Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖZEL EĞİTİMDE OYUN VE MÜZİK | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Aslin ARSLANOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Aslin ARSLANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, oyun ve müzik; oyunun tanımı ve önemi; oyunun kuramsal açıklamaları; çocuklarda oyun gelişimi ve özellikleri: bilişsel ve sosyal oyun gelişimi; özel eğitime ihtiyacı olan çocuklarda oyun gelişimi ve oyun özellikleri; özel eğitimde oyun aracılığıyla öğretim; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla oyunun kullanımı ve uyarlanması; oyun temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; oyun aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar; oyunun içine öğretimi gömme uygulamaları; oyunun özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları; müziğin tanımı ve önemi; müziğin gelişimi ve özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin müzik özellikleri; özel eğitimde müzik aracılığıyla öğretim; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla müziğin kullanımı ve uyarlanması; müzik temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; müzik aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar; müziğin içine öğretimi gömme uygulamaları; müziğin özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçlarına ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel kavramlar: oyun ve müzik; oyunun tanımı ve önemi,oyunun kuramsal açıklamaları,çocuklarda oyun gelişimi ve özellikleri,bilişsel ve sosyal oyun gelişimi,özel eğitime ihtiyacı olan çocuklarda oyun gelişimi ve oyun özellikleri,özel eğitimde oyun aracılığıyla öğretim,özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla oyunun kullanımı ve uyarlanması,oyun temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler,oyun aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar,oyunun içine öğretimi gömme uygulamaları, oyunun özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları,müziğin tanımı ve önemi; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla müziğin kullanımı ve uyarlanması,müzik temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; müzik aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar,müziğin içine öğretimi gömme uygulamaları, müziğin özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları.; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci, özel eğitimde oyun ve müziğe ilişkin aşağıdaki bilgi ve becerileri sergileyebilecektir: Oyun ve müzik kavramlarını açıklar; | 2 | A |
Oyunun önemini açıklar; Oyunun kuramsal açıklamaları gerçekleştirir; | 2 | A |
Çocuklarda oyun gelişimi ve özelliklerini açıklar ve örneklendirir: bilişsel ve sosyal oyun gelişimi; | 2 | A |
Özel eğitime ihtiyacı olan çocuklarda oyun gelişimi ve oyun özelliklerini açıklar ve örneklendirir; Özel eğitimde oyun aracılığıyla öğretimi açıklar ve örneklendirir; . | 2 | A |
Özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla oyunun kullanımı ve uyarlanmasını açıklar ve örneklendirir; | 2 | A |
Oyun aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanları açıklar; Oyunun içine öğretimi gömme uygulamalarını açıklar; | 2 | A |
Oyunun özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçlarını açıklar; | 2 | A |
Müziğin önemini açıklar; Müziğin gelişimi ve özelliklerini açıklar; | 2 | A |
Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin müzik özelliklerini açıklar; Özel eğitimde müzik aracılığıyla öğretimi açıklar; | 2 | A |
Özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla müziğin kullanımı ve uyarlanması açıklar; Müzik temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler açıklar; | 2 | A |
Müzik aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanları açıklar; Müziğin içine öğretimi gömme uygulamalarını açıklar; | 2 | A |
Müziğin özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçlarını açıklar. | 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Temel kavramlar: oyun ve müzik; oyunun tanımı ve önemi | U. Tüfekçioğlu (Editör) , Çocukta oyun gelişimi (s. 185-210). Eskişehir Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı. |
2 | oyunun kuramsal açıklamaları | U. Tüfekçioğlu (Editör) , Çocukta oyun gelişimi (s. 185-210). Eskişehir Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı. |
3 | çocuklarda oyun gelişimi ve özellikleri | U. Tüfekçioğlu (Editör) , Çocukta oyun gelişimi (s. 185-210). Eskişehir Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı. |
4 | bilişsel ve sosyal oyun gelişimi | Öncü, E. Ç.ve Özbay, E. 2005). Erken Çocukluk Dönemindeki Çocuklar İçin Oyun. Kök |
5 | özel eğitime ihtiyacı olan çocuklarda oyun gelişimi ve oyun özellikleri | Smith, M, J. (2001). Teaching playskills to children with autistic spectrum disorder.NewYork:DRLBoks, Inc. |
6 | özel eğitimde oyun aracılığıyla öğretim | Smith, M, J. (2001). Teaching playskills to children with autistic spectrum disorder.NewYork:DRLBoks, Inc. |
7 | özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla oyunun kullanımı ve uyarlanması | Barton, E. E. ve Pavilions , R. (2012). Teaching pretend play to young children with autism. Young Exceptional Children, 15, 5-17. |
8 | oyun temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler | Sawyers, J. K., ve Rogers, C. S. (1988). Helping young children develop trough play. Washing ton, DC: National Association for the Education. |
9 | oyun aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar | Aydın, A. (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Atıf İndeksi, 1-282. |
10 | oyunun içine öğretimi gömme uygulamaları | Aydın, A. (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Atıf İndeksi, 1-282. |
11 | oyunun özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları | Aydın, A. (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Atıf İndeksi, 1-282. |
12 | müziğin tanımı ve önemi; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla müziğin kullanımı ve uyarlanması | Ülke-Kürkçüoğlu-Ülke, B. (2012). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Oyun becerilerinin öğretimi. Tekin-İftar, E. (Editör). Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri, (s. 423- 473). Anakara: Vize Yayıncılık. |
13 | müzik temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; müzik aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar | Aydın, A. (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Atıf İndeksi, 1-282. |
14 | müziğin içine öğretimi gömme uygulamaları, müziğin özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları. | Aydın, A. (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Atıf İndeksi, 1-282. |
Kaynak |
1. Colig, M.,Garrett,J.N. (1995). Activity-based ıntervention guide. Arizona: Therapy Skill Builders. 2. Dodge,D.,T., Colker, L., J and Heroman, C. (2002). The creative curriculum for preschool. Washington 3. Dunlap, L. L: (2009). An introduction to early childhood special education birth to age five. New Jersey: Upper Saddle River 4. Garvey, C., (1990). Play. Massachusetts: Harvard University Press. 5. Hafta Sıralanan kaynakla hazırlanan notların okunması Aydın, A. (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Atıf İndeksi, 1-282. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
0 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
0 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
0 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
0 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
0 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |