Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGENLİK VE CİNSEL EĞİTİM-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Didem GÜVEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Bora AKDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste ergenliğin doğası; ergenlikte fiziksel değişiklikler; ergenlikte psikolojik değişiklikler; ergenlikte duygusal değişiklikler; ergenlikte zihinsel değişiklikler; ergen sağlığı; ergenlikte sağlık sorunları; ergen bilişi; Piaget’in kuramı; bilgi işleme süreci; cinsel gelişim; cinsellik eğitimi; zihin yetersizliği olan ergenlerin cinsel gelişim özellikleri; zihin yetersizliği olan ergenlere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi uygulamaları konularına ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. ders amacı doğrultusunda öğrenciler bir aile eğitim programı geliştirir ve aşağıdaki aşamalarla göre programı şekillendirirler : 1. Beş kişilik gruplar halinde ödevlerini hazırlamak 2. her hafta ödevin gönderimi ve izleyen hafta ders sırasında dönütlere göre ödevlerin şekillenmesi ve sunulması ( süreç değerlendirmesi gerçekleştirilecektir) 3. ödevlere verilen yazılı dönütlere göre şekillendirilmesi 4. hazırlanan ödevin grup lideri tarafından sunulması 5. ödev hazırlama sürecinin 10 hafta içinde tamamlanması 6.ödevlerin intihal programına yüklenmesi ve en fazla %25 oranında benzerlik göstermesi 7. ödevleri hazırlayan gruptaki her bir öğrencinin ödevdeki görev tanımının yazılı olarak ödevde belirtilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Cinsellik ve Cinsel Gelişim,Tipik gelişen bireylerde ergenlik ,Erken çocukluk dönemindeki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi,Okul Çağındaki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi,Ergenlik döneminde özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi,Ergenlik döneminde özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi,Yetişkinlikte özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi,Özel gereksinimli bireylerin sergilediği sosyo-cinsel davranışları ve uygun müdahaleler,

Özel gereksinimli bireylerde cinsel istismar ve istismarın önlenmesi
,Özel gereksinimli bireylerde cinsel istismar ve istismarın önlenmesi,Özel gereksinimli bireylerde aile işbirliği,Özel gereksinimli bireylerde cinsel sağlık,Özel Gereksinimli Bireylerde Kapsamlı Cinsellik Eğitimde Dikkat Edilecekler,Cinsellikle İlgili Sıkça Sorulan Sorular; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci, ergenlik ve cinsel eğitime ilişkin aşağıdaki bilgi ve becerileri sergileyebilecektir: Ergenliğin doğasını açıklar; 16A, E
Tipik gelişimde ergenlik sürecini açıklar 16A, E
Erken çoçukluk dönemindeki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimini açıklar16A, E
Okul çağındaki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimini açıklar16A, E
Ergenlik dönemindeki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimini açıklar16A, E
Ergenlik dönemindeki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimini açıklar16A, E
Yetişkinlik dönemindeki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimini açıklar16A, E
Özel gereksinimli bireylerin sergilediği sosyo-cinsel davranışları ve uygun müdahaleyi açıklar16A, E
Özel gereksinimli bireylerde cinsel istismar ve istismarın önlenmesini açıklar16A, E
Kapsamlı cinsellik eğitimi ve etik ilişkisini açıklar 16A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Cinsellik ve Cinsel GelişimGüven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü
2Tipik gelişen bireylerde ergenlik Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü
3Erken çocukluk dönemindeki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü
4Okul Çağındaki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü
5Ergenlik döneminde özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimiGüven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü
6Ergenlik döneminde özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimiGüven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü
7Yetişkinlikte özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimiGüven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü
8Özel gereksinimli bireylerin sergilediği sosyo-cinsel davranışları ve uygun müdahalelerGüven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300.
9

Özel gereksinimli bireylerde cinsel istismar ve istismarın önlenmesi
Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300.
10Özel gereksinimli bireylerde cinsel istismar ve istismarın önlenmesiÖdev: Bir taciz ya da kaçırma olayı senaryosu hazırlayınız. Bu senaryoda öğrencinize korumayı nasıl öğretirdiniz, yazınız.
11Özel gereksinimli bireylerde aile işbirliğiÖdev: aile eğitim programı hazırlar
12Özel gereksinimli bireylerde cinsel sağlıkcinsel sağlıkla ilgili araştırma yapar
13Özel Gereksinimli Bireylerde Kapsamlı Cinsellik Eğitimde Dikkat EdileceklerDown Türkiye Down Sendromu Derneği. (2019). Down Sendromlu Çocuklara Bedenlerini, Sınırlarını ve Cinselliği Öğretmek.
14Cinsellikle İlgili Sıkça Sorulan SorularDoktorculuk oyunu ile oyuna gömülü öğretimler
Kaynak
Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Guven, D. (2021c). Rural families’ thoughts about sexual development of their adolescents with neurodevelopmental disorders. Kıbrıslı Eğitim Bilimleri Dergisi, 16(4), 1549-1562. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB). (2013). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Cinsel Gelişim Modülü. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB). (2007). Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi. Cinsel Gelişim Modülü. Down Türkiye Down Sendromu Derneği. (2019). Down Sendromlu Çocuklara Bedenlerini, Sınırlarını ve Cinselliği Öğretmek. McKee, L., & Blacklidge, V. (1981). An Easy Guide for Caring Parents: Sexuality and Socialization: a Book for Parents of People with Mental Handicaps. Planned Parenthood of Contra Costa. Cooper, E., Guillebaud, J., & Williams, M. (2017). Sexuality and disability: a guide for everyday practice. CRC Press. Carlson, K., & Plaine, K. (2009). Sexualtiy [Sexuality] Resource for Caregivers of Adolescents with Down Syndrome.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11414
Okul Dışı Diğer Faaliyetler144
Proje Sunumu / Seminer11515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11515
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)111
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGENLİK VE CİNSEL EĞİTİM-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Didem GÜVEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Bora AKDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste ergenliğin doğası; ergenlikte fiziksel değişiklikler; ergenlikte psikolojik değişiklikler; ergenlikte duygusal değişiklikler; ergenlikte zihinsel değişiklikler; ergen sağlığı; ergenlikte sağlık sorunları; ergen bilişi; Piaget’in kuramı; bilgi işleme süreci; cinsel gelişim; cinsellik eğitimi; zihin yetersizliği olan ergenlerin cinsel gelişim özellikleri; zihin yetersizliği olan ergenlere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi uygulamaları konularına ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. ders amacı doğrultusunda öğrenciler bir aile eğitim programı geliştirir ve aşağıdaki aşamalarla göre programı şekillendirirler : 1. Beş kişilik gruplar halinde ödevlerini hazırlamak 2. her hafta ödevin gönderimi ve izleyen hafta ders sırasında dönütlere göre ödevlerin şekillenmesi ve sunulması ( süreç değerlendirmesi gerçekleştirilecektir) 3. ödevlere verilen yazılı dönütlere göre şekillendirilmesi 4. hazırlanan ödevin grup lideri tarafından sunulması 5. ödev hazırlama sürecinin 10 hafta içinde tamamlanması 6.ödevlerin intihal programına yüklenmesi ve en fazla %25 oranında benzerlik göstermesi 7. ödevleri hazırlayan gruptaki her bir öğrencinin ödevdeki görev tanımının yazılı olarak ödevde belirtilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Cinsellik ve Cinsel Gelişim,Tipik gelişen bireylerde ergenlik ,Erken çocukluk dönemindeki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi,Okul Çağındaki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi,Ergenlik döneminde özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi,Ergenlik döneminde özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi,Yetişkinlikte özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi,Özel gereksinimli bireylerin sergilediği sosyo-cinsel davranışları ve uygun müdahaleler,

Özel gereksinimli bireylerde cinsel istismar ve istismarın önlenmesi
,Özel gereksinimli bireylerde cinsel istismar ve istismarın önlenmesi,Özel gereksinimli bireylerde aile işbirliği,Özel gereksinimli bireylerde cinsel sağlık,Özel Gereksinimli Bireylerde Kapsamlı Cinsellik Eğitimde Dikkat Edilecekler,Cinsellikle İlgili Sıkça Sorulan Sorular; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci, ergenlik ve cinsel eğitime ilişkin aşağıdaki bilgi ve becerileri sergileyebilecektir: Ergenliğin doğasını açıklar; 16A, E
Tipik gelişimde ergenlik sürecini açıklar 16A, E
Erken çoçukluk dönemindeki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimini açıklar16A, E
Okul çağındaki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimini açıklar16A, E
Ergenlik dönemindeki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimini açıklar16A, E
Ergenlik dönemindeki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimini açıklar16A, E
Yetişkinlik dönemindeki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimini açıklar16A, E
Özel gereksinimli bireylerin sergilediği sosyo-cinsel davranışları ve uygun müdahaleyi açıklar16A, E
Özel gereksinimli bireylerde cinsel istismar ve istismarın önlenmesini açıklar16A, E
Kapsamlı cinsellik eğitimi ve etik ilişkisini açıklar 16A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Cinsellik ve Cinsel GelişimGüven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü
2Tipik gelişen bireylerde ergenlik Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü
3Erken çocukluk dönemindeki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü
4Okul Çağındaki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü
5Ergenlik döneminde özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimiGüven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü
6Ergenlik döneminde özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimiGüven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü
7Yetişkinlikte özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimiGüven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü
8Özel gereksinimli bireylerin sergilediği sosyo-cinsel davranışları ve uygun müdahalelerGüven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300.
9

Özel gereksinimli bireylerde cinsel istismar ve istismarın önlenmesi
Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300.
10Özel gereksinimli bireylerde cinsel istismar ve istismarın önlenmesiÖdev: Bir taciz ya da kaçırma olayı senaryosu hazırlayınız. Bu senaryoda öğrencinize korumayı nasıl öğretirdiniz, yazınız.
11Özel gereksinimli bireylerde aile işbirliğiÖdev: aile eğitim programı hazırlar
12Özel gereksinimli bireylerde cinsel sağlıkcinsel sağlıkla ilgili araştırma yapar
13Özel Gereksinimli Bireylerde Kapsamlı Cinsellik Eğitimde Dikkat EdileceklerDown Türkiye Down Sendromu Derneği. (2019). Down Sendromlu Çocuklara Bedenlerini, Sınırlarını ve Cinselliği Öğretmek.
14Cinsellikle İlgili Sıkça Sorulan SorularDoktorculuk oyunu ile oyuna gömülü öğretimler
Kaynak
Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Guven, D. (2021c). Rural families’ thoughts about sexual development of their adolescents with neurodevelopmental disorders. Kıbrıslı Eğitim Bilimleri Dergisi, 16(4), 1549-1562. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB). (2013). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Cinsel Gelişim Modülü. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB). (2007). Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi. Cinsel Gelişim Modülü. Down Türkiye Down Sendromu Derneği. (2019). Down Sendromlu Çocuklara Bedenlerini, Sınırlarını ve Cinselliği Öğretmek. McKee, L., & Blacklidge, V. (1981). An Easy Guide for Caring Parents: Sexuality and Socialization: a Book for Parents of People with Mental Handicaps. Planned Parenthood of Contra Costa. Cooper, E., Guillebaud, J., & Williams, M. (2017). Sexuality and disability: a guide for everyday practice. CRC Press. Carlson, K., & Plaine, K. (2009). Sexualtiy [Sexuality] Resource for Caregivers of Adolescents with Down Syndrome.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:13