Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ VE MESLEK BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Aslin ARSLANOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Bora AKDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, iş ve meslek becerileri; özel gereksinimli bireylerin istihdamlarının yaygınlığı; iş ve meslek becerilerinin özellikleri; özel gereksinimli bireylere iş ve meslek becerilerinin öğretimi; iş ve meslek becerilerinin öğretimi ile ilgili yaklaşımlar; iş ve meslek becerilerinin öğretiminde yöntemler; iş ve meslek becerilerinin öğretimi ile ilgili araştırmalar; iş ve meslek becerilerinin öğretimi ile ilgili örnek uygulamalar; iş ve meslek becerilerinin öğretimi için geçiş planı hazırlama; iş ve meslek ile ilgili gerekli becerileri kazandırma; özel gereksinimli bireyleri iş ve mesleğe hazırlama; özel gereksinimli bireyleri iş ve mesleğe yerleştirme konularına ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İş ve meslek becerileri,özel gereksinimli bireylerin istihdamlarının yaygınlığı,iş ve meslek becerilerinin özellikleri,özel gereksinimli bireylere iş ve meslek becerilerinin öğretimi,iş ve meslek becerilerinin öğretimi ile ilgili yaklaşımlar,iş ve meslek becerilerinin öğretiminde yöntemler,iş ve meslek becerilerinin öğretiminde yöntemler,iş ve meslek becerilerinin öğretimi ile ilgili araştırmalar,iş ve meslek becerilerinin öğretimi ile ilgili örnek uygulamalar,iş ve meslek becerilerinin öğretimi ile ilgili örnek uygulamalar,iş ve meslek becerilerinin öğretimi için geçiş planı hazırlama,iş ve meslek ile ilgili gerekli becerileri kazandırma,özel gereksinimli bireyleri iş ve mesleğe hazırlama,özel gereksinimli bireyleri iş ve mesleğe yerleştirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci, iş ve meslek becerilerinin kazandırılmasına ilişkin aşağıdaki bilgi ve becerileri sergileyebilecektir: İş ve meslek becerilerini tanımlar; | 1, 2, 4 | A |
Özel gereksinimli bireylerin istihdamlarının yaygınlığını açıklar; İş ve meslek becerilerinin özelliklerini açıklar; Özel gereksinimli bireylere iş ve meslek becerilerinin öğretim sürecini açıklar; | 1, 2, 4 | A |
İş ve meslek becerilerinin öğretimi ile ilgili yaklaşımları açıklar ve örneklendirir; İş ve meslek becerilerinin öğretimindeki yöntemleri açıklar ve örneklendirir; | 1, 2, 4 | A |
İş ve meslek becerilerinin öğretimi ile ilgili araştırmaları açıklar ve örneklendirir; İş ve meslek becerilerinin öğretimi ile ilgili örnek uygulamaları açıklar; | 1, 2, 4 | A |
İş ve meslek becerilerinin öğretimi için geçiş planı hazırlar; İş ve meslek ile ilgili gerekli becerileri kazandırmayı tanımlar; | 1, 2, 4 | A |
Özel gereksinimli bireyleri iş ve mesleğe hazırlamayı tanımlar; Özel gereksinimli bireyleri iş ve mesleğe yerleştirmeyi tanımlar. | 1, 2, 4 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İş ve meslek becerileri | Cavkaytar&Artar (2020), (ss.34-42) |
2 | özel gereksinimli bireylerin istihdamlarının yaygınlığı | Cavkaytar&Artar (2020), (ss.34-42) |
3 | iş ve meslek becerilerinin özellikleri | Cavkaytar&Artar (2020), (ss.23-27) |
4 | özel gereksinimli bireylere iş ve meslek becerilerinin öğretimi | Cavkaytar&Artar (2020), (ss.114-124) |
5 | iş ve meslek becerilerinin öğretimi ile ilgili yaklaşımlar | Cavkaytar&Artar (2020), (ss.88-95) |
6 | iş ve meslek becerilerinin öğretiminde yöntemler | Cavkaytar&Artar (2020), (ss.76-83) |
7 | iş ve meslek becerilerinin öğretiminde yöntemler | Cavkaytar&Artar (2020), (ss.76-83) |
8 | iş ve meslek becerilerinin öğretimi ile ilgili araştırmalar | ders notu okunması |
9 | iş ve meslek becerilerinin öğretimi ile ilgili örnek uygulamalar | Cavkaytar&Artar (2020), (ss.133-142) |
10 | iş ve meslek becerilerinin öğretimi ile ilgili örnek uygulamalar | Cavkaytar&Artar (2020), (ss.133-142) |
11 | iş ve meslek becerilerinin öğretimi için geçiş planı hazırlama | ders notu |
12 | iş ve meslek ile ilgili gerekli becerileri kazandırma | Cavkaytar&Artar (2020), (ss.46-59) |
13 | özel gereksinimli bireyleri iş ve mesleğe hazırlama | ders notu |
14 | özel gereksinimli bireyleri iş ve mesleğe yerleştirme | örnek uygulamalar araştırma |
Kaynak |
Cavkaytar, A.; Artar, T. M. (2020). ZİHİN YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLER İÇİN İŞ VE MESLEK EĞİTİMİ. Eğiten Kitap |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
0 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
0 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
0 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
0 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
0 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |