Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLK YARDIM-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin anne ve çocuk sağlığı, aile planlaması ve acil durumlarda ilk yardım becerisini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Anne-çocuk sağlığının tanımı, ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu.,Gebeliğin oluşumu, anne karnında çocuk gelişimi.,Gebelikte geçirilebilecek hastalık ve kazaların çocuğun gelişimine etkileri,0-6 yaş çocuklarının büyüme gelişiminin değerlendirilmesi,0-6 yaş çocuklarında görülen çocuk hastalıkları (ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, bağışıklama ve döküntülü hastalıklar, paraziter enfeksiyonlar vb.) ve korunma yöntemleri,Aşılar,Kadının yaşam dönemlerine göre sağlık sorunları,Çocuk hakları, Çocuk İhmal ve İstismarının Önlenmesi,Aile planlaması ve korunma yöntemleri, İlkyardımda Temel yaşam desteği, kanamalarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım., Yanma, kırık-çıkık, yaralanma vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım.,Böcek sokması, zehirlenme vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım.,Yabancı cisim yutma, boğulmalar vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım.,Uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ana ve çocuk sağlığını gösteren ölçütleri değerlendirebilecek ve uygulayacaktır.10, 16, 9A
Gebeliğin oluşumu ve anne karnındaki çocuğun gelişimini açıklayabilecektir.10, 16, 9A
Çocuklarda bulaşıcı ve kronik hastalıklarını tanımlayacaktır.10, 16, 9A
0-6 yaş çocuğun büyüme ve gelişimini bilecektir16, 18, 9A
Çocuklarda acil durum ve ilkyardım uygulamalarını açıklayabilecektir.16, 6, 8, 9A
Aile planlaması yöntemlerini açıklar.10, 16, 8, 9A
Dünyada ve ülkemizde anne ve çocuk sağlığını etkileyen faktörleri tanımlayabilecektir10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Anne-çocuk sağlığının tanımı, ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu.Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Gebeliğin oluşumu, anne karnında çocuk gelişimi.Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Gebelikte geçirilebilecek hastalık ve kazaların çocuğun gelişimine etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
40-6 yaş çocuklarının büyüme gelişiminin değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
50-6 yaş çocuklarında görülen çocuk hastalıkları (ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, bağışıklama ve döküntülü hastalıklar, paraziter enfeksiyonlar vb.) ve korunma yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6AşılarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Kadının yaşam dönemlerine göre sağlık sorunlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Çocuk hakları, Çocuk İhmal ve İstismarının ÖnlenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Aile planlaması ve korunma yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10 İlkyardımda Temel yaşam desteği, kanamalarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım.Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11 Yanma, kırık-çıkık, yaralanma vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım.Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Böcek sokması, zehirlenme vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım.Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Yabancı cisim yutma, boğulmalar vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım.Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14UygulamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Tekin, N., Pekcan,G., Aslan, P., Tekin, B., Yılmaz, İ.(2008). Anne Çocuk Sağlığı Beslenme ve İlkyardım, Anadolu ÜniversitesiYayınları, Eskişehir. Reddy, U., Rossiter J. 2000. (Çeviri: Elif Gül Yapar, Murat Özel) “Gebelik öncesi danısmanlık, gebe bakımı ve emzirme”, John Hopkins jinekoloji ve obstetrik el kitabı (Editör: Nicholas C. Lambrou, Abraham N Morse, Edward E. Wallach), Birinci baskı, Atlas Kitapçılık, s: 1-20, Ankara. Erdem M. 2002. “Normal gebelikte fizyolojik değisiklikler”, Gebelik ve fizyolojik hastalıklar (Editör: Kadri yamaç, Rıfat . Gürsoy, Nuri Çakır), MN Medikal ve Nobel Yayınları, s: 1-11, İstanbul. Yiğit R. Çocukluk Dönemlerinde büyüme ve gelişme, I baskı, Ankara Sistem ofset.2009. James SR, Ashwill JW, DroskeSC. Growth and development: the child and the family. WB Saunders Company, Philadelphia, Pennsylyania, 2002. Marilyn J Hockenberry, David Wilson, Catherine Jackson (Editor). Wong's Nursing Care of Infants and Children (Mosby) – Hardcover (2006). Taşkın L. Doğum ve Kadın sağlığı Hemşireliği. 9. Baskı, Ankara. Dr.Gönül Demir,Uzm.Dr.Nuray Bingöl, Sacide Karagöz. İlkyardım kaynak kitabı, İlkyardım Eğitim Merkezi, Ankara,2008. Doç.Dr. Ruhi Selçuk Tabak, H. İbrahim Somyürek, Temel İlk yardım ve Acil Bakım, Palme Yayıncılık,2008. Medipol Üniversitesi Temel İlkyardım Uygulamaları Eğitm Kitabı 2013. http://www.medipol.edu.tr/Document/Galeri/Dokuman/dokumangalerisi/Diger/MedipolUniversitesiTemel-IlkyardimUygulamalariEgitimKitabi2013.pdf

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)91
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(91/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLK YARDIM-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin anne ve çocuk sağlığı, aile planlaması ve acil durumlarda ilk yardım becerisini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Anne-çocuk sağlığının tanımı, ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu.,Gebeliğin oluşumu, anne karnında çocuk gelişimi.,Gebelikte geçirilebilecek hastalık ve kazaların çocuğun gelişimine etkileri,0-6 yaş çocuklarının büyüme gelişiminin değerlendirilmesi,0-6 yaş çocuklarında görülen çocuk hastalıkları (ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, bağışıklama ve döküntülü hastalıklar, paraziter enfeksiyonlar vb.) ve korunma yöntemleri,Aşılar,Kadının yaşam dönemlerine göre sağlık sorunları,Çocuk hakları, Çocuk İhmal ve İstismarının Önlenmesi,Aile planlaması ve korunma yöntemleri, İlkyardımda Temel yaşam desteği, kanamalarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım., Yanma, kırık-çıkık, yaralanma vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım.,Böcek sokması, zehirlenme vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım.,Yabancı cisim yutma, boğulmalar vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım.,Uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ana ve çocuk sağlığını gösteren ölçütleri değerlendirebilecek ve uygulayacaktır.10, 16, 9A
Gebeliğin oluşumu ve anne karnındaki çocuğun gelişimini açıklayabilecektir.10, 16, 9A
Çocuklarda bulaşıcı ve kronik hastalıklarını tanımlayacaktır.10, 16, 9A
0-6 yaş çocuğun büyüme ve gelişimini bilecektir16, 18, 9A
Çocuklarda acil durum ve ilkyardım uygulamalarını açıklayabilecektir.16, 6, 8, 9A
Aile planlaması yöntemlerini açıklar.10, 16, 8, 9A
Dünyada ve ülkemizde anne ve çocuk sağlığını etkileyen faktörleri tanımlayabilecektir10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Anne-çocuk sağlığının tanımı, ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu.Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Gebeliğin oluşumu, anne karnında çocuk gelişimi.Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Gebelikte geçirilebilecek hastalık ve kazaların çocuğun gelişimine etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
40-6 yaş çocuklarının büyüme gelişiminin değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
50-6 yaş çocuklarında görülen çocuk hastalıkları (ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, bağışıklama ve döküntülü hastalıklar, paraziter enfeksiyonlar vb.) ve korunma yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6AşılarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Kadının yaşam dönemlerine göre sağlık sorunlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Çocuk hakları, Çocuk İhmal ve İstismarının ÖnlenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Aile planlaması ve korunma yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10 İlkyardımda Temel yaşam desteği, kanamalarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım.Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11 Yanma, kırık-çıkık, yaralanma vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım.Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Böcek sokması, zehirlenme vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım.Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Yabancı cisim yutma, boğulmalar vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım.Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14UygulamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Tekin, N., Pekcan,G., Aslan, P., Tekin, B., Yılmaz, İ.(2008). Anne Çocuk Sağlığı Beslenme ve İlkyardım, Anadolu ÜniversitesiYayınları, Eskişehir. Reddy, U., Rossiter J. 2000. (Çeviri: Elif Gül Yapar, Murat Özel) “Gebelik öncesi danısmanlık, gebe bakımı ve emzirme”, John Hopkins jinekoloji ve obstetrik el kitabı (Editör: Nicholas C. Lambrou, Abraham N Morse, Edward E. Wallach), Birinci baskı, Atlas Kitapçılık, s: 1-20, Ankara. Erdem M. 2002. “Normal gebelikte fizyolojik değisiklikler”, Gebelik ve fizyolojik hastalıklar (Editör: Kadri yamaç, Rıfat . Gürsoy, Nuri Çakır), MN Medikal ve Nobel Yayınları, s: 1-11, İstanbul. Yiğit R. Çocukluk Dönemlerinde büyüme ve gelişme, I baskı, Ankara Sistem ofset.2009. James SR, Ashwill JW, DroskeSC. Growth and development: the child and the family. WB Saunders Company, Philadelphia, Pennsylyania, 2002. Marilyn J Hockenberry, David Wilson, Catherine Jackson (Editor). Wong's Nursing Care of Infants and Children (Mosby) – Hardcover (2006). Taşkın L. Doğum ve Kadın sağlığı Hemşireliği. 9. Baskı, Ankara. Dr.Gönül Demir,Uzm.Dr.Nuray Bingöl, Sacide Karagöz. İlkyardım kaynak kitabı, İlkyardım Eğitim Merkezi, Ankara,2008. Doç.Dr. Ruhi Selçuk Tabak, H. İbrahim Somyürek, Temel İlk yardım ve Acil Bakım, Palme Yayıncılık,2008. Medipol Üniversitesi Temel İlkyardım Uygulamaları Eğitm Kitabı 2013. http://www.medipol.edu.tr/Document/Galeri/Dokuman/dokumangalerisi/Diger/MedipolUniversitesiTemel-IlkyardimUygulamalariEgitimKitabi2013.pdf

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15