Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ZY'DE ÖĞRETİM UYARLAMALARI2+024
Ders Programı Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 Cumartesi 11:00-11:45 Cumartesi 12:00-12:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Özge ÖZLÜ ÜNLÜ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ahmet YIKMIŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste aşağıdaki konuların işlenmesi amaçlanmaktadır: Zihin yetersizliği olan çocukların öğrenme biçimleri; bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler; öğretimi uyarlama; öğretimin içeriğinde yapılan uyarlamalar; öğretimin sunumunda yapılan uyarlamalar; özel eğitim sınıflarında ve okullarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri; kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri; akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.
Dersin İçeriğiBu ders; Zihin yetersizliği olan çocukların öğrenme biçimleri,bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi,öğretim öncesinde yapılan uyarlamalar,öğretimin içeriğinde yapılan uyarlamalar,öğretimin sunumunda yapılan uyarlamalar,öğretim sonunda yapılan uyarlamalar,özel eğitim sınıflarında ve okullarında uyarlama örnekleri,kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri,kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri,akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.,akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.,akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.,akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.,akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci, ZY'de öğretim uyarlamalarına ilişkin aşağıdaki bilgi ve becerileri sergileyebilecektir: Zihin yetersizliği olan çocukların öğrenme biçimlerini açıklar; 2A
Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemini açıklar; Bireyselleştirme için yapılması gerekenleri açıklar; 2A
Öğretimi uyarlama; öğretimin içeriğinde yapılan uyarlamalar; öğretimin sunumunda yapılan uyarlamaları açıklar; 2A
Özel eğitim sınıflarında ve okullarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri açıklar; 2A
Kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örneklerini açıklar; 2A
Akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örneklerini açıklar.2A
Öğretim Yöntemleri:2: Soru - Cevap
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Zihin yetersizliği olan çocukların öğrenme biçimleriUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 1, s. 11-12.
2bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemiUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 1, s. 11-12.
3öğretim öncesinde yapılan uyarlamalarUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 1, s. 21-24.
5öğretimin içeriğinde yapılan uyarlamalarUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 1, s. 25-29.
6öğretimin sunumunda yapılan uyarlamalarUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 1, s. 25-29.
7öğretim sonunda yapılan uyarlamalarUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 1, s. 30-33.
8özel eğitim sınıflarında ve okullarında uyarlama örnekleriUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 2, s. 35-45.
9kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleriUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 3, s. 47-58.
9kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleriUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 3, s. 60-71.
10akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 2-3-4-5, s. 35-79.
11akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 2-3-4-5, s. 35-79.
12akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 2-3-4-5, s. 35-79.
13akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 2-3-4-5, s. 35-79.
14akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 2-3-4-5, s. 35-79.
Kaynak
Eripek, S. (2020). Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklar. Eğiten Kitap

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
0
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
0
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
0
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
0
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
0
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
0
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
0
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
0
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
0
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
0
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
0
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu