Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Betül DEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, eğitimde örtük programla ilgili yaklaşımlar çerçevesinde bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ile okulda gerçekleştirilen etkinliklerin önemi ve yönetimi ve değerler eğitimi açısından program dışı etkinliklerin incelenmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler,Eğitimde örtük program kavramları,Örtük programla ilgili yaklaşımlar,Bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program,Bir ritüel yeri olarak okul,okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri,Okulda sosyal ve kültürel faaliyetlerin önemi,Okulda sosyal ve kültürel etkinliklerin yönetimi,Okulda sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi,Okulda sportif ve sanatsal etkinliklerin yönetimi,Değerler eğitiminde örtük programın yeri,Değerler eğitiminde örtük programın önemi,Değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama vb.) etkinlikler.,Değerler eğitimi açısından program dışı ( buluşma, mezuniyet vb.) etkinlikler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler
2Eğitimde örtük program kavramları
3Örtük programla ilgili yaklaşımlar
4Bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program
5Bir ritüel yeri olarak okul
6okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri
7Okulda sosyal ve kültürel faaliyetlerin önemi
8Okulda sosyal ve kültürel etkinliklerin yönetimi
9Okulda sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi
10Okulda sportif ve sanatsal etkinliklerin yönetimi
11Değerler eğitiminde örtük programın yeri
12Değerler eğitiminde örtük programın önemi
13Değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama vb.) etkinlikler.
14Değerler eğitimi açısından program dışı ( buluşma, mezuniyet vb.) etkinlikler
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6318
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2510
Proje Sunumu / Seminer2612
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı5210
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Betül DEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, eğitimde örtük programla ilgili yaklaşımlar çerçevesinde bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ile okulda gerçekleştirilen etkinliklerin önemi ve yönetimi ve değerler eğitimi açısından program dışı etkinliklerin incelenmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler,Eğitimde örtük program kavramları,Örtük programla ilgili yaklaşımlar,Bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program,Bir ritüel yeri olarak okul,okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri,Okulda sosyal ve kültürel faaliyetlerin önemi,Okulda sosyal ve kültürel etkinliklerin yönetimi,Okulda sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi,Okulda sportif ve sanatsal etkinliklerin yönetimi,Değerler eğitiminde örtük programın yeri,Değerler eğitiminde örtük programın önemi,Değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama vb.) etkinlikler.,Değerler eğitimi açısından program dışı ( buluşma, mezuniyet vb.) etkinlikler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler
2Eğitimde örtük program kavramları
3Örtük programla ilgili yaklaşımlar
4Bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program
5Bir ritüel yeri olarak okul
6okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri
7Okulda sosyal ve kültürel faaliyetlerin önemi
8Okulda sosyal ve kültürel etkinliklerin yönetimi
9Okulda sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi
10Okulda sportif ve sanatsal etkinliklerin yönetimi
11Değerler eğitiminde örtük programın yeri
12Değerler eğitiminde örtük programın önemi
13Değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama vb.) etkinlikler.
14Değerler eğitimi açısından program dışı ( buluşma, mezuniyet vb.) etkinlikler
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15