Türkiye ve Dünya müzeciliğinin, erken çocukluk eğitimi kapsamında, müze tanımı ve müzecilik tarihçesi doğrultusunda incelenmesi.
Dersin İçeriği
Bu ders; Müzenin Tanımı,Müzenin özellikleri,Müzelerde sergileme,Müze ve müze eğitimi,Müze türleri,Türk müzeciliğinin gelişimi,Dünyada müzeciliğin tarihine genel bir bakış,Müze ve sanat ilişkisi,Müze, kültür ve uygarlık ilişkisi,Müze ve sanat eğitimi,Müze ve toplum,Müzelerin tarih bilincine katkısı,Tarihi eserlere sahip çıkma,Dünyada ve Türkiye’de çağdaş müzecilik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Müze ve müzeciliğin tanımını öğrenecek, müze ve sanat, müze ve kültür ilişkileri ile bağlantılar kuracak, aynı zamanda erken çocukluk eğitimi kapsamında dünya ve Türkiye müzeciliğini farklı bakış açılarıyla inceleme ve değerlendirme fırsatı bulacaktır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Müzenin Tanımı
2
Müzenin özellikleri
3
Müzelerde sergileme
4
Müze ve müze eğitimi
5
Müze türleri
6
Türk müzeciliğinin gelişimi
7
Dünyada müzeciliğin tarihine genel bir bakış
8
Müze ve sanat ilişkisi
9
Müze, kültür ve uygarlık ilişkisi
10
Müze ve sanat eğitimi
11
Müze ve toplum
12
Müzelerin tarih bilincine katkısı
13
Tarihi eserlere sahip çıkma
14
Dünyada ve Türkiye’de çağdaş müzecilik
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
1
14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
2
28
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
8
3
24
Proje Sunumu / Seminer
3
1
3
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
7
1
7
Genel Sınav ve Hazırlığı
14
1
14
Performans Görevi, Bakım Planı
2
1
2
Toplam İş Yükü (Saat)
120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
MÜZE EĞİTİMİ
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Seç. Meslek Bilgisi
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Sinem DEMİROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dr. Öğr. Üyesi Mefharet Veziroğlu Çelik
Dersin Amacı
Türkiye ve Dünya müzeciliğinin, erken çocukluk eğitimi kapsamında, müze tanımı ve müzecilik tarihçesi doğrultusunda incelenmesi.
Dersin İçeriği
Bu ders; Müzenin Tanımı,Müzenin özellikleri,Müzelerde sergileme,Müze ve müze eğitimi,Müze türleri,Türk müzeciliğinin gelişimi,Dünyada müzeciliğin tarihine genel bir bakış,Müze ve sanat ilişkisi,Müze, kültür ve uygarlık ilişkisi,Müze ve sanat eğitimi,Müze ve toplum,Müzelerin tarih bilincine katkısı,Tarihi eserlere sahip çıkma,Dünyada ve Türkiye’de çağdaş müzecilik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Müze ve müzeciliğin tanımını öğrenecek, müze ve sanat, müze ve kültür ilişkileri ile bağlantılar kuracak, aynı zamanda erken çocukluk eğitimi kapsamında dünya ve Türkiye müzeciliğini farklı bakış açılarıyla inceleme ve değerlendirme fırsatı bulacaktır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Müzenin Tanımı
2
Müzenin özellikleri
3
Müzelerde sergileme
4
Müze ve müze eğitimi
5
Müze türleri
6
Türk müzeciliğinin gelişimi
7
Dünyada müzeciliğin tarihine genel bir bakış
8
Müze ve sanat ilişkisi
9
Müze, kültür ve uygarlık ilişkisi
10
Müze ve sanat eğitimi
11
Müze ve toplum
12
Müzelerin tarih bilincine katkısı
13
Tarihi eserlere sahip çıkma
14
Dünyada ve Türkiye’de çağdaş müzecilik
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.