Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK GELİŞİMİ | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ülkü TOSUN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Feryal SAVCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlardan başlayarak Doğum Öncesinde Gelişim, Bebeklik Döneminde Gelişim, Erken Çocukluk Dönemi Gelişimi, Okul Döneminde (Geç Çocukluk) Gelişim ve Ergenlik Döneminde Gelişime yönelik temel konular ve kavramlar hakkında bilgilendirmek, alanda Çocuk Gelişimcinin rolünü ve önemini vurgulamak, ekip çalışmasına yönelik olarak mesleki farkındalık oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtımı,Çocuk Gelişiminde Temel Kavramlar,Çocuk Gelişimi Kuramları,Çocuk Gelişimi Kuramları,Doğum öncesi gelişim, gelişimin biyolojik ve çevresel temelleri,Bebeklik döneminde gelişim,Bebeklik döneminde gelişim,Erken çocukluk döneminde gelişim,Orta ve geç çocukluk döneminde gelişim ,Ergenlik döneminde gelişim,Ergenlik döneminde gelişim ,Alanda yapılmış çalışmaları inceleme-makale sunumu,Alanda yapılmış çalışmaları inceleme-makale sunumu ,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk gelişimi ile ilgili önemli süreçleri, dönemleri, gelişim araştırmalarının doğasını ve temel gelişim kuramlarını açıklar. | 10, 12, 2 | |
Doğum öncesi, doğum sürecini ve bebeklikte fiziksel büyüme ve gelişimi, motor gelişimi, duyu ve algı gelişimini açıklar. | 1, 10, 2, 3 | |
Erken çocukluk döneminde fiziksel, bilişsel ve duygusal gelişimi açıklar. | 10, 2 | A |
Orta ve geç çocukluk döneminde fiziksel, bilişsel ve duygusal gelişimi açıklar. | 1, 10, 2 | |
Ergenlik döneminde fiziksel, bilişsel ve duygusal gelişimi açıklar. | 1, 10, 2 |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | Ataman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011) |
2 | Çocuk Gelişiminde Temel Kavramlar | Ataman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011) |
3 | Çocuk Gelişimi Kuramları | Ataman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011) |
4 | Çocuk Gelişimi Kuramları | Ataman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011) |
5 | Doğum öncesi gelişim, gelişimin biyolojik ve çevresel temelleri | Ataman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011) |
6 | Bebeklik döneminde gelişim | Ataman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011) |
7 | Bebeklik döneminde gelişim | Ataman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011) |
8 | Erken çocukluk döneminde gelişim | Ataman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011) |
9 | Orta ve geç çocukluk döneminde gelişim | Ataman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011) |
10 | Ergenlik döneminde gelişim | |
11 | Ergenlik döneminde gelişim | |
12 | Alanda yapılmış çalışmaları inceleme-makale sunumu | Ataman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011) |
13 | Alanda yapılmış çalışmaları inceleme-makale sunumu | Ataman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011) |
14 | Genel değerlendirme | Ataman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011) |
Kaynak |
Ataman, A. (Ed.) (2003). Gelişim ve Öğrenme. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Bayhan, P., Artan, İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Yayıncılık, İstanbul. Santrock, John W. (2011). Yüksel, G. (Çev. Ed.) Yaşam Boyu Gelişim-Life Span Development. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic.Ltd.Şti.,İstanbul. |
San Bayhan, P. ve Artan, İ. (2007). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Santrock, J.W. (2014). Ergenlik. (14. Baskıdan çeviri). D. M. Siyez, (Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık. Santrock, J.W. (2016). Yaşam Boyu Gelişim, Gelişim Psikolojisi. (13. Basım, Gözden geçirilmiş yeni basım). G. Yüksel, (Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık. Senemoğlu, N. (2007). Gelişim öğrenme ve öğretim: kuramdan uygulamaya (Düzenlenmiş yeni basım). İstanbul: Gönül Yayıncılık. Trawick-Smith. J. (2014). Erken çocukluk döneminde gelişim: çok kültürlü bir bakış açısı içinde (Çev. Ed: B. Akman) (). Ankara: Nobel. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
0 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
0 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
0 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
0 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
0 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |