Bu ders; ders içeriğinin anlatılması ve kitapların tanıtılması ,Motor Gelişim ile ilgili temel kavramlar ,Anne karnında ve 0-2 yaş arasında motor gelişim ,fiziksel büyüme ve okul öncesi yıllarda motor gelişim ,Algısal motor gelişim ve motor beceri müdahaleleri ,Temel Hareket becerileri ,oyun ve hareket arasındaki ilişki,Okul öncesi dönemde hareket eğitiminin amaçları ve çocuğun gelişimine katkıları ,hareket gelişimine yönelik eğitim ortamlarının planlanması,Türkiye'de uygulanan hareket eğitimi programları ,Dünyada uygulanan hareket eğitimi programları , Okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlamasında dikkat edilmesi gereken noktalar , Öğrencilerin okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlaması,Öğrencilerin tasarladıkları hareket etkinliklerinin uygulanması ve değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
ders içeriğinin anlatılması ve kitapların tanıtılması
2
Motor Gelişim ile ilgili temel kavramlar
3
Anne karnında ve 0-2 yaş arasında motor gelişim
4
fiziksel büyüme ve okul öncesi yıllarda motor gelişim
5
Algısal motor gelişim ve motor beceri müdahaleleri
6
Temel Hareket becerileri
7
oyun ve hareket arasındaki ilişki
8
Okul öncesi dönemde hareket eğitiminin amaçları ve çocuğun gelişimine katkıları
9
hareket gelişimine yönelik eğitim ortamlarının planlanması
10
Türkiye'de uygulanan hareket eğitimi programları
11
Dünyada uygulanan hareket eğitimi programları
12
Okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlamasında dikkat edilmesi gereken noktalar
13
Öğrencilerin okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlaması
14
Öğrencilerin tasarladıkları hareket etkinliklerinin uygulanması ve değerlendirilmesi
Kaynak
Çocuklarda Motor Gelişim (Prof. Dr. Dilara Sevimay Özer ve Prof. Dr. Kamil Özer);
Motor Gelişimi Anlamak (David, L. Gallahue, John C. Ozmun, J. D. Goodway);;
Çocuk ve Spor (Prof. Dr. Sedat Muratlı)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
6
2
12
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
6
2
12
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
7
2
14
Genel Sınav ve Hazırlığı
14
2
28
Performans Görevi, Bakım Planı
6
2
12
Toplam İş Yükü (Saat)
106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
HAREKET GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
-
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Seç. Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Bu ders; ders içeriğinin anlatılması ve kitapların tanıtılması ,Motor Gelişim ile ilgili temel kavramlar ,Anne karnında ve 0-2 yaş arasında motor gelişim ,fiziksel büyüme ve okul öncesi yıllarda motor gelişim ,Algısal motor gelişim ve motor beceri müdahaleleri ,Temel Hareket becerileri ,oyun ve hareket arasındaki ilişki,Okul öncesi dönemde hareket eğitiminin amaçları ve çocuğun gelişimine katkıları ,hareket gelişimine yönelik eğitim ortamlarının planlanması,Türkiye'de uygulanan hareket eğitimi programları ,Dünyada uygulanan hareket eğitimi programları , Okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlamasında dikkat edilmesi gereken noktalar , Öğrencilerin okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlaması,Öğrencilerin tasarladıkları hareket etkinliklerinin uygulanması ve değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
ders içeriğinin anlatılması ve kitapların tanıtılması
2
Motor Gelişim ile ilgili temel kavramlar
3
Anne karnında ve 0-2 yaş arasında motor gelişim
4
fiziksel büyüme ve okul öncesi yıllarda motor gelişim
5
Algısal motor gelişim ve motor beceri müdahaleleri
6
Temel Hareket becerileri
7
oyun ve hareket arasındaki ilişki
8
Okul öncesi dönemde hareket eğitiminin amaçları ve çocuğun gelişimine katkıları
9
hareket gelişimine yönelik eğitim ortamlarının planlanması
10
Türkiye'de uygulanan hareket eğitimi programları
11
Dünyada uygulanan hareket eğitimi programları
12
Okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlamasında dikkat edilmesi gereken noktalar
13
Öğrencilerin okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlaması
14
Öğrencilerin tasarladıkları hareket etkinliklerinin uygulanması ve değerlendirilmesi
Kaynak
Çocuklarda Motor Gelişim (Prof. Dr. Dilara Sevimay Özer ve Prof. Dr. Kamil Özer);
Motor Gelişimi Anlamak (David, L. Gallahue, John C. Ozmun, J. D. Goodway);;
Çocuk ve Spor (Prof. Dr. Sedat Muratlı)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.