Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ZY'DE DİSİPLİNLERARASI ÇALIŞMA VE İŞ BİRLİĞİ | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ülkü TOSUN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ahmet YIKMIŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Zihin yetersizliği ve ilişkili diğer alanlar; disiplinler arası çalışma alanları işbirliği kavramları; işbirliğinde ekip üyeleri ve özellikleri; işbirliğinin gerekliliği ve önemi; ekip çalışmasında temel prensipler; ekip çalışması kuramları; Türkiye’deki disiplinler arası çalışma durumu; Türkiye’de ekip çalışması; güncel sorunların değerlendirilmesi; güncel sorunlara çözüm önerileri. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Zihin yetersizliği ve ilişkili diğer alanlar,Disiplinler arası çalışma alanları işbirliği kavramları,Disiplinler arası çalışma alanları işbirliği kavramları,İşbirliğinde ekip üyeleri ve özellikleri,İşbirliğinin gerekliliği ve önemi,Ekip çalışmasında temel prensipler,Ekip çalışması kuramları,Ekip çalışması kuramları,Türkiye’deki disiplinler arası çalışma durumu,Türkiye’deki disiplinler arası çalışma durumu,Türkiye’de ekip çalışması,Türkiye’de ekip çalışması,Güncel sorunların değerlendirilmesi,Güncel sorunlara çözüm önerileri; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Zihin yetersizliği ve ilişkili diğer alanlar; disiplinler arası çalışma alanları işbirliği kavramları; işbirliğinde ekip üyeleri ve özellikleri; işbirliğinin gerekliliği ve önemi; ekip çalışmasında temel prensipler; ekip çalışması kuramları; Türkiye’deki disiplinler arası çalışma durumu; Türkiye’de ekip çalışması; güncel sorunların değerlendirilmesi; güncel sorunlara çözüm önerilerine ilişkin bilgi ve becerilere sahip olma | 1, 10, 12, 14, 2 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, E: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Zihin yetersizliği ve ilişkili diğer alanlar | Diken, (2010), Bölüm 1-2, s. 2-55. |
2 | Disiplinler arası çalışma alanları işbirliği kavramları | Richards, Frank, Sableski & Arnold, (2016). Part I-II-III |
3 | Disiplinler arası çalışma alanları işbirliği kavramları | Richards, Frank, Sableski & Arnold, (2016). Part I-II-III |
4 | İşbirliğinde ekip üyeleri ve özellikleri | Fazlıoğlu ve Şengül-Erdem, (2019), Bölüm 15, s. 395-430; Bölüm 18; s. 473-492. |
5 | İşbirliğinin gerekliliği ve önemi | Sucuoğlu, B. (2009). Bölüm 9; s. 382-385; Fazlıoğlu & Şengül-Erdem, (2019), Bölüm 15, s. 395-430; Bölüm 18; s. 473-492. |
6 | Ekip çalışmasında temel prensipler | Sucuoğlu, B. (2009). Bölüm 9; s. 382-385; Fazlıoğlu & Şengül-Erdem, (2019), Bölüm 15, s. 395-430; Bölüm 18; s. 473-492. |
7 | Ekip çalışması kuramları | Fazlıoğlu ve Şengül-Erdem, (2019), Bölüm 15, s. 395-430; Bölüm 18; s. 473-492; Richards, Frank, Sableski & Arnold, (2016). Part I-II-III |
8 | Ekip çalışması kuramları | Fazlıoğlu ve Şengül-Erdem, (2019), Bölüm 15, s. 395-430; Bölüm 18; s. 473-492; Richards, Frank, Sableski & Arnold, (2016). Part I-II-III |
9 | Türkiye’deki disiplinler arası çalışma durumu | Diken, (ed) (2020). Bölüm 4, s. 101-106. |
10 | Türkiye’deki disiplinler arası çalışma durumu | Diken, (ed) (2020). Bölüm 4, s. 101-106. |
11 | Türkiye’de ekip çalışması | Diken, (2010), Bölüm 1-2, s. 2-55. |
12 | Türkiye’de ekip çalışması | Diken, (ed) (2020). Bölüm 4, s. 101-106. |
13 | Güncel sorunların değerlendirilmesi | Richards, Frank, Sableski & Arnold, (2016). Part VII |
14 | Güncel sorunlara çözüm önerileri | Richards, Frank, Sableski & Arnold, (2016). Part VII |
Kaynak |
Richards, S. B., Frank C. L., Sableski M. K., & Arnold, J. M. (2016). Collaboration among professionals, students, families, and communities. New York, NY: Routledge. AUCDA (2013). Collaborative Interagency, Interdisciplinary Approach to Transition from Adolescence to Adulthood. Çolak, A. (2007). Kaynaştırma Uygulanan Bir İlköğretim Sınıfındaki Sosyal Yeterlik Özelliklerinin Betimlenmesi ve İyileştirilmesi Çalışmaları. Doktora tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir. Diken, İ. H. (2010). İlköğretimde Kaynaştırma. Ankara: Pegem Akademi. Diken, İ. H. (2020). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, Ankara: Pegem Akademi. Sucuoğlu, B. (2009). Zihin Engelliler ve Eğitimleri, Kök Yayıncılık. Fazlıoğlu, Y. ve Şengül-Erdem, H. (2019). Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitim |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
0 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
0 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
0 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
0 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
0 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |