Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜZE EĞİTİMİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sinem DEMİROĞLU
Dersin YardımcılarıDr. Öğr. Üyesi Mefharet Veziroğlu Çelik
Dersin AmacıTürkiye ve Dünya müzeciliğinin, erken çocukluk eğitimi kapsamında, müze tanımı ve müzecilik tarihçesi doğrultusunda incelenmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Müzenin Tanımı,Müzenin özellikleri,Müzelerde sergileme,Müze ve müze eğitimi,Müze türleri,Türk müzeciliğinin gelişimi,Dünyada müzeciliğin tarihine genel bir bakış,Müze ve sanat ilişkisi,Müze, kültür ve uygarlık ilişkisi,Müze ve sanat eğitimi,Müze ve toplum,Müzelerin tarih bilincine katkısı,Tarihi eserlere sahip çıkma,Dünyada ve Türkiye’de çağdaş müzecilik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Müze ve müzeciliğin tanımını öğrenecek, müze ve sanat, müze ve kültür ilişkileri ile bağlantılar kuracak, aynı zamanda erken çocukluk eğitimi kapsamında dünya ve Türkiye müzeciliğini farklı bakış açılarıyla inceleme ve değerlendirme fırsatı bulacaktır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Müzenin Tanımı
2Müzenin özellikleri
3Müzelerde sergileme
4Müze ve müze eğitimi
5Müze türleri
6Türk müzeciliğinin gelişimi
7Dünyada müzeciliğin tarihine genel bir bakış
8Müze ve sanat ilişkisi
9Müze, kültür ve uygarlık ilişkisi
10Müze ve sanat eğitimi
11Müze ve toplum
12Müzelerin tarih bilincine katkısı
13Tarihi eserlere sahip çıkma
14Dünyada ve Türkiye’de çağdaş müzecilik
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler8324
Proje Sunumu / Seminer313
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı717
Genel Sınav ve Hazırlığı14114
Performans Görevi, Bakım Planı212
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜZE EĞİTİMİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sinem DEMİROĞLU
Dersin YardımcılarıDr. Öğr. Üyesi Mefharet Veziroğlu Çelik
Dersin AmacıTürkiye ve Dünya müzeciliğinin, erken çocukluk eğitimi kapsamında, müze tanımı ve müzecilik tarihçesi doğrultusunda incelenmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Müzenin Tanımı,Müzenin özellikleri,Müzelerde sergileme,Müze ve müze eğitimi,Müze türleri,Türk müzeciliğinin gelişimi,Dünyada müzeciliğin tarihine genel bir bakış,Müze ve sanat ilişkisi,Müze, kültür ve uygarlık ilişkisi,Müze ve sanat eğitimi,Müze ve toplum,Müzelerin tarih bilincine katkısı,Tarihi eserlere sahip çıkma,Dünyada ve Türkiye’de çağdaş müzecilik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Müze ve müzeciliğin tanımını öğrenecek, müze ve sanat, müze ve kültür ilişkileri ile bağlantılar kuracak, aynı zamanda erken çocukluk eğitimi kapsamında dünya ve Türkiye müzeciliğini farklı bakış açılarıyla inceleme ve değerlendirme fırsatı bulacaktır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Müzenin Tanımı
2Müzenin özellikleri
3Müzelerde sergileme
4Müze ve müze eğitimi
5Müze türleri
6Türk müzeciliğinin gelişimi
7Dünyada müzeciliğin tarihine genel bir bakış
8Müze ve sanat ilişkisi
9Müze, kültür ve uygarlık ilişkisi
10Müze ve sanat eğitimi
11Müze ve toplum
12Müzelerin tarih bilincine katkısı
13Tarihi eserlere sahip çıkma
14Dünyada ve Türkiye’de çağdaş müzecilik
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15