Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY
Dersi VerenlerArş.Gör. Fatma Özge ÜNSAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErken çocukluk eğitiminde öğrenme yaklaşımları ile ilgili temel beceriler kazanmak
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Öğrenmeyle İlgili Temel Kavramlar,Öğrenmenin Temelleri ve Eğitime Yansıması,Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler; geri bildirim,Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler; motivasyon ve pekiştireçler,Bilişsel kuramlar,Yapılandırmacılık Kuramı,Davranışçı öğrenme kuramları,Sosyal öğrenme kuramı,Beyin temelli öğrenme kuramları,Bloom Taksonomisi,Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme,Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için öğretmenin yapabilecekleri,Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için ortam düzenlenmesi,Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için eğitim içeriği düzenlemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Erken çocukluk dönemine yönelik öğrenme yaklaşımlarını, yaklaşımların farklılaşan yönlerini tanır ve bu yaklaşımlara göre öğrenme planlarını ve ortamlarını düzenler. 10, 16, 9A, E
Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramları tanımlar 10, 16, 9A, E
Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörleri (geri bildirim, motivasyon, pekiştireçler) listeler ve açıklar 10, 16, 9A, E
Öğrenme kuram ve yaklaşımlarını (Davranışçı öğrenme kuramları, Bilişsel Kuramlar, yapılandırmacı kuramlar, sosyal öğrenme kuramı ve beyin temelli öğrenme kuramları) açıklar 10, 16, 9A, E
Öğrenme kuram ve yaklaşımlarını (Davranışçı öğrenme kuramları, Bilişsel Kuramlar, yapılandırmacı kuramlar, sosyal öğrenme kuramı ve beyin temelli öğrenme kuramları) karşılaştırır 10, 16, 9A, E
Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için ortam ve eğitim içeriği düzenler10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Öğrenmeyle İlgili Temel Kavramlar
2Öğrenmenin Temelleri ve Eğitime Yansıması
3Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler; geri bildirim
4Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler; motivasyon ve pekiştireçler-
5Bilişsel kuramlarBilişsel Kuramlar Üzerine Okumaların Yapılması
6Yapılandırmacılık KuramıYapılandırmacılık kuramı üzerine okumaların yapılması
7Davranışçı öğrenme kuramlarıDavranışçı Öğrenme Kuramı Üzerine Okumaların Yapılması
8Sosyal öğrenme kuramıSosyal Öğrenme Kuramı Üzerine Okumaların Yapılması
9Beyin temelli öğrenme kuramlarıBeyin Temelli Kuramlar Üzerine Okumaların Yapılması
10Bloom TaksonomisiBloom Taksonomisi Üzerine Okumaların Yapılması
11Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme
12Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için öğretmenin yapabilecekleri
13Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için ortam düzenlenmesi
14Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için eğitim içeriği düzenlemeleri
Kaynak
Gürol, A. (2018). Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları: İstanbul: Efe yayınları. Schunk, D.H. (2009).Öğrenme Teorileri Eğitimsel Bir Bakışla. (5.Baskıdan çeviri) (Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin). Ankara: Nobel. Saban, A. (2002). Öğrenme ve öğretme süreci, Nobel, Ankara. Senemoğlu, N. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Gazi Kitapevi, Ankara. Bayrakçeken, S. Oktay, Ö. Samancı, O. Canpolat, N. (2021). Motivasyon Kuramları Çerçevesinde Öğrencilerin Öğrenme Motivasyonlarının Arttırılması: Bir Derleme Çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25 (2), 677-698. Bayrakcı, M. (2007). Sosyal Öğrenme Kuramı ve Eğitimde Uygulanması . Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 0 (14) , 198-210

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer2510
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı14114
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY
Dersi VerenlerArş.Gör. Fatma Özge ÜNSAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErken çocukluk eğitiminde öğrenme yaklaşımları ile ilgili temel beceriler kazanmak
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Öğrenmeyle İlgili Temel Kavramlar,Öğrenmenin Temelleri ve Eğitime Yansıması,Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler; geri bildirim,Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler; motivasyon ve pekiştireçler,Bilişsel kuramlar,Yapılandırmacılık Kuramı,Davranışçı öğrenme kuramları,Sosyal öğrenme kuramı,Beyin temelli öğrenme kuramları,Bloom Taksonomisi,Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme,Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için öğretmenin yapabilecekleri,Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için ortam düzenlenmesi,Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için eğitim içeriği düzenlemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Erken çocukluk dönemine yönelik öğrenme yaklaşımlarını, yaklaşımların farklılaşan yönlerini tanır ve bu yaklaşımlara göre öğrenme planlarını ve ortamlarını düzenler. 10, 16, 9A, E
Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramları tanımlar 10, 16, 9A, E
Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörleri (geri bildirim, motivasyon, pekiştireçler) listeler ve açıklar 10, 16, 9A, E
Öğrenme kuram ve yaklaşımlarını (Davranışçı öğrenme kuramları, Bilişsel Kuramlar, yapılandırmacı kuramlar, sosyal öğrenme kuramı ve beyin temelli öğrenme kuramları) açıklar 10, 16, 9A, E
Öğrenme kuram ve yaklaşımlarını (Davranışçı öğrenme kuramları, Bilişsel Kuramlar, yapılandırmacı kuramlar, sosyal öğrenme kuramı ve beyin temelli öğrenme kuramları) karşılaştırır 10, 16, 9A, E
Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için ortam ve eğitim içeriği düzenler10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Öğrenmeyle İlgili Temel Kavramlar
2Öğrenmenin Temelleri ve Eğitime Yansıması
3Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler; geri bildirim
4Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler; motivasyon ve pekiştireçler-
5Bilişsel kuramlarBilişsel Kuramlar Üzerine Okumaların Yapılması
6Yapılandırmacılık KuramıYapılandırmacılık kuramı üzerine okumaların yapılması
7Davranışçı öğrenme kuramlarıDavranışçı Öğrenme Kuramı Üzerine Okumaların Yapılması
8Sosyal öğrenme kuramıSosyal Öğrenme Kuramı Üzerine Okumaların Yapılması
9Beyin temelli öğrenme kuramlarıBeyin Temelli Kuramlar Üzerine Okumaların Yapılması
10Bloom TaksonomisiBloom Taksonomisi Üzerine Okumaların Yapılması
11Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme
12Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için öğretmenin yapabilecekleri
13Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için ortam düzenlenmesi
14Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için eğitim içeriği düzenlemeleri
Kaynak
Gürol, A. (2018). Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları: İstanbul: Efe yayınları. Schunk, D.H. (2009).Öğrenme Teorileri Eğitimsel Bir Bakışla. (5.Baskıdan çeviri) (Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin). Ankara: Nobel. Saban, A. (2002). Öğrenme ve öğretme süreci, Nobel, Ankara. Senemoğlu, N. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Gazi Kitapevi, Ankara. Bayrakçeken, S. Oktay, Ö. Samancı, O. Canpolat, N. (2021). Motivasyon Kuramları Çerçevesinde Öğrencilerin Öğrenme Motivasyonlarının Arttırılması: Bir Derleme Çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25 (2), 677-698. Bayrakcı, M. (2007). Sosyal Öğrenme Kuramı ve Eğitimde Uygulanması . Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 0 (14) , 198-210

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15