Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ZY'DE ÖĞRETİM UYARLAMALARI | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 Cumartesi 11:00-11:45 Cumartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özge ÖZLÜ ÜNLÜ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ahmet YIKMIŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste aşağıdaki konuların işlenmesi amaçlanmaktadır: Zihin yetersizliği olan çocukların öğrenme biçimleri; bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler; öğretimi uyarlama; öğretimin içeriğinde yapılan uyarlamalar; öğretimin sunumunda yapılan uyarlamalar; özel eğitim sınıflarında ve okullarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri; kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri; akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Zihin yetersizliği olan çocukların öğrenme biçimleri,bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi,öğretim öncesinde yapılan uyarlamalar,öğretimin içeriğinde yapılan uyarlamalar,öğretimin sunumunda yapılan uyarlamalar,öğretim sonunda yapılan uyarlamalar,özel eğitim sınıflarında ve okullarında uyarlama örnekleri,kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri,kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri,akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.,akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.,akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.,akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.,akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci, ZY'de öğretim uyarlamalarına ilişkin aşağıdaki bilgi ve becerileri sergileyebilecektir: Zihin yetersizliği olan çocukların öğrenme biçimlerini açıklar; | 2 | A |
Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemini açıklar; Bireyselleştirme için yapılması gerekenleri açıklar; | 2 | A |
Öğretimi uyarlama; öğretimin içeriğinde yapılan uyarlamalar; öğretimin sunumunda yapılan uyarlamaları açıklar; | 2 | A |
Özel eğitim sınıflarında ve okullarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri açıklar; | 2 | A |
Kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örneklerini açıklar; | 2 | A |
Akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örneklerini açıklar. | 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Zihin yetersizliği olan çocukların öğrenme biçimleri | Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 1, s. 11-12. |
2 | bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi | Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 1, s. 11-12. |
3 | öğretim öncesinde yapılan uyarlamalar | Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 1, s. 21-24. |
5 | öğretimin içeriğinde yapılan uyarlamalar | Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 1, s. 25-29. |
6 | öğretimin sunumunda yapılan uyarlamalar | Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 1, s. 25-29. |
7 | öğretim sonunda yapılan uyarlamalar | Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 1, s. 30-33. |
8 | özel eğitim sınıflarında ve okullarında uyarlama örnekleri | Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 2, s. 35-45. |
9 | kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri | Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 3, s. 47-58. |
9 | kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri | Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 3, s. 60-71. |
10 | akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri. | Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 2-3-4-5, s. 35-79. |
11 | akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri. | Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 2-3-4-5, s. 35-79. |
12 | akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri. | Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 2-3-4-5, s. 35-79. |
13 | akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri. | Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 2-3-4-5, s. 35-79. |
14 | akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri. | Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 2-3-4-5, s. 35-79. |
Kaynak |
Eripek, S. (2020). Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklar. Eğiten Kitap |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
0 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
0 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
0 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
0 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
0 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |