Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Mefharet Veziroğlu Çelik
Dersin AmacıÖğretmen adaylarının erken çocukluk eğitiminde bilim eğitiminin önemini kavramalarını, bilim ve bilimsel düşünme ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını, bilim eğitiminde temel kavramların öğretilmesinde kullanılacak yöntem ve teknikleri tanımalarını, bilim etkinlikleri planlamayı öğrenmelerini, bilim merkezleri ve bilim eğitimi programları hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi,Fen eğitiminde ilke ve standartlar,Bilimsel süreç becerileri I,Bilimsel süreç becerileri II,Fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri I,Fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri II,Erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education),Erken çocukluk döneminde STEM,Proje tabanlı öğrenme,Okul öncesi eğitim programında fen etkinlikleri,Bilim merkezleri ve bilim müzeleri,Fen eğitiminde değerlendirme,Erken çocukluk döneminde fen etkinliklerinin planlanması ,Erken çocukluk eğitiminde bilim ve proje uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin önemini açıklar.10, 9A, E
Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemlerini belirler.10, 14, 9A, E
Erken çocukluk eğitimi fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education, STEM) karşılaştırır.10, 9A
Küçük çocuklara yönelik fen etkinliklerini planlar.10, 14, 9A, E, H
Erken çocukluk döneminde bilimsel süreç becerilerini yorumlar.10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi
2Fen eğitiminde ilke ve standartlar
3Bilimsel süreç becerileri I
4Bilimsel süreç becerileri II
5Fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri I
6Fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri IIKaynak makalelerin okunması
7Erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education)
8Erken çocukluk döneminde STEMKaynak makalelerin okunması
9Proje tabanlı öğrenme
10Okul öncesi eğitim programında fen etkinlikleriMEB Okul Öncesi Eğitim Programı'nın incelenmesi
11Bilim merkezleri ve bilim müzeleriGüncel bilim merkezleri hakkında araştırma yapılması
12Fen eğitiminde değerlendirme
13Erken çocukluk döneminde fen etkinliklerinin planlanması Fen etkinlikleri tasarlama
14Erken çocukluk eğitiminde bilim ve proje uygulamalarıBilim ve proje uygulamaları yapma
Kaynak
Bayar, M. E. (2023). Erken Çocukluk Dönemii Fen Eğitimi ve Çocuklarin Bilişsel Gelişimi. Türkiye Mesleki ve Sosyal Bilimler Dergisi , (11) , 53-66 . DOI: 10.46236/jovosst.1228326 Erol, A., & İvrendi, A. (2021). Erken Çocuklukta STEM Eğitimi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 5(1), 255–284. https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967202151265

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler51050
Proje Sunumu / Seminer21020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı2816
Performans Görevi, Bakım Planı21020
Toplam İş Yükü (Saat)180
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Mefharet Veziroğlu Çelik
Dersin AmacıÖğretmen adaylarının erken çocukluk eğitiminde bilim eğitiminin önemini kavramalarını, bilim ve bilimsel düşünme ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını, bilim eğitiminde temel kavramların öğretilmesinde kullanılacak yöntem ve teknikleri tanımalarını, bilim etkinlikleri planlamayı öğrenmelerini, bilim merkezleri ve bilim eğitimi programları hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi,Fen eğitiminde ilke ve standartlar,Bilimsel süreç becerileri I,Bilimsel süreç becerileri II,Fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri I,Fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri II,Erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education),Erken çocukluk döneminde STEM,Proje tabanlı öğrenme,Okul öncesi eğitim programında fen etkinlikleri,Bilim merkezleri ve bilim müzeleri,Fen eğitiminde değerlendirme,Erken çocukluk döneminde fen etkinliklerinin planlanması ,Erken çocukluk eğitiminde bilim ve proje uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin önemini açıklar.10, 9A, E
Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemlerini belirler.10, 14, 9A, E
Erken çocukluk eğitimi fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education, STEM) karşılaştırır.10, 9A
Küçük çocuklara yönelik fen etkinliklerini planlar.10, 14, 9A, E, H
Erken çocukluk döneminde bilimsel süreç becerilerini yorumlar.10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi
2Fen eğitiminde ilke ve standartlar
3Bilimsel süreç becerileri I
4Bilimsel süreç becerileri II
5Fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri I
6Fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri IIKaynak makalelerin okunması
7Erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education)
8Erken çocukluk döneminde STEMKaynak makalelerin okunması
9Proje tabanlı öğrenme
10Okul öncesi eğitim programında fen etkinlikleriMEB Okul Öncesi Eğitim Programı'nın incelenmesi
11Bilim merkezleri ve bilim müzeleriGüncel bilim merkezleri hakkında araştırma yapılması
12Fen eğitiminde değerlendirme
13Erken çocukluk döneminde fen etkinliklerinin planlanması Fen etkinlikleri tasarlama
14Erken çocukluk eğitiminde bilim ve proje uygulamalarıBilim ve proje uygulamaları yapma
Kaynak
Bayar, M. E. (2023). Erken Çocukluk Dönemii Fen Eğitimi ve Çocuklarin Bilişsel Gelişimi. Türkiye Mesleki ve Sosyal Bilimler Dergisi , (11) , 53-66 . DOI: 10.46236/jovosst.1228326 Erol, A., & İvrendi, A. (2021). Erken Çocuklukta STEM Eğitimi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 5(1), 255–284. https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967202151265

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15