Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖZEL EĞİTİMDE OYUN VE MÜZİK | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Aslin ARSLANOĞLU ÖSER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özlem DALGIN EYİİP |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, oyun ve müzik; oyunun tanımı ve önemi; oyunun kuramsal açıklamaları; çocuklarda oyun gelişimi ve özellikleri: bilişsel ve sosyaloyungelişimi;özeleğitimeihtiyacıolançocuklardaoyungelişimiveoyunözellikleri;özeleğitimdeoyunaracılığıylaöğretim;özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla oyunun kullanımı ve uyarlanması; oyun temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; oyun aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar; oyunun içine öğretimi gömme uygulamaları; oyunun özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları; müziğin tanımı ve önemi; müziğin gelişimi ve özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin müzik özellikleri; özel eğitimde müzik aracılığıyla öğretim; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla müziğin kullanımı ve uyarlanması; müzik temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; müzik aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar; müziğin içine öğretimi gömme uygulamaları; müziğin özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçlarına ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İzlence anlatımı, derse ilişkin sorumlulukların ve kaynakların paylaşılması,Oyun, oyunun önemi, tarihçesi ve oyun kuramları,Erken çocukluk döneminde oyun ve oyunların gelişim üzerindeki etkisi,Oyun türleri ve özel gereksinimli çocuklarda oyun gelişimi ve aşamaları,Özel gereksinimli çocuklarda oyun ortamının düzenlenmesi,Özel eğitimde oyun aracılığıyla öğretim,Özel gereksinimli çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel, sosyal, motor ve dil gelişimi) destekleyecek oyuna dayalı etkinlikler,Özel gereksinimli çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel, sosyal, motor ve dil gelişimi) destekleyecek oyuna dayalı etkinlikler,Özel gereksinimli çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel, sosyal, motor ve dil gelişimi) destekleyecek oyuna dayalı etkinlikler,Özel gereksinimli çocukların eğitiminde müziğin önemi,Özel gereksinimli çocukların eğitimlerinde müzik etkinlikleri,Özel gereksinimli çocukların eğitimlerinde müzik etkinlikleri,Aile katılımı,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Oyun ve müzik kavramlarını açıklar. | 16 | A |
Özel gereksinimli çocuklarda oyun becerilerinin gelişimi ve oyun özelliklerini açıklar. | 16 | A |
Özel gereksinimli çocuklarla oyunun öğretimi için öğretim planları geliştirir. | 16 | A |
Özel gereksinimli çocuklara müziğin öğretimi için öğretim planları geliştirir. | 16 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İzlence anlatımı, derse ilişkin sorumlulukların ve kaynakların paylaşılması | İzlence |
2 | Oyun, oyunun önemi, tarihçesi ve oyun kuramları | ● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap. |
3 | Erken çocukluk döneminde oyun ve oyunların gelişim üzerindeki etkisi | ● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap. |
4 | Oyun türleri ve özel gereksinimli çocuklarda oyun gelişimi ve aşamaları | ● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap. |
5 | Özel gereksinimli çocuklarda oyun ortamının düzenlenmesi | ● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap. |
6 | Özel eğitimde oyun aracılığıyla öğretim | ● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.● Eratay, E. (Ed.). (2020). Özel eğitimde sanatsal ve sportif becerilerin öğretimi. Eğiten kitap. |
7 | Özel gereksinimli çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel, sosyal, motor ve dil gelişimi) destekleyecek oyuna dayalı etkinlikler | ● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.● Eratay, E. (Ed.). (2020). Özel eğitimde sanatsal ve sportif becerilerin öğretimi. Eğiten kitap. |
8 | Özel gereksinimli çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel, sosyal, motor ve dil gelişimi) destekleyecek oyuna dayalı etkinlikler | ● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap. |
9 | Özel gereksinimli çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel, sosyal, motor ve dil gelişimi) destekleyecek oyuna dayalı etkinlikler | ● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap. |
10 | Özel gereksinimli çocukların eğitiminde müziğin önemi | ● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap. |
11 | Özel gereksinimli çocukların eğitimlerinde müzik etkinlikleri | ● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap. |
12 | Özel gereksinimli çocukların eğitimlerinde müzik etkinlikleri | ● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap. |
13 | Aile katılımı | ● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap. |
14 | Genel tekrar | Haftalık belgeler |
Kaynak |
1. Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. 2. Eratay, E. (Ed.). (2020). Özel eğitimde sanatsal ve sportif becerilerin öğretimi. Eğiten kitap. 3. Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
2 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
3 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
8 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
9 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
10 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
11 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
12 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 15 | 15 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 70 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(70/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖZEL EĞİTİMDE OYUN VE MÜZİK | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Aslin ARSLANOĞLU ÖSER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özlem DALGIN EYİİP |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, oyun ve müzik; oyunun tanımı ve önemi; oyunun kuramsal açıklamaları; çocuklarda oyun gelişimi ve özellikleri: bilişsel ve sosyaloyungelişimi;özeleğitimeihtiyacıolançocuklardaoyungelişimiveoyunözellikleri;özeleğitimdeoyunaracılığıylaöğretim;özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla oyunun kullanımı ve uyarlanması; oyun temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; oyun aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar; oyunun içine öğretimi gömme uygulamaları; oyunun özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları; müziğin tanımı ve önemi; müziğin gelişimi ve özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin müzik özellikleri; özel eğitimde müzik aracılığıyla öğretim; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla müziğin kullanımı ve uyarlanması; müzik temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; müzik aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar; müziğin içine öğretimi gömme uygulamaları; müziğin özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçlarına ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İzlence anlatımı, derse ilişkin sorumlulukların ve kaynakların paylaşılması,Oyun, oyunun önemi, tarihçesi ve oyun kuramları,Erken çocukluk döneminde oyun ve oyunların gelişim üzerindeki etkisi,Oyun türleri ve özel gereksinimli çocuklarda oyun gelişimi ve aşamaları,Özel gereksinimli çocuklarda oyun ortamının düzenlenmesi,Özel eğitimde oyun aracılığıyla öğretim,Özel gereksinimli çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel, sosyal, motor ve dil gelişimi) destekleyecek oyuna dayalı etkinlikler,Özel gereksinimli çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel, sosyal, motor ve dil gelişimi) destekleyecek oyuna dayalı etkinlikler,Özel gereksinimli çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel, sosyal, motor ve dil gelişimi) destekleyecek oyuna dayalı etkinlikler,Özel gereksinimli çocukların eğitiminde müziğin önemi,Özel gereksinimli çocukların eğitimlerinde müzik etkinlikleri,Özel gereksinimli çocukların eğitimlerinde müzik etkinlikleri,Aile katılımı,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Oyun ve müzik kavramlarını açıklar. | 16 | A |
Özel gereksinimli çocuklarda oyun becerilerinin gelişimi ve oyun özelliklerini açıklar. | 16 | A |
Özel gereksinimli çocuklarla oyunun öğretimi için öğretim planları geliştirir. | 16 | A |
Özel gereksinimli çocuklara müziğin öğretimi için öğretim planları geliştirir. | 16 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İzlence anlatımı, derse ilişkin sorumlulukların ve kaynakların paylaşılması | İzlence |
2 | Oyun, oyunun önemi, tarihçesi ve oyun kuramları | ● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap. |
3 | Erken çocukluk döneminde oyun ve oyunların gelişim üzerindeki etkisi | ● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap. |
4 | Oyun türleri ve özel gereksinimli çocuklarda oyun gelişimi ve aşamaları | ● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap. |
5 | Özel gereksinimli çocuklarda oyun ortamının düzenlenmesi | ● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap. |
6 | Özel eğitimde oyun aracılığıyla öğretim | ● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.● Eratay, E. (Ed.). (2020). Özel eğitimde sanatsal ve sportif becerilerin öğretimi. Eğiten kitap. |
7 | Özel gereksinimli çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel, sosyal, motor ve dil gelişimi) destekleyecek oyuna dayalı etkinlikler | ● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.● Eratay, E. (Ed.). (2020). Özel eğitimde sanatsal ve sportif becerilerin öğretimi. Eğiten kitap. |
8 | Özel gereksinimli çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel, sosyal, motor ve dil gelişimi) destekleyecek oyuna dayalı etkinlikler | ● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap. |
9 | Özel gereksinimli çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel, sosyal, motor ve dil gelişimi) destekleyecek oyuna dayalı etkinlikler | ● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap. |
10 | Özel gereksinimli çocukların eğitiminde müziğin önemi | ● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap. |
11 | Özel gereksinimli çocukların eğitimlerinde müzik etkinlikleri | ● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap. |
12 | Özel gereksinimli çocukların eğitimlerinde müzik etkinlikleri | ● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap. |
13 | Aile katılımı | ● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap. |
14 | Genel tekrar | Haftalık belgeler |
Kaynak |
1. Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. 2. Eratay, E. (Ed.). (2020). Özel eğitimde sanatsal ve sportif becerilerin öğretimi. Eğiten kitap. 3. Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
2 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
3 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
8 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
9 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
10 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
11 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
12 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |