Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERKEN MÜDAHALE PROGRAMLARI | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ülkü TOSUN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Özcan KARAASLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında erken çocuklukta gelişim; erken çocukluk döneminin özellikleri; erken müdahalede yaklaşımlar; erken müdahale program türleri: eve, kuruma hem eve hem kuruma dayalı erken müdahale programları; erken müdahale program özellikleri; uluslararası ve ulusal zihin yetersizliğine yönelik erken müdahale programları; Türkiye’deki güncel erken müdahale programları (Küçük Adımlar, PORTAGE, GEDEP, ETEÇOM vb.) konularına ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Erken çocuklukta gelişim,erken çocukluk döneminin özellikleri,erken müdahalede yaklaşımlar,erken müdahalede yaklaşımlar,erken müdahale program türleri: eve, kuruma hem eve hem kuruma dayalı erken müdahale programları,erken müdahale program türleri: eve, kuruma hem eve hem kuruma dayalı erken müdahale programları,erken müdahale program türleri: eve, kuruma hem eve hem kuruma dayalı erken müdahale programları,erken müdahale program türleri: eve, kuruma hem eve hem kuruma dayalı erken müdahale programları,erken müdahale program türleri: eve, kuruma hem eve hem kuruma dayalı erken müdahale programları,erken müdahale program özellikleri,uluslararası ve ulusal zihin yetersizliğine yönelik erken müdahale programları,Türkiye’deki güncel erken müdahale programları (Küçük Adımlar, PORTAGE, GEDEP, ETEÇOM vb.).,Türkiye’deki güncel erken müdahale programları (Küçük Adımlar, PORTAGE, GEDEP, ETEÇOM vb.).,Türkiye’deki güncel erken müdahale programları (Küçük Adımlar, PORTAGE, GEDEP, ETEÇOM vb.); konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci, erken müdahale programlarına ilişkin aşağıdaki bilgi ve becerileri sergileyebilecektir: Erken çocuklukta gelişim açıklar; Erken çocukluk döneminin özelliklerini açıklar; Erken müdahalede yaklaşımları açıklar; Erken müdahale program türlerini açıklar: eve, kuruma hem eve hem kuruma dayalı erken müdahale programları; Erken müdahale program özelliklerini açıklar; Uluslararası ve ulusal zihin yetersizliğine yönelik erken müdahale programlarını açıklar; Türkiye’deki güncel erken müdahale programlarını açıklar (Küçük Adımlar, PORTAGE, GEDEP, ETEÇOM vb.). | 10, 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Beyin Fırtınası, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Erken çocuklukta gelişim | Notlar gözden geçirlilr. |
2 | erken çocukluk döneminin özellikleri | Notlar gözden geçirilir. |
3 | erken müdahalede yaklaşımlar | Notlar gözden geçirilir. |
4 | erken müdahalede yaklaşımlar | Notlar gözden geçirilir. |
5 | erken müdahale program türleri: eve, kuruma hem eve hem kuruma dayalı erken müdahale programları | Notlar gözden geçirilir. |
6 | erken müdahale program türleri: eve, kuruma hem eve hem kuruma dayalı erken müdahale programları | Notlar gözden geçirilir. |
7 | erken müdahale program türleri: eve, kuruma hem eve hem kuruma dayalı erken müdahale programları | Notlar gözden geçirilir. |
8 | erken müdahale program türleri: eve, kuruma hem eve hem kuruma dayalı erken müdahale programları | Notlar gözden geçirilir. |
9 | erken müdahale program türleri: eve, kuruma hem eve hem kuruma dayalı erken müdahale programları | Notlar gözden geçirilir. |
10 | erken müdahale program özellikleri | Notlar gözden geçirilir. |
11 | uluslararası ve ulusal zihin yetersizliğine yönelik erken müdahale programları | Notlar gözden geçirilir. |
12 | Türkiye’deki güncel erken müdahale programları (Küçük Adımlar, PORTAGE, GEDEP, ETEÇOM vb.). | Notlar gözden geçirilir. |
13 | Türkiye’deki güncel erken müdahale programları (Küçük Adımlar, PORTAGE, GEDEP, ETEÇOM vb.). | Notlar gözden geçirilir. |
14 | Türkiye’deki güncel erken müdahale programları (Küçük Adımlar, PORTAGE, GEDEP, ETEÇOM vb.) | Notlar gözden geçirilir. |
Kaynak |
Etkileşime Dayalı Erken Eğitim Programının Gelişimsel Yetersizliğe Sahip Çocuklar ve Anneleri Üzerindeki Etkililiği, 2010. Erken Çocukluk Özel Eğitiminde Ekip Çalışması ve Ekip Modelleri (KARAASLAN Ö. , DERYA K.) Özel Gereksinimli Çocuklar: Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitim, Prof. Dr. Yeşim Fazlıoğlu, Dr. Öğr. Üyesi Hatice Şengül ERDEM, Editör, VİZE YAYINCILIK, Ankara, ss.395-430, 2019. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
0 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
0 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
0 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
0 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
0 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |