Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGENLİK VE CİNSEL EĞİTİM | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özge ÖZLÜ ÜNLÜ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Bora AKDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ergenliğin doğası; ergenlikte fiziksel değişiklikler; ergenlikte psikolojik değişiklikler; ergenlikte duygusal değişiklikler; ergenlikte zihinsel değişiklikler; ergen sağlığı; ergenlikte sağlık sorunları; ergen bilişi; Piaget’in kuramı; bilgi işleme süreci; cinsel gelişim; cinsel eğitim; zihin yetersizliği olan ergenlerin cinsel gelişim özellikleri; zihin yetersizliği olan ergenlere yönelik cinsel eğitim uygulamaları |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergenlikte fiziksel değişiklikler,Ergenlikte fiziksel değişiklikler,Ergenliğin doğası,Ergenliğin doğası ,Ergenlikte psikolojik değişiklikler,Ergenlikte psikolojik değişiklikler,Ergenlikte zihinsel değişiklikler,Ergenlikte zihinsel değişiklikler,Ergen sağlığı ve ergenlikte sağlık sorunları,Ergen sağlığı ve ergenlikte sağlık sorunları,Ergen bilişi; Piaget’in kuramı; Bilgi işleme süreci,Cinsel gelişim ve cinsel eğitim; Zihin yetersizliği olan ergenlerin cinsel gelişim özellikleri ,Zihin yetersizliği olan ergenlere yönelik cinsel eğitim uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1, 2, 3 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ergenlikte fiziksel değişiklikler | Ders notları |
2 | Ergenlikte fiziksel değişiklikler | Ders notları |
3 | Ergenliğin doğası | Ders notları |
4 | Ergenliğin doğası | Ders notları |
5 | Ergenlikte psikolojik değişiklikler | Ders notları |
6 | Ergenlikte psikolojik değişiklikler | Ders notları |
8 | Ergenlikte zihinsel değişiklikler | Ders notları |
9 | Ergenlikte zihinsel değişiklikler | Ders notları |
10 | Ergen sağlığı ve ergenlikte sağlık sorunları | Ders notları |
11 | Ergen sağlığı ve ergenlikte sağlık sorunları | Ders notları |
12 | Ergen bilişi; Piaget’in kuramı; Bilgi işleme süreci | Ders notları |
13 | Cinsel gelişim ve cinsel eğitim; Zihin yetersizliği olan ergenlerin cinsel gelişim özellikleri | Ders notları |
14 | Zihin yetersizliği olan ergenlere yönelik cinsel eğitim uygulamaları | Ders notları |
Kaynak |
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2013). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Cinsel Gelişim Modülü. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2007). Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi. Cinsel Gelişim Modülü. Down Türkiye Down Sendromu Derneği. (2019). Down Sendromlu Çocuklara Bedenlerini, Sınırlarını ve Cinselliği Öğretmek. McKee, L., & Blacklidge, V. (1981). An Easy Guide for Caring Parents: Sexuality and Socialization: a Book for Parents of People with Mental Handicaps. Planned Parenthood of Contra Costa. Cooper, E., Guillebaud, J., & Williams, M. (2017). Sexuality and disability: a guide for everyday practice. CRC Press. Carlson, K., & Plaine, K. (2009). Sexualtiy [Sexuality] Resource for Caregivers of Adolescents with Down Syndrome. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
0 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
0 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
0 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
0 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
0 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
0 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
0 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |