tartışır.10A, E
Güncel okul öncesi eğitim programına uygun etkinlik planlar.14, 9A, E, H
Okul öncesi eğitim programının ilkelerini açıklar 9A, E
Etkinlik türlerini bilir. 16, 9A
Okul öncesi eğitim programı kapsamındaki planlarını uygular.9E, H
Erken çocukluk eğitim programına yönelik etkinlik planlarını değerlendirir. 6, 9A, E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleriUlusal okulöncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır
2 Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreciUlusal okulöncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır
3Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel
özellikleri, ilkeleri
Ulusal okulöncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır
43-6 yaş çocuklarının gelişim özellikleri ve kazanım-göstergelerUlusal okulöncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır
5Okul öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması (etkinlik çeşitleri ve açıklamaları)Ulusal okulöncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır
6Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - Sanat- Müzik- OyunSözü edilen etkinlik çeşitlerinden yaratıcı bir uygulama yapılmalıdır.
7Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - Matematik- Fen- DilSözü edilen etkinlik çeşitlerinden yaratıcı bir uygulama yapılmalıdır.
8Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - ortam özellikleri ve öğrenme merkezleriUlusal okulöncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır
9Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - öğretim yöntemleriAlan incelemesi- Öğrenme merkezlerine yönelik örnek gözlemi yapılmalıdır.
10Okul öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması- aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planıAlan incelemesi- Öğrenme merkezlerine yönelik uygulama yapılmalıdır.
11Okul Öncesi Eğitiminin değerlendirilmesi (çocuğun, programın ve öğretmenin kendini değerlendirmesi)Her etkinlik alanına ait uygulanan etkinliklere Etkinlik planı yazılmalıdır.
12Okul Öncesi Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (OBADER)Aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı yazılmalıdır.
13Dünyada uygulanan farklı yaklaşımlar ve okul öncesi eğitim programlarının kısa tanıtımlarıUlusal okul öncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır.
14Etkinlik planı ve eğitim akışı yazım çalışmaları -Değerlendirme YöntemleriYapılan çalışmaların ön değerlendirmesi yapılmalıdır.
Kaynak
Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı (2013)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati12336
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6424
Okul Dışı Diğer Faaliyetler7214
Proje Sunumu / Seminer6318
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı6212
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı6318
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıArş.Gör. Cansu KAYGISIZ, Arş.Gör. Zeynep ÇELİK
Dersin AmacıGeçmişten günümüze kullanılan okul öncesi eğitim programları hakkında bilgi sahibi olma, güncel okul öncesi eğitim programlarının neler olduğunu öğrenme ve bu programa uygun olarak aylık ve günlük plan yazımını öğrenme.
Dersin İçeriğiBu ders; Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri, Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci,Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel
özellikleri, ilkeleri,3-6 yaş çocuklarının gelişim özellikleri ve kazanım-göstergeler,Okul öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması (etkinlik çeşitleri ve açıklamaları),Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - Sanat- Müzik- Oyun,Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - Matematik- Fen- Dil,Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - ortam özellikleri ve öğrenme merkezleri,Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - öğretim yöntemleri,Okul öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması- aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı,Okul Öncesi Eğitiminin değerlendirilmesi (çocuğun, programın ve öğretmenin kendini değerlendirmesi),Okul Öncesi Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (OBADER),Dünyada uygulanan farklı yaklaşımlar ve okul öncesi eğitim programlarının kısa tanıtımları,Etkinlik planı ve eğitim akışı yazım çalışmaları -Değerlendirme Yöntemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
0-36 aylık çocuklara yönelik programı tanır 14, 9A, E, H
36-72 aylık çocuklara yönelik programı tanır - 14, 9A, E, H
Ulusal okul öncesi eğitim programının güncelleme çalışmaları ile değişen ve gelişen özelliklerini tartışır.10A, E
Güncel okul öncesi eğitim programına uygun etkinlik planlar.14, 9A, E, H
Okul öncesi eğitim programının ilkelerini açıklar 9A, E
Etkinlik türlerini bilir. 16, 9A
Okul öncesi eğitim programı kapsamındaki planlarını uygular.9E, H
Erken çocukluk eğitim programına yönelik etkinlik planlarını değerlendirir. 6, 9A, E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleriUlusal okulöncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır
2 Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreciUlusal okulöncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır
3Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel
özellikleri, ilkeleri
Ulusal okulöncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır
43-6 yaş çocuklarının gelişim özellikleri ve kazanım-göstergelerUlusal okulöncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır
5Okul öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması (etkinlik çeşitleri ve açıklamaları)Ulusal okulöncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır
6Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - Sanat- Müzik- OyunSözü edilen etkinlik çeşitlerinden yaratıcı bir uygulama yapılmalıdır.
7Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - Matematik- Fen- DilSözü edilen etkinlik çeşitlerinden yaratıcı bir uygulama yapılmalıdır.
8Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - ortam özellikleri ve öğrenme merkezleriUlusal okulöncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır
9Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - öğretim yöntemleriAlan incelemesi- Öğrenme merkezlerine yönelik örnek gözlemi yapılmalıdır.
10Okul öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması- aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planıAlan incelemesi- Öğrenme merkezlerine yönelik uygulama yapılmalıdır.
11Okul Öncesi Eğitiminin değerlendirilmesi (çocuğun, programın ve öğretmenin kendini değerlendirmesi)Her etkinlik alanına ait uygulanan etkinliklere Etkinlik planı yazılmalıdır.
12Okul Öncesi Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (OBADER)Aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı yazılmalıdır.
13Dünyada uygulanan farklı yaklaşımlar ve okul öncesi eğitim programlarının kısa tanıtımlarıUlusal okul öncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır.
14Etkinlik planı ve eğitim akışı yazım çalışmaları -Değerlendirme YöntemleriYapılan çalışmaların ön değerlendirmesi yapılmalıdır.
Kaynak
Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı (2013)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15