Bu dersin amacı, eğitimde örtük programla ilgili yaklaşımlar çerçevesinde bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ile okulda gerçekleştirilen etkinliklerin önemi ve yönetimi ve değerler eğitimi açısından program dışı etkinliklerin incelenmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler,Eğitimde örtük program kavramları,Örtük programla ilgili yaklaşımlar,Bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program,Bir ritüel yeri olarak okul,okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri,Okulda sosyal ve kültürel faaliyetlerin önemi,Okulda sosyal ve kültürel etkinliklerin yönetimi,Okulda sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi,Okulda sportif ve sanatsal etkinliklerin yönetimi,Değerler eğitiminde örtük programın yeri,Değerler eğitiminde örtük programın önemi,Değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama vb.) etkinlikler.,Değerler eğitimi açısından program dışı ( buluşma, mezuniyet vb.) etkinlikler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler
2
Eğitimde örtük program kavramları
3
Örtük programla ilgili yaklaşımlar
4
Bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program
5
Bir ritüel yeri olarak okul
6
okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri
7
Okulda sosyal ve kültürel faaliyetlerin önemi
8
Okulda sosyal ve kültürel etkinliklerin yönetimi
9
Okulda sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi
10
Okulda sportif ve sanatsal etkinliklerin yönetimi
11
Değerler eğitiminde örtük programın yeri
12
Değerler eğitiminde örtük programın önemi
13
Değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama vb.) etkinlikler.
14
Değerler eğitimi açısından program dışı ( buluşma, mezuniyet vb.) etkinlikler
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
6
3
18
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
2
5
10
Proje Sunumu / Seminer
2
6
12
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
7
2
14
Genel Sınav ve Hazırlığı
14
2
28
Performans Görevi, Bakım Planı
5
2
10
Toplam İş Yükü (Saat)
120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Seç. Meslek Bilgisi
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Betül DEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, eğitimde örtük programla ilgili yaklaşımlar çerçevesinde bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ile okulda gerçekleştirilen etkinliklerin önemi ve yönetimi ve değerler eğitimi açısından program dışı etkinliklerin incelenmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler,Eğitimde örtük program kavramları,Örtük programla ilgili yaklaşımlar,Bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program,Bir ritüel yeri olarak okul,okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri,Okulda sosyal ve kültürel faaliyetlerin önemi,Okulda sosyal ve kültürel etkinliklerin yönetimi,Okulda sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi,Okulda sportif ve sanatsal etkinliklerin yönetimi,Değerler eğitiminde örtük programın yeri,Değerler eğitiminde örtük programın önemi,Değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama vb.) etkinlikler.,Değerler eğitimi açısından program dışı ( buluşma, mezuniyet vb.) etkinlikler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler
2
Eğitimde örtük program kavramları
3
Örtük programla ilgili yaklaşımlar
4
Bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program
5
Bir ritüel yeri olarak okul
6
okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri
7
Okulda sosyal ve kültürel faaliyetlerin önemi
8
Okulda sosyal ve kültürel etkinliklerin yönetimi
9
Okulda sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi
10
Okulda sportif ve sanatsal etkinliklerin yönetimi
11
Değerler eğitiminde örtük programın yeri
12
Değerler eğitiminde örtük programın önemi
13
Değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama vb.) etkinlikler.
14
Değerler eğitimi açısından program dışı ( buluşma, mezuniyet vb.) etkinlikler
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.