Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİMDE FİZİKSEL EĞİTİM VE SPOR -Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mine AKKAYNAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında bozukluk, özür, engel, nedenler, önleme, fiziksel eğitim ve spor; farklı özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapma; fiziksel eğitim ve sporda kullanılabilecek öğretimsel yaklaşımlar; fiziksel eğitimi ve sporu özel eğitim ihtiyacı olan bireylere uyarlama süreci konuları hakkında bilgi ve beceriler kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme Yetersizliğine Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış Sporlar,Fiziksel Eğitim ve Spor Tanım,İçerik, Temel Felsefesi,Yetersizlik Grupları: Tanım, Özellik, Duyu- Algı- Motor Gelişim,Fiziksel Eğitime yönelik Öğretimsel Stratejiler,Kısa ve Uzun Süreli Hedefler, Davranış Yöntemi ,Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı,Uyarlanmış Fiziksel Aktivite, Tanım, Özellikler ve Temel Felsefesi,Uyarlanmış Materyal Üretimi ve Kullanımı,Görme Yetersizliğine Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış Sporlar,İşitme Yetersizliğine Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış Sporlar,Bedensel Yetersizliğe Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış Sporlar,Zihinsel Yetersizliğe Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış Sporlar,Ulusal ve Uluslararası Engel Gruplarına Özgü Hazırlanan Müsabaka ve Etkinlik Türleri;Yetersizliği Olan Bireylere Özgü Branşlarda ve Spor Dallarında Proje Hazırlama ve Uygulama;Yetersizliği olan Bireylere ait Spor branşlarına özgü daha önce hazırlanmış farkındalık projeleri ve spor projelerin incelenmek üzere hazırlanması,Türkiye'de Yetersizlikleri olan Bireylere Yönelik Sporların Desteklenmesi amaçlı Kamu ve Özel Sektöre Ait Spor Birimleri ve Bu spor dallarına verdikleri Destek; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Özel eğitimde fiziksel eğitim ve spora ilişkin bilgi ve becerileri sergiler.16, 6, 9A
Öğretimsel yaklaşımlarla gerçekleştirilen eğitimin ölçme ve değerlendirmesini de kapsayan uyarlama süreci gerçekleştirir.16, 6, 9A
Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerde uygulanacak olan fiziksel eğitim ve sporun özelliklerinin belirlenmesini açıklar.11, 6H
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme Yetersizliğine Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış SporlarÖZEL İHTİYAÇLARI OLAN ÇOCUKLARDA SPOR, Koparan Ş., Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: XVII, Sayı: 1, 2003
2Fiziksel Eğitim ve Spor Tanım,İçerik, Temel FelsefesiÖzel Gereksinimli Öğrenciler İçin Fiziksel Eğitim Ve Spor, Pegem Yay.
3Yetersizlik Grupları: Tanım, Özellik, Duyu- Algı- Motor GelişimYetersizlikten Etkilenmiş Çocuklarda Beden Eğitimi Etkinlikleri, Akademisyen Kitabevi, Canan Özdoğan
4Fiziksel Eğitime yönelik Öğretimsel StratejilerYetersizlikten Etkilenmiş Çocuklarda Beden Eğitimi Etkinlikleri, Akademisyen Kitabevi, Canan Özdoğan
5Kısa ve Uzun Süreli Hedefler, Davranış Yöntemi Otizmli Bireylerle Akranlarının Spor ve Sanat Etkinlikleri Aracılığıyla Etkileşimde Bulundukları İki Örnek Uygulama, Şenel H., Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 2009, 10 (2) 65-72
6Bireyselleştirilmiş Eğitim ProgramıEĞİTİLEBİLİR ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARDA BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNE ETKİSİ, İlhan L., Mart 2008 Cilt:16 No:1 Kastamonu Eğitim Dergisi 315-324
7Uyarlanmış Fiziksel Aktivite, Tanım, Özellikler ve Temel FelsefesiHafif Zihinsel Engelli Ergenlerde Spor ve Motor Becerileri, Akademisyen Kitabevi, Şehmus Aslan
8Uyarlanmış Materyal Üretimi ve KullanımıHafif Zihinsel Engelli Ergenlerde Spor ve Motor Becerileri, Akademisyen Kitabevi, Şehmus Aslan
9Görme Yetersizliğine Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış SporlarGörme Engellilerde Eğitim ve Spor, Gazi Kitabevi, Emine Özkatarkaya, Mustafa Kaya
10İşitme Yetersizliğine Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış SporlarÖZEL İHTİYAÇLARI OLAN ÇOCUKLARDA SPOR, Koparan Ş., Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: XVII, Sayı: 1, 2003
11Bedensel Yetersizliğe Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış SporlarYetersizlikten Etkilenmiş Çocuklarda Beden Eğitimi Etkinlikleri, Akademisyen Kitabevi, Canan Özdoğan
12Zihinsel Yetersizliğe Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış SporlarEĞİTİLEBİLİR ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARDA BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNE ETKİSİ, İlhan L., Mart 2008 Cilt:16 No:1 Kastamonu Eğitim Dergisi 315-324
13Ulusal ve Uluslararası Engel Gruplarına Özgü Hazırlanan Müsabaka ve Etkinlik Türleri;Yetersizliği Olan Bireylere Özgü Branşlarda ve Spor Dallarında Proje Hazırlama ve Uygulama;Yetersizliği olan Bireylere ait Spor branşlarına özgü daha önce hazırlanmış farkındalık projeleri ve spor projelerin incelenmek üzere hazırlanmasıVar olan organizasyonların detaylarını anlatan el ilanları, broşür ve videolar; Yetersizliği olan Bireylere ait Spor branşlarına özgü daha önce hazırlanmış farkındalık projeleri ve spor projelerin incelenmek üzere hazırlanması
14Türkiye'de Yetersizlikleri olan Bireylere Yönelik Sporların Desteklenmesi amaçlı Kamu ve Özel Sektöre Ait Spor Birimleri ve Bu spor dallarına verdikleri DestekTürkiye'de var olan kamu ve özel sektöre ait kurum ve kuruluşların linkleri ile destekledikleri alanları içeren matbu evrakların tüm öğrencilere dağıtılmak üzere hazırlanması
Kaynak
1. Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Fiziksel Eğitim ve Spor. M. Yanardağ, İ. Yılmaz (eds). (2017). Pegem Akademi 2. BİLGİLENDİRME YOLUYLA BEDEN EĞİTİMİ SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ENGELLİ BİREYE YÖNELİK DEĞİŞEN TUTUMLARI, Akbuğa B., SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2007, V (1) 5-8 3. Otizmli Bireylerle Akranlarının Spor ve Sanat Etkinlikleri Aracılığıyla Etkileşimde Bulundukları İki Örnek Uygulama, Şenel H., Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 2009, 10 (2) 65-72 4. ÖZEL İHTİYAÇLARI OLAN ÇOCUKLARDA SPOR, Koparan Ş., Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: XVII, Sayı: 1, 2003 5. ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUĞU OLAN ANNE-BABALARIN ÇOCUKLARININ ÖZEL EĞİTİMLERİ SÜRECİNDE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ETKİNLİKLERİNE YAKLAŞIMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ, İlhan L., Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi Cilt 3, Sayı 1, 2009 6. EĞİTİLEBİLİR ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARDA BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNE ETKİSİ, İlhan L., Mart 2008 Cilt:16 No:1 Kastamonu Eğitim Dergisi 315-324 7. Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Fiziksel Eğitim Ve Spor, Pegem Yay. 8. Hafif Zihinsel Engelli Ergenlerde Spor ve Motor Becerileri, Akademisyen Kitabevi, Şehmus Aslan 9. Yetersizlikten Etkilenmiş Çocuklarda Beden Eğitimi Etkinlikleri, Akademisyen Kitabevi, Canan Özdoğan 10. Görme Engellilerde Eğitim ve Spor, Gazi Kitabevi, Emine Özkatarkaya, Mustafa Kaya 11. Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor, Nobel, Dilara Semivay Özer

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi155
Okul Dışı Diğer Faaliyetler122
Proje Sunumu / Seminer11515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11010
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)95
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(95/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİMDE FİZİKSEL EĞİTİM VE SPOR -Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mine AKKAYNAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında bozukluk, özür, engel, nedenler, önleme, fiziksel eğitim ve spor; farklı özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapma; fiziksel eğitim ve sporda kullanılabilecek öğretimsel yaklaşımlar; fiziksel eğitimi ve sporu özel eğitim ihtiyacı olan bireylere uyarlama süreci konuları hakkında bilgi ve beceriler kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme Yetersizliğine Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış Sporlar,Fiziksel Eğitim ve Spor Tanım,İçerik, Temel Felsefesi,Yetersizlik Grupları: Tanım, Özellik, Duyu- Algı- Motor Gelişim,Fiziksel Eğitime yönelik Öğretimsel Stratejiler,Kısa ve Uzun Süreli Hedefler, Davranış Yöntemi ,Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı,Uyarlanmış Fiziksel Aktivite, Tanım, Özellikler ve Temel Felsefesi,Uyarlanmış Materyal Üretimi ve Kullanımı,Görme Yetersizliğine Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış Sporlar,İşitme Yetersizliğine Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış Sporlar,Bedensel Yetersizliğe Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış Sporlar,Zihinsel Yetersizliğe Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış Sporlar,Ulusal ve Uluslararası Engel Gruplarına Özgü Hazırlanan Müsabaka ve Etkinlik Türleri;Yetersizliği Olan Bireylere Özgü Branşlarda ve Spor Dallarında Proje Hazırlama ve Uygulama;Yetersizliği olan Bireylere ait Spor branşlarına özgü daha önce hazırlanmış farkındalık projeleri ve spor projelerin incelenmek üzere hazırlanması,Türkiye'de Yetersizlikleri olan Bireylere Yönelik Sporların Desteklenmesi amaçlı Kamu ve Özel Sektöre Ait Spor Birimleri ve Bu spor dallarına verdikleri Destek; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Özel eğitimde fiziksel eğitim ve spora ilişkin bilgi ve becerileri sergiler.16, 6, 9A
Öğretimsel yaklaşımlarla gerçekleştirilen eğitimin ölçme ve değerlendirmesini de kapsayan uyarlama süreci gerçekleştirir.16, 6, 9A
Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerde uygulanacak olan fiziksel eğitim ve sporun özelliklerinin belirlenmesini açıklar.11, 6H
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme Yetersizliğine Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış SporlarÖZEL İHTİYAÇLARI OLAN ÇOCUKLARDA SPOR, Koparan Ş., Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: XVII, Sayı: 1, 2003
2Fiziksel Eğitim ve Spor Tanım,İçerik, Temel FelsefesiÖzel Gereksinimli Öğrenciler İçin Fiziksel Eğitim Ve Spor, Pegem Yay.
3Yetersizlik Grupları: Tanım, Özellik, Duyu- Algı- Motor GelişimYetersizlikten Etkilenmiş Çocuklarda Beden Eğitimi Etkinlikleri, Akademisyen Kitabevi, Canan Özdoğan
4Fiziksel Eğitime yönelik Öğretimsel StratejilerYetersizlikten Etkilenmiş Çocuklarda Beden Eğitimi Etkinlikleri, Akademisyen Kitabevi, Canan Özdoğan
5Kısa ve Uzun Süreli Hedefler, Davranış Yöntemi Otizmli Bireylerle Akranlarının Spor ve Sanat Etkinlikleri Aracılığıyla Etkileşimde Bulundukları İki Örnek Uygulama, Şenel H., Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 2009, 10 (2) 65-72
6Bireyselleştirilmiş Eğitim ProgramıEĞİTİLEBİLİR ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARDA BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNE ETKİSİ, İlhan L., Mart 2008 Cilt:16 No:1 Kastamonu Eğitim Dergisi 315-324
7Uyarlanmış Fiziksel Aktivite, Tanım, Özellikler ve Temel FelsefesiHafif Zihinsel Engelli Ergenlerde Spor ve Motor Becerileri, Akademisyen Kitabevi, Şehmus Aslan
8Uyarlanmış Materyal Üretimi ve KullanımıHafif Zihinsel Engelli Ergenlerde Spor ve Motor Becerileri, Akademisyen Kitabevi, Şehmus Aslan
9Görme Yetersizliğine Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış SporlarGörme Engellilerde Eğitim ve Spor, Gazi Kitabevi, Emine Özkatarkaya, Mustafa Kaya
10İşitme Yetersizliğine Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış SporlarÖZEL İHTİYAÇLARI OLAN ÇOCUKLARDA SPOR, Koparan Ş., Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: XVII, Sayı: 1, 2003
11Bedensel Yetersizliğe Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış SporlarYetersizlikten Etkilenmiş Çocuklarda Beden Eğitimi Etkinlikleri, Akademisyen Kitabevi, Canan Özdoğan
12Zihinsel Yetersizliğe Sahip Bireylerde Uygulanan Uyarlanmış SporlarEĞİTİLEBİLİR ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARDA BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNE ETKİSİ, İlhan L., Mart 2008 Cilt:16 No:1 Kastamonu Eğitim Dergisi 315-324
13Ulusal ve Uluslararası Engel Gruplarına Özgü Hazırlanan Müsabaka ve Etkinlik Türleri;Yetersizliği Olan Bireylere Özgü Branşlarda ve Spor Dallarında Proje Hazırlama ve Uygulama;Yetersizliği olan Bireylere ait Spor branşlarına özgü daha önce hazırlanmış farkındalık projeleri ve spor projelerin incelenmek üzere hazırlanmasıVar olan organizasyonların detaylarını anlatan el ilanları, broşür ve videolar; Yetersizliği olan Bireylere ait Spor branşlarına özgü daha önce hazırlanmış farkındalık projeleri ve spor projelerin incelenmek üzere hazırlanması
14Türkiye'de Yetersizlikleri olan Bireylere Yönelik Sporların Desteklenmesi amaçlı Kamu ve Özel Sektöre Ait Spor Birimleri ve Bu spor dallarına verdikleri DestekTürkiye'de var olan kamu ve özel sektöre ait kurum ve kuruluşların linkleri ile destekledikleri alanları içeren matbu evrakların tüm öğrencilere dağıtılmak üzere hazırlanması
Kaynak
1. Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Fiziksel Eğitim ve Spor. M. Yanardağ, İ. Yılmaz (eds). (2017). Pegem Akademi 2. BİLGİLENDİRME YOLUYLA BEDEN EĞİTİMİ SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ENGELLİ BİREYE YÖNELİK DEĞİŞEN TUTUMLARI, Akbuğa B., SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2007, V (1) 5-8 3. Otizmli Bireylerle Akranlarının Spor ve Sanat Etkinlikleri Aracılığıyla Etkileşimde Bulundukları İki Örnek Uygulama, Şenel H., Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 2009, 10 (2) 65-72 4. ÖZEL İHTİYAÇLARI OLAN ÇOCUKLARDA SPOR, Koparan Ş., Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: XVII, Sayı: 1, 2003 5. ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUĞU OLAN ANNE-BABALARIN ÇOCUKLARININ ÖZEL EĞİTİMLERİ SÜRECİNDE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ETKİNLİKLERİNE YAKLAŞIMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ, İlhan L., Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi Cilt 3, Sayı 1, 2009 6. EĞİTİLEBİLİR ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARDA BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNE ETKİSİ, İlhan L., Mart 2008 Cilt:16 No:1 Kastamonu Eğitim Dergisi 315-324 7. Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Fiziksel Eğitim Ve Spor, Pegem Yay. 8. Hafif Zihinsel Engelli Ergenlerde Spor ve Motor Becerileri, Akademisyen Kitabevi, Şehmus Aslan 9. Yetersizlikten Etkilenmiş Çocuklarda Beden Eğitimi Etkinlikleri, Akademisyen Kitabevi, Canan Özdoğan 10. Görme Engellilerde Eğitim ve Spor, Gazi Kitabevi, Emine Özkatarkaya, Mustafa Kaya 11. Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor, Nobel, Dilara Semivay Özer

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:13