Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Tayyar TEPE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tayyar TEPE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gelişim ve teorilerini anlama, bu teorileri birbiri ile kıyaslayabilme, teorik ve kuramlarını kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitim-Psikoloji ilişkisi,,Eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri,,Öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar,,Gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim),,Öğrenmeyi etkileyen faktörler,,Öğrenme kuramları,,Öğrenme kuramları,,Öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları,,Etkili öğrenme,,Etkili öğrenme,Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler),,Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler),,Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi,Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Zihinsel yetersizlik ve gelişim dönemleri arasındaki ilişkiyi değerlendirir | 10, 13, 14, 16, 20, 23, 37, 6, 9 | A, E |
2.Gelişim dönemlerini sağlıklı geçirmenin koşullarını değerlendirir | 13, 16, 19, 9 | A, E |
3.Gelişimsel alanları açıklar | 13, 14, 16, 37, 9 | A, E |
4.Gelişim dönemlerinin özelliklerini açıklar | 13, 16, 9 | A, E |
5.Gelişim psikolojisinin temel kavramlarını açıklar | 10, 14, 16, 19, 37, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim-Psikoloji ilişkisi, | Ön hazırlık gerekmez |
2 | Eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, | Ön hazırlık gerekmez |
3 | Öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, | Ön hazırlık gerekmez |
4 | Gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim), | Ön hazırlık gerekmez |
5 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler, | Ön hazırlık gerekmez |
6 | Öğrenme kuramları, | Ön hazırlık gerekmez |
7 | Öğrenme kuramları, | Ön hazırlık gerekmez |
8 | Öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, | Ön hazırlık gerekmez |
9 | Etkili öğrenme, | Ön hazırlık gerekmez |
10 | Etkili öğrenme | Ön hazırlık gerekmez |
11 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler), | Ön hazırlık gerekmez |
12 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler), | Ön hazırlık gerekmez |
13 | Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi | Ön hazırlık gerekmez |
14 | Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi | Ön hazırlık gerekmez |
Kaynak |
Ders sunum notları, (düzenli olarak ders sayfasında paylaşılacaktır) |
Yeşilyaprak B. (2002) Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Yayıncılık. ISBN9789756802779 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | ||||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 1 | 7 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 6 | 1 | 6 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Tayyar TEPE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tayyar TEPE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gelişim ve teorilerini anlama, bu teorileri birbiri ile kıyaslayabilme, teorik ve kuramlarını kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitim-Psikoloji ilişkisi,,Eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri,,Öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar,,Gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim),,Öğrenmeyi etkileyen faktörler,,Öğrenme kuramları,,Öğrenme kuramları,,Öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları,,Etkili öğrenme,,Etkili öğrenme,Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler),,Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler),,Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi,Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Zihinsel yetersizlik ve gelişim dönemleri arasındaki ilişkiyi değerlendirir | 10, 13, 14, 16, 20, 23, 37, 6, 9 | A, E |
2.Gelişim dönemlerini sağlıklı geçirmenin koşullarını değerlendirir | 13, 16, 19, 9 | A, E |
3.Gelişimsel alanları açıklar | 13, 14, 16, 37, 9 | A, E |
4.Gelişim dönemlerinin özelliklerini açıklar | 13, 16, 9 | A, E |
5.Gelişim psikolojisinin temel kavramlarını açıklar | 10, 14, 16, 19, 37, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim-Psikoloji ilişkisi, | Ön hazırlık gerekmez |
2 | Eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, | Ön hazırlık gerekmez |
3 | Öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, | Ön hazırlık gerekmez |
4 | Gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim), | Ön hazırlık gerekmez |
5 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler, | Ön hazırlık gerekmez |
6 | Öğrenme kuramları, | Ön hazırlık gerekmez |
7 | Öğrenme kuramları, | Ön hazırlık gerekmez |
8 | Öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, | Ön hazırlık gerekmez |
9 | Etkili öğrenme, | Ön hazırlık gerekmez |
10 | Etkili öğrenme | Ön hazırlık gerekmez |
11 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler), | Ön hazırlık gerekmez |
12 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler), | Ön hazırlık gerekmez |
13 | Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi | Ön hazırlık gerekmez |
14 | Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi | Ön hazırlık gerekmez |
Kaynak |
Ders sunum notları, (düzenli olarak ders sayfasında paylaşılacaktır) |
Yeşilyaprak B. (2002) Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Yayıncılık. ISBN9789756802779 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | ||||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |