Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK GELİŞİMİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Feryal SAVCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlardan başlayarak Doğum Öncesinde Gelişim, Bebeklik Döneminde Gelişim, Erken Çocukluk Dönemi Gelişimi, Okul Döneminde (Geç Çocukluk) Gelişim ve Ergenlik Döneminde Gelişime yönelik temel konular ve kavramlar hakkında bilgilendirmek, alanda Çocuk Gelişimcinin rolünü ve önemini vurgulamak, ekip çalışmasına yönelik olarak mesleki farkındalık oluşturmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı,Çocuk Gelişiminde Temel Kavramlar,Çocuk Gelişimi Kuramları,Çocuk Gelişimi Kuramları,Doğum öncesi gelişim, gelişimin biyolojik ve çevresel temelleri,Bebeklik döneminde gelişim,Bebeklik döneminde gelişim,Erken çocukluk döneminde gelişim,Orta ve geç çocukluk döneminde gelişim ,Ergenlik döneminde gelişim,Ergenlik döneminde gelişim ,Alanda yapılmış çalışmaları inceleme-makale sunumu,Alanda yapılmış çalışmaları inceleme-makale sunumu ,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk gelişimi ile ilgili önemli süreçleri, dönemleri, gelişim araştırmalarının doğasını ve temel gelişim kuramlarını açıklar.13, 16, 19
Doğum öncesi, doğum sürecini ve bebeklikte fiziksel büyüme ve gelişimi, motor gelişimi, duyu ve algı gelişimini açıklar.10, 16, 19, 9
Erken çocukluk döneminde fiziksel, bilişsel ve duygusal gelişimi açıklar. 16, 19A
Orta ve geç çocukluk döneminde fiziksel, bilişsel ve duygusal gelişimi açıklar.16, 19, 9
Ergenlik döneminde fiziksel, bilişsel ve duygusal gelişimi açıklar.16, 19, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin TanıtımıAtaman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011)
2Çocuk Gelişiminde Temel KavramlarAtaman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011)
3Çocuk Gelişimi KuramlarıAtaman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011)
4Çocuk Gelişimi KuramlarıAtaman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011)
5Doğum öncesi gelişim, gelişimin biyolojik ve çevresel temelleriAtaman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011)
6Bebeklik döneminde gelişimAtaman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011)
7Bebeklik döneminde gelişimAtaman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011)
8Erken çocukluk döneminde gelişimAtaman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011)
9Orta ve geç çocukluk döneminde gelişim Ataman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011)
10Ergenlik döneminde gelişim
11Ergenlik döneminde gelişim
12Alanda yapılmış çalışmaları inceleme-makale sunumuAtaman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011)
13Alanda yapılmış çalışmaları inceleme-makale sunumu Ataman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011)
14Genel değerlendirmeAtaman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011)
Kaynak
Ataman, A. (Ed.) (2003). Gelişim ve Öğrenme. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Bayhan, P., Artan, İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Yayıncılık, İstanbul. Santrock, John W. (2011). Yüksel, G. (Çev. Ed.) Yaşam Boyu Gelişim-Life Span Development. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic.Ltd.Şti.,İstanbul.
San Bayhan, P. ve Artan, İ. (2007). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Santrock, J.W. (2014). Ergenlik. (14. Baskıdan çeviri). D. M. Siyez, (Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık. Santrock, J.W. (2016). Yaşam Boyu Gelişim, Gelişim Psikolojisi. (13. Basım, Gözden geçirilmiş yeni basım). G. Yüksel, (Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık. Senemoğlu, N. (2007). Gelişim öğrenme ve öğretim: kuramdan uygulamaya (Düzenlenmiş yeni basım). İstanbul: Gönül Yayıncılık. Trawick-Smith. J. (2014). Erken çocukluk döneminde gelişim: çok kültürlü bir bakış açısı içinde (Çev. Ed: B. Akman) (). Ankara: Nobel.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi212
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11515
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı14114
Ara Sınav ve Hazırlığı12727
Genel Sınav ve Hazırlığı12727
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)156
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(156/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK GELİŞİMİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Feryal SAVCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlardan başlayarak Doğum Öncesinde Gelişim, Bebeklik Döneminde Gelişim, Erken Çocukluk Dönemi Gelişimi, Okul Döneminde (Geç Çocukluk) Gelişim ve Ergenlik Döneminde Gelişime yönelik temel konular ve kavramlar hakkında bilgilendirmek, alanda Çocuk Gelişimcinin rolünü ve önemini vurgulamak, ekip çalışmasına yönelik olarak mesleki farkındalık oluşturmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı,Çocuk Gelişiminde Temel Kavramlar,Çocuk Gelişimi Kuramları,Çocuk Gelişimi Kuramları,Doğum öncesi gelişim, gelişimin biyolojik ve çevresel temelleri,Bebeklik döneminde gelişim,Bebeklik döneminde gelişim,Erken çocukluk döneminde gelişim,Orta ve geç çocukluk döneminde gelişim ,Ergenlik döneminde gelişim,Ergenlik döneminde gelişim ,Alanda yapılmış çalışmaları inceleme-makale sunumu,Alanda yapılmış çalışmaları inceleme-makale sunumu ,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk gelişimi ile ilgili önemli süreçleri, dönemleri, gelişim araştırmalarının doğasını ve temel gelişim kuramlarını açıklar.13, 16, 19
Doğum öncesi, doğum sürecini ve bebeklikte fiziksel büyüme ve gelişimi, motor gelişimi, duyu ve algı gelişimini açıklar.10, 16, 19, 9
Erken çocukluk döneminde fiziksel, bilişsel ve duygusal gelişimi açıklar. 16, 19A
Orta ve geç çocukluk döneminde fiziksel, bilişsel ve duygusal gelişimi açıklar.16, 19, 9
Ergenlik döneminde fiziksel, bilişsel ve duygusal gelişimi açıklar.16, 19, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin TanıtımıAtaman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011)
2Çocuk Gelişiminde Temel KavramlarAtaman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011)
3Çocuk Gelişimi KuramlarıAtaman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011)
4Çocuk Gelişimi KuramlarıAtaman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011)
5Doğum öncesi gelişim, gelişimin biyolojik ve çevresel temelleriAtaman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011)
6Bebeklik döneminde gelişimAtaman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011)
7Bebeklik döneminde gelişimAtaman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011)
8Erken çocukluk döneminde gelişimAtaman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011)
9Orta ve geç çocukluk döneminde gelişim Ataman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011)
10Ergenlik döneminde gelişim
11Ergenlik döneminde gelişim
12Alanda yapılmış çalışmaları inceleme-makale sunumuAtaman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011)
13Alanda yapılmış çalışmaları inceleme-makale sunumu Ataman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011)
14Genel değerlendirmeAtaman (Ed) (2003); Bayhan ve Artan (2004); Santrock (2011)
Kaynak
Ataman, A. (Ed.) (2003). Gelişim ve Öğrenme. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Bayhan, P., Artan, İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Yayıncılık, İstanbul. Santrock, John W. (2011). Yüksel, G. (Çev. Ed.) Yaşam Boyu Gelişim-Life Span Development. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic.Ltd.Şti.,İstanbul.
San Bayhan, P. ve Artan, İ. (2007). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Santrock, J.W. (2014). Ergenlik. (14. Baskıdan çeviri). D. M. Siyez, (Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık. Santrock, J.W. (2016). Yaşam Boyu Gelişim, Gelişim Psikolojisi. (13. Basım, Gözden geçirilmiş yeni basım). G. Yüksel, (Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık. Senemoğlu, N. (2007). Gelişim öğrenme ve öğretim: kuramdan uygulamaya (Düzenlenmiş yeni basım). İstanbul: Gönül Yayıncılık. Trawick-Smith. J. (2014). Erken çocukluk döneminde gelişim: çok kültürlü bir bakış açısı içinde (Çev. Ed: B. Akman) (). Ankara: Nobel.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:13