Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE ÖZEL YETENEK-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenme güçlüğün ile ilgili farkındalık kazanmak ve öğrenme güçlüğü yaşayan öğrenciler için startejiler geliştirmede farklı teknikleri öğrenmek. Özel yetenekli öğrencilerle ilgili farkındalık kazanmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Öğrenme Kuramları,Beyin yapısı işleyişi ve genetik, Özel Öğrenme Güçlüklerinde Beyin İşleyişi,Özel Öğrenme Güçlüklerinin Tanımı,Özel Öğrenme Güçlüğü Gösteren Çocukların Özellikleri,Özel Öğrenme Güçlüğü Gösteren Çocukların Tanılanması,Özel Öğrenme Güçlüğü Gösteren Çocukların Okulda Yaşadıkları Sorunlar,Sınıf Ortamında Ve Aile Ortamında Bu Çocuklar İçin Yapılabilecek Düzenlemeler,Üstün Zekalı Öğrencilerin Özellikleri,Üstün Zekâlı Ve Yetenekli Bireylerin Tanılanması,Üstün Zekânın Nörobiyolojisi,Üstün Zekalı Ve Yetenekli Çocukların Eğitimi,Üstün zekalı ve yetenekli çocukların aileleri,Üstün zekalı ve yetenekli çocukların öğretmenleri,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1)Öğrenme güçlüğü olan bir öğrencinin özelliklerini tanımlar10, 13, 16, 5, 6, 9A, E, H
2)Öğrenme güçlüğü olan öğrencilere uygun etkinlikler hazırlar
3)Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için bir eğitim programı hazırlar.
4)Üstün zekâlı ve yeteneklilerin eğitimine duyulan gereksinimin gerekçelerini açıklar.
5)Üstün zekâlı ve yeteneklilerin tüm gelişim boyutlarının özelliklerini özetler.
6)Üstün zekâlı ve yeteneklilerin ihtiyaçlarına göre bir eğitim almalarının gerekli olduğu konusunda bir tutum benimser.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Öğrenme Kuramları Önceden paylaşılmış ders notlarını gözden geçirir.
2Beyin yapısı işleyişi ve genetik, Özel Öğrenme Güçlüklerinde Beyin İşleyişi Önceden paylaşılmış ders notlarını gözden geçirir.
3Özel Öğrenme Güçlüklerinin Tanımı Önceden paylaşılmış ders notlarını gözden geçirir.
4Özel Öğrenme Güçlüğü Gösteren Çocukların ÖzellikleriHer çocuk özeldir filmini izle.
5Özel Öğrenme Güçlüğü Gösteren Çocukların Tanılanması Önceden paylaşılmış ders notlarını gözden geçirir.
6Özel Öğrenme Güçlüğü Gösteren Çocukların Okulda Yaşadıkları Sorunlar Önceden paylaşılmış ders notlarını gözden geçirir.
7Sınıf Ortamında Ve Aile Ortamında Bu Çocuklar İçin Yapılabilecek Düzenlemeler Önceden paylaşılmış ders notlarını gözden geçirir.
8Üstün Zekalı Öğrencilerin Özellikleri Önceden paylaşılmış ders notlarını gözden geçirir.
9Üstün Zekâlı Ve Yetenekli Bireylerin Tanılanması Önceden paylaşılmış ders notlarını gözden geçirir.
10Üstün Zekânın NörobiyolojisiNeurobiology of giftedness
11Üstün Zekalı Ve Yetenekli Çocukların EğitimiÖnceden paylaşılmış ders notları gözden geçirilir.
12Üstün zekalı ve yetenekli çocukların aileleriÖnceden paylaşılmış notlar gözden geçirilir.
13Üstün zekalı ve yetenekli çocukların öğretmenleriÖnceden paylaşılmış notlar gözden geçirilir.
14Genel tekrarÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
Kaynak
Lovecky, D.V. (2005) Different Minds, JKP Press, USA.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı6742
Genel Sınav ve Hazırlığı41040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)110
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(110/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE ÖZEL YETENEK-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenme güçlüğün ile ilgili farkındalık kazanmak ve öğrenme güçlüğü yaşayan öğrenciler için startejiler geliştirmede farklı teknikleri öğrenmek. Özel yetenekli öğrencilerle ilgili farkındalık kazanmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Öğrenme Kuramları,Beyin yapısı işleyişi ve genetik, Özel Öğrenme Güçlüklerinde Beyin İşleyişi,Özel Öğrenme Güçlüklerinin Tanımı,Özel Öğrenme Güçlüğü Gösteren Çocukların Özellikleri,Özel Öğrenme Güçlüğü Gösteren Çocukların Tanılanması,Özel Öğrenme Güçlüğü Gösteren Çocukların Okulda Yaşadıkları Sorunlar,Sınıf Ortamında Ve Aile Ortamında Bu Çocuklar İçin Yapılabilecek Düzenlemeler,Üstün Zekalı Öğrencilerin Özellikleri,Üstün Zekâlı Ve Yetenekli Bireylerin Tanılanması,Üstün Zekânın Nörobiyolojisi,Üstün Zekalı Ve Yetenekli Çocukların Eğitimi,Üstün zekalı ve yetenekli çocukların aileleri,Üstün zekalı ve yetenekli çocukların öğretmenleri,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1)Öğrenme güçlüğü olan bir öğrencinin özelliklerini tanımlar10, 13, 16, 5, 6, 9A, E, H
2)Öğrenme güçlüğü olan öğrencilere uygun etkinlikler hazırlar
3)Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için bir eğitim programı hazırlar.
4)Üstün zekâlı ve yeteneklilerin eğitimine duyulan gereksinimin gerekçelerini açıklar.
5)Üstün zekâlı ve yeteneklilerin tüm gelişim boyutlarının özelliklerini özetler.
6)Üstün zekâlı ve yeteneklilerin ihtiyaçlarına göre bir eğitim almalarının gerekli olduğu konusunda bir tutum benimser.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Öğrenme Kuramları Önceden paylaşılmış ders notlarını gözden geçirir.
2Beyin yapısı işleyişi ve genetik, Özel Öğrenme Güçlüklerinde Beyin İşleyişi Önceden paylaşılmış ders notlarını gözden geçirir.
3Özel Öğrenme Güçlüklerinin Tanımı Önceden paylaşılmış ders notlarını gözden geçirir.
4Özel Öğrenme Güçlüğü Gösteren Çocukların ÖzellikleriHer çocuk özeldir filmini izle.
5Özel Öğrenme Güçlüğü Gösteren Çocukların Tanılanması Önceden paylaşılmış ders notlarını gözden geçirir.
6Özel Öğrenme Güçlüğü Gösteren Çocukların Okulda Yaşadıkları Sorunlar Önceden paylaşılmış ders notlarını gözden geçirir.
7Sınıf Ortamında Ve Aile Ortamında Bu Çocuklar İçin Yapılabilecek Düzenlemeler Önceden paylaşılmış ders notlarını gözden geçirir.
8Üstün Zekalı Öğrencilerin Özellikleri Önceden paylaşılmış ders notlarını gözden geçirir.
9Üstün Zekâlı Ve Yetenekli Bireylerin Tanılanması Önceden paylaşılmış ders notlarını gözden geçirir.
10Üstün Zekânın NörobiyolojisiNeurobiology of giftedness
11Üstün Zekalı Ve Yetenekli Çocukların EğitimiÖnceden paylaşılmış ders notları gözden geçirilir.
12Üstün zekalı ve yetenekli çocukların aileleriÖnceden paylaşılmış notlar gözden geçirilir.
13Üstün zekalı ve yetenekli çocukların öğretmenleriÖnceden paylaşılmış notlar gözden geçirilir.
14Genel tekrarÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
Kaynak
Lovecky, D.V. (2005) Different Minds, JKP Press, USA.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:13