Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK RUH SAĞLIĞI-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin temel amacı okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin, çocuk ruh sağlığı konusunda yeterlilik kazanmalarıdır. Bu amaçla öğrenciler, çocuk ruh sağlığı tanımları ve ruh sağlığı kuramları hakkında bilgi edinerek, sınıflarda görülen problemli davranışlar, savunma mekanizmaları, normal ve normal olmayan davranışların tanımı, çocukta dengeli kişilik oluşturma, uyum ve uyum sorunlarının nedenlerini ve etkilerini öğrenmektedirler.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Dersle İlgili Genel Bilgiler, Ruh Sağlığının Tanımı
,Erken Çocuklukta Duygu ve Davranış Bozuklukları,Erken Çocuklukta Duygu ve Davranış Bozuklukları

,Çocuklarda Gelişim Dönemlerine Özgü Sorunlar
,Ruh Sağlığı ile İlgili Kavramlar ve Kuramlar,Erken Çocuklukta Duygusal Gelişim
,Okul ve Ailede Sağlıklı İletişim
,Çocuklarda Uyum ve Davranış Problemlerine Neden Olan Etmenler ,Çocuk Ruh Sağlığı ve Hastalıkları
,Savunma Düzenekleri
,Çocuğun Ruh Sağlığı ve Gelişimini Etkileyen Durumlar
,Çocuk Ruh Sağlığının Önemi ve Etkileyen Etmenler,Çocuklarda Ruh Sağlığını Korumaya Yönelik Etkinlikler
,Genel Tekrar ve Ders Değertlendirmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ruh sağlığı kavramı hakkında bilgi sahibi olma 10, 16A, E
Ruh sağlığı ile ilgili psikolojik yaklaşımları teorileri bilme 10, 16, 9A, E
Çocuklarda görülen duygusal bozuklukları tanımlayabilme 10, 16, 9A, E
Savunma mekanizmalarını örnekleyebilme 10, 9A, E
Ruhsal bozukluk nedenlerini ve doğru yaklaşımları bilme 10, 12, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Dersle İlgili Genel Bilgiler, Ruh Sağlığının Tanımı
Ders hakkında beklentilerin konuşulması
2Erken Çocuklukta Duygu ve Davranış Bozukluklarıİlgili konuda önerilen makalelerin okunması
3Erken Çocuklukta Duygu ve Davranış Bozuklukları

İlgili konuda önerilen makalelerin okunması
4Çocuklarda Gelişim Dönemlerine Özgü Sorunlar
İlgili konuda önerilen makalelerin okunması
5Ruh Sağlığı ile İlgili Kavramlar ve Kuramlarİlgili konuda önerilen makalelerin okunması
6Erken Çocuklukta Duygusal Gelişim
ilgili konuda önerilen makalelerin okunması
7Okul ve Ailede Sağlıklı İletişim
İlgili konuda önerilen makalelerin okunması
8Çocuklarda Uyum ve Davranış Problemlerine Neden Olan Etmenler İlgili konuda önerilen makalelerin okunması
9Çocuk Ruh Sağlığı ve Hastalıkları
İlgili konuda önerilen makalelerin okunması
10Savunma Düzenekleri
İlgili konuda önerilen makalelerin okunması
11Çocuğun Ruh Sağlığı ve Gelişimini Etkileyen Durumlar
İlgili konuda önerilen makalelerin okunması
12Çocuk Ruh Sağlığının Önemi ve Etkileyen Etmenlerİlgili konuda makalelerin okunması
13Çocuklarda Ruh Sağlığını Korumaya Yönelik Etkinlikler
İlgili konuda makalelerin okunması
14Genel Tekrar ve Ders Değertlendirmesi
İlgili konuda önerilen makalelerin okunması
Kaynak
YAVUZER, H.(2019).Çocuk Psikolojisi.Remzi Kitabevi. YEŞİLYAPRAK, B. (2019). Gelişim Öğrenme Öğretim, Pegem Akademi Yayıncılık. YALÇIN,S. (2017).Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Songür Eğitim Eğitim Hizmetleri. CÜCELOĞLU,D. (2016).İnsan ve Davranışı. Remzi Kitabevi. BAŞTEMUR, S. (2021). Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. FIRAT, M., KAYA BAĞDAŞ, Ç. (2021). Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı. Eğiten Kitap. Genişletilmiş 2. Baskı. Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer2612
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7321
Genel Sınav ve Hazırlığı14342
Performans Görevi, Bakım Planı7214
Toplam İş Yükü (Saat)145
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(145/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK RUH SAĞLIĞI-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin temel amacı okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin, çocuk ruh sağlığı konusunda yeterlilik kazanmalarıdır. Bu amaçla öğrenciler, çocuk ruh sağlığı tanımları ve ruh sağlığı kuramları hakkında bilgi edinerek, sınıflarda görülen problemli davranışlar, savunma mekanizmaları, normal ve normal olmayan davranışların tanımı, çocukta dengeli kişilik oluşturma, uyum ve uyum sorunlarının nedenlerini ve etkilerini öğrenmektedirler.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Dersle İlgili Genel Bilgiler, Ruh Sağlığının Tanımı
,Erken Çocuklukta Duygu ve Davranış Bozuklukları,Erken Çocuklukta Duygu ve Davranış Bozuklukları

,Çocuklarda Gelişim Dönemlerine Özgü Sorunlar
,Ruh Sağlığı ile İlgili Kavramlar ve Kuramlar,Erken Çocuklukta Duygusal Gelişim
,Okul ve Ailede Sağlıklı İletişim
,Çocuklarda Uyum ve Davranış Problemlerine Neden Olan Etmenler ,Çocuk Ruh Sağlığı ve Hastalıkları
,Savunma Düzenekleri
,Çocuğun Ruh Sağlığı ve Gelişimini Etkileyen Durumlar
,Çocuk Ruh Sağlığının Önemi ve Etkileyen Etmenler,Çocuklarda Ruh Sağlığını Korumaya Yönelik Etkinlikler
,Genel Tekrar ve Ders Değertlendirmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ruh sağlığı kavramı hakkında bilgi sahibi olma 10, 16A, E
Ruh sağlığı ile ilgili psikolojik yaklaşımları teorileri bilme 10, 16, 9A, E
Çocuklarda görülen duygusal bozuklukları tanımlayabilme 10, 16, 9A, E
Savunma mekanizmalarını örnekleyebilme 10, 9A, E
Ruhsal bozukluk nedenlerini ve doğru yaklaşımları bilme 10, 12, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Dersle İlgili Genel Bilgiler, Ruh Sağlığının Tanımı
Ders hakkında beklentilerin konuşulması
2Erken Çocuklukta Duygu ve Davranış Bozukluklarıİlgili konuda önerilen makalelerin okunması
3Erken Çocuklukta Duygu ve Davranış Bozuklukları

İlgili konuda önerilen makalelerin okunması
4Çocuklarda Gelişim Dönemlerine Özgü Sorunlar
İlgili konuda önerilen makalelerin okunması
5Ruh Sağlığı ile İlgili Kavramlar ve Kuramlarİlgili konuda önerilen makalelerin okunması
6Erken Çocuklukta Duygusal Gelişim
ilgili konuda önerilen makalelerin okunması
7Okul ve Ailede Sağlıklı İletişim
İlgili konuda önerilen makalelerin okunması
8Çocuklarda Uyum ve Davranış Problemlerine Neden Olan Etmenler İlgili konuda önerilen makalelerin okunması
9Çocuk Ruh Sağlığı ve Hastalıkları
İlgili konuda önerilen makalelerin okunması
10Savunma Düzenekleri
İlgili konuda önerilen makalelerin okunması
11Çocuğun Ruh Sağlığı ve Gelişimini Etkileyen Durumlar
İlgili konuda önerilen makalelerin okunması
12Çocuk Ruh Sağlığının Önemi ve Etkileyen Etmenlerİlgili konuda makalelerin okunması
13Çocuklarda Ruh Sağlığını Korumaya Yönelik Etkinlikler
İlgili konuda makalelerin okunması
14Genel Tekrar ve Ders Değertlendirmesi
İlgili konuda önerilen makalelerin okunması
Kaynak
YAVUZER, H.(2019).Çocuk Psikolojisi.Remzi Kitabevi. YEŞİLYAPRAK, B. (2019). Gelişim Öğrenme Öğretim, Pegem Akademi Yayıncılık. YALÇIN,S. (2017).Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Songür Eğitim Eğitim Hizmetleri. CÜCELOĞLU,D. (2016).İnsan ve Davranışı. Remzi Kitabevi. BAŞTEMUR, S. (2021). Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. FIRAT, M., KAYA BAĞDAŞ, Ç. (2021). Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı. Eğiten Kitap. Genişletilmiş 2. Baskı. Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15