Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİMDE OKUL VE KURUM DENEYİMİ-Bahar Dönemi1+435
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Özge ÖZLÜ ÜNLÜ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Hatice ŞENGÜL ERDEM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖzel eğitim öğretmen adaylarının özel eğitim kurumları hakkında deneyim kazanmaları ve bu kurumları tanımaları amaçlanmıştır. Ders kapsamında özel eğitim hizmetlerinin sağlandığı resmi kurumlarda ve sınıflarda okul deneyimi kazanma; eğitimöğretim hizmetlerine katılma; özel eğitim hazırlık çalışmalarını planlama; eğitim ortamlarında sınıf öğretmeni, rehber öğretmen ve diğerleriyle iş birliği yapma; eğitim ortamlarında sınıf yönetme; öğretimsel uyarlamalar yapma; öğretimi yürütme; yürütülen uygulamaların sınıf içi sunumlarını gerçekleştirme; karşılaşılan sorunlara ilişkin öneriler geliştirme ve uygulamaların gerçekleştirilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Oryantasyon: Üniversitede ders koordinatörleri tarafından dersin tanıtılması. ,Ders kapsamında uygulama yapacakları sınıf ortamını öğrenci profili, öğrenci sayısı, öğrenme özellikleri, gereksinimleri, sınıf ortamının fiziksel koşulları, varsa sınıf içi yapılan uyarlamalar hakkında bilgi alınması. (Kendi Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi lerini ve kendi yorumlarınızı temel alarak hazırlık yapmanız gerekmektedir).
, Eğitim ortamında sınıf öğretmeni ile iş birliği: Sınıfta eğitim gören tüm özel gereksinimli öğrencilerin BEP’lerinin sınıf öğretmeni ile işbirliği içinde incelenmesi ve raporlaştırılması. Her bir öğrenci için yapılan uyarlamaların (öğretimsel, fiziksel, materyal uyarlamaları) incelenmesi ve raporlaştırılması.
,Okul rehberlik servisi ile işbirliği: Okul rehberlik servisinin sınıftaki her bir özel gereksinimli öğrenci ile yaptığı çalışmaların rehber öğretmen ile iş birliği içinde incelenmesi ve raporlaştırılması. ,Eğitim ortamlarında sınıf yönetme: Koordinatör öğretmenle birlikte karar verilen ve öğrencinin ders akışında mevcut olan (yani öğrencinin gereksinimleri arasında yer alan) bir ders ya da konu için Bireyselleştirilmiş Öğretim Planı (BÖP) hazırlanması, yönetilmesi ve yapılan bu çalışma için hazırlanan tüm materyalin ve uygulama sürecinin belgelenmesi.
*(Özel yetenekliler için Zenginleştirilmiş Eğitim Programı (ZÖP) hazırlanması) , Öğretimsel uyarlamalar yapma ve bireysel öğretim yürütme: Uygulama yaptıkları sınıfta koordinatör öğretmen ile belirledikleri bir öğrenciyle en az iki ders saatini kapsayacak şekilde öğrencinin öğretimsel gereksinimleri dikkate alınarak belirlenen iki farklı ders konusunun öğretiminin gerekli uyarlamalar yapılarak yürütülmesi ve tüm sürecin detaylı bir şekilde raporlaştırılması.
,Tüm uygulama süresince karşılaşılan sorunlara ilişkin öneriler geliştirme:

7.1.Tüm uygulama boyunca karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin geliştirilmesi ve bu konuda koordinatör öğretmenin fikirlerinin alınarak tüm bilgilerin raporlaştırılması. ,Koordinatör öğretmen tarafından öğretmen adayının genel sürecini değerlendirmek üzere kontrol listesinin doldurulması ve öğretmen adayı tarafından bu listenin kapalı zarf içerisinde imzalı bir şekilde teslim alınarak okuldaki danışman öğretim üyesine teslim edilmesi
,Eğitim ortamlarında sınıf yönetme: Koordinatör öğretmenle birlikte karar verilen ve öğrencinin ders akışında mevcut olan (yani öğrencinin gereksinimleri arasında yer alan) bir ders ya da konu için Bireyselleştirilmiş Öğretim Planı (BÖP) hazırlanması, yönetilmesi ve yapılan bu çalışma için hazırlanan tüm materyalin ve uygulama sürecinin belgelenmesi.
*(Özel yetenekliler için Zenginleştirilmiş Eğitim Programı (ZÖP) hazırlanması) , Öğretimsel uyarlamalar yapma ve bireysel öğretim yürütme: Uygulama yaptıkları sınıfta koordinatör öğretmen ile belirledikleri bir öğrenciyle en az iki ders saatini kapsayacak şekilde öğrencinin öğretimsel gereksinimleri dikkate alınarak belirlenen iki farklı ders konusunun öğretiminin gerekli uyarlamalar yapılarak yürütülmesi ve tüm sürecin detaylı bir şekilde raporlaştırılması.
,Tüm uygulama boyunca karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin geliştirilmesi ve bu konuda koordinatör öğretmenin fikirlerinin alınarak tüm bilgilerin raporlaştırılması. ,Koordinatör öğretmen tarafından öğretmen adayının genel sürecini değerlendirmek üzere kontrol listesinin doldurulması ve öğretmen adayı tarafından bu listenin kapalı zarf içerisinde imzalı bir şekilde teslim alınarak okuldaki danışman öğretim üyesine teslim edilmesi ,Koordinatör öğretmen tarafından öğretmen adayının genel sürecini değerlendirmek üzere kontrol listesinin doldurulması ve öğretmen adayı tarafından bu listenin kapalı zarf içerisinde imzalı bir şekilde teslim alınarak okuldaki danışman öğretim üyesine teslim edilmesi,Koordinatör öğretmen tarafından öğretmen adayının genel sürecini değerlendirmek üzere kontrol listesinin doldurulması ve öğretmen adayı tarafından bu listenin kapalı zarf içerisinde imzalı bir şekilde teslim alınarak okuldaki danışman öğretim üyesine teslim edilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci, özel eğitimde okul ve kurum deneyimine ilişkin aşağıdaki bilgi ve becerileri sergileyebilecektir: Özel eğitim hizmetlerinin sağlandığı resmi kurumlarda ve sınıflarda eğitim öğretim hizmetlerine katılır; 16, 6A
Özel eğitim hazırlık çalışmalarını planlar; 16, 6A
Eğitim ortamlarında sınıf öğretmeni, rehber öğretmen ve diğerleriyle iş birliği yapar; Eğitim ortamlarında sınıf yönetir; 16, 6A
Öğretimsel uyarlamalar yapar; 16, 6A
Yürütülen uygulamaların sınıf içi sunumlarını gerçekleştirir;16, 6A
Karşılaşılan sorunlara ilişkin öneriler geliştirir ve uygular.16, 6A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon: Üniversitede ders koordinatörleri tarafından dersin tanıtılması.
2Ders kapsamında uygulama yapacakları sınıf ortamını öğrenci profili, öğrenci sayısı, öğrenme özellikleri, gereksinimleri, sınıf ortamının fiziksel koşulları, varsa sınıf içi yapılan uyarlamalar hakkında bilgi alınması. (Kendi Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi lerini ve kendi yorumlarınızı temel alarak hazırlık yapmanız gerekmektedir).
okulun web sayfasının incelenmesi
3 Eğitim ortamında sınıf öğretmeni ile iş birliği: Sınıfta eğitim gören tüm özel gereksinimli öğrencilerin BEP’lerinin sınıf öğretmeni ile işbirliği içinde incelenmesi ve raporlaştırılması. Her bir öğrenci için yapılan uyarlamaların (öğretimsel, fiziksel, materyal uyarlamaları) incelenmesi ve raporlaştırılması.
BEP planlarının incelenmesi
4Okul rehberlik servisi ile işbirliği: Okul rehberlik servisinin sınıftaki her bir özel gereksinimli öğrenci ile yaptığı çalışmaların rehber öğretmen ile iş birliği içinde incelenmesi ve raporlaştırılması. rehberlik servisinin özel eğitim hizmetlerine ilişkin görevlerinin neler olduğunun araştırılması
5Eğitim ortamlarında sınıf yönetme: Koordinatör öğretmenle birlikte karar verilen ve öğrencinin ders akışında mevcut olan (yani öğrencinin gereksinimleri arasında yer alan) bir ders ya da konu için Bireyselleştirilmiş Öğretim Planı (BÖP) hazırlanması, yönetilmesi ve yapılan bu çalışma için hazırlanan tüm materyalin ve uygulama sürecinin belgelenmesi.
*(Özel yetenekliler için Zenginleştirilmiş Eğitim Programı (ZÖP) hazırlanması)
BÖP örneği inceleme
6 Öğretimsel uyarlamalar yapma ve bireysel öğretim yürütme: Uygulama yaptıkları sınıfta koordinatör öğretmen ile belirledikleri bir öğrenciyle en az iki ders saatini kapsayacak şekilde öğrencinin öğretimsel gereksinimleri dikkate alınarak belirlenen iki farklı ders konusunun öğretiminin gerekli uyarlamalar yapılarak yürütülmesi ve tüm sürecin detaylı bir şekilde raporlaştırılması.
öğretimsel uyarlama ile ilgili araştırma
7Tüm uygulama süresince karşılaşılan sorunlara ilişkin öneriler geliştirme:

7.1.Tüm uygulama boyunca karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin geliştirilmesi ve bu konuda koordinatör öğretmenin fikirlerinin alınarak tüm bilgilerin raporlaştırılması.
uygulama öğretmeni ile görüşme
8Koordinatör öğretmen tarafından öğretmen adayının genel sürecini değerlendirmek üzere kontrol listesinin doldurulması ve öğretmen adayı tarafından bu listenin kapalı zarf içerisinde imzalı bir şekilde teslim alınarak okuldaki danışman öğretim üyesine teslim edilmesi
9Eğitim ortamlarında sınıf yönetme: Koordinatör öğretmenle birlikte karar verilen ve öğrencinin ders akışında mevcut olan (yani öğrencinin gereksinimleri arasında yer alan) bir ders ya da konu için Bireyselleştirilmiş Öğretim Planı (BÖP) hazırlanması, yönetilmesi ve yapılan bu çalışma için hazırlanan tüm materyalin ve uygulama sürecinin belgelenmesi.
*(Özel yetenekliler için Zenginleştirilmiş Eğitim Programı (ZÖP) hazırlanması)
BÖP örneği inceleme
10 Öğretimsel uyarlamalar yapma ve bireysel öğretim yürütme: Uygulama yaptıkları sınıfta koordinatör öğretmen ile belirledikleri bir öğrenciyle en az iki ders saatini kapsayacak şekilde öğrencinin öğretimsel gereksinimleri dikkate alınarak belirlenen iki farklı ders konusunun öğretiminin gerekli uyarlamalar yapılarak yürütülmesi ve tüm sürecin detaylı bir şekilde raporlaştırılması.
öğretim planı inceleme
11Tüm uygulama boyunca karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin geliştirilmesi ve bu konuda koordinatör öğretmenin fikirlerinin alınarak tüm bilgilerin raporlaştırılması. uygulama sorunlarına yönelik kayıt tutma
12Koordinatör öğretmen tarafından öğretmen adayının genel sürecini değerlendirmek üzere kontrol listesinin doldurulması ve öğretmen adayı tarafından bu listenin kapalı zarf içerisinde imzalı bir şekilde teslim alınarak okuldaki danışman öğretim üyesine teslim edilmesi
13Koordinatör öğretmen tarafından öğretmen adayının genel sürecini değerlendirmek üzere kontrol listesinin doldurulması ve öğretmen adayı tarafından bu listenin kapalı zarf içerisinde imzalı bir şekilde teslim alınarak okuldaki danışman öğretim üyesine teslim edilmesi
14Koordinatör öğretmen tarafından öğretmen adayının genel sürecini değerlendirmek üzere kontrol listesinin doldurulması ve öğretmen adayı tarafından bu listenin kapalı zarf içerisinde imzalı bir şekilde teslim alınarak okuldaki danışman öğretim üyesine teslim edilmesi
Kaynak
Milli Eğitim bakanlığı Özel Eğitim Okulları Müfredat ve Programları Özel Eğitim Destek Eğitim Müfredat ve Programları Ders Koordinatörü tarafından hazırlanan ders içeriği ve rapor formatı.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14570
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11515
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11444
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)154
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(154/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİMDE OKUL VE KURUM DENEYİMİ-Bahar Dönemi1+435
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Özge ÖZLÜ ÜNLÜ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Hatice ŞENGÜL ERDEM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖzel eğitim öğretmen adaylarının özel eğitim kurumları hakkında deneyim kazanmaları ve bu kurumları tanımaları amaçlanmıştır. Ders kapsamında özel eğitim hizmetlerinin sağlandığı resmi kurumlarda ve sınıflarda okul deneyimi kazanma; eğitimöğretim hizmetlerine katılma; özel eğitim hazırlık çalışmalarını planlama; eğitim ortamlarında sınıf öğretmeni, rehber öğretmen ve diğerleriyle iş birliği yapma; eğitim ortamlarında sınıf yönetme; öğretimsel uyarlamalar yapma; öğretimi yürütme; yürütülen uygulamaların sınıf içi sunumlarını gerçekleştirme; karşılaşılan sorunlara ilişkin öneriler geliştirme ve uygulamaların gerçekleştirilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Oryantasyon: Üniversitede ders koordinatörleri tarafından dersin tanıtılması. ,Ders kapsamında uygulama yapacakları sınıf ortamını öğrenci profili, öğrenci sayısı, öğrenme özellikleri, gereksinimleri, sınıf ortamının fiziksel koşulları, varsa sınıf içi yapılan uyarlamalar hakkında bilgi alınması. (Kendi Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi lerini ve kendi yorumlarınızı temel alarak hazırlık yapmanız gerekmektedir).
, Eğitim ortamında sınıf öğretmeni ile iş birliği: Sınıfta eğitim gören tüm özel gereksinimli öğrencilerin BEP’lerinin sınıf öğretmeni ile işbirliği içinde incelenmesi ve raporlaştırılması. Her bir öğrenci için yapılan uyarlamaların (öğretimsel, fiziksel, materyal uyarlamaları) incelenmesi ve raporlaştırılması.
,Okul rehberlik servisi ile işbirliği: Okul rehberlik servisinin sınıftaki her bir özel gereksinimli öğrenci ile yaptığı çalışmaların rehber öğretmen ile iş birliği içinde incelenmesi ve raporlaştırılması. ,Eğitim ortamlarında sınıf yönetme: Koordinatör öğretmenle birlikte karar verilen ve öğrencinin ders akışında mevcut olan (yani öğrencinin gereksinimleri arasında yer alan) bir ders ya da konu için Bireyselleştirilmiş Öğretim Planı (BÖP) hazırlanması, yönetilmesi ve yapılan bu çalışma için hazırlanan tüm materyalin ve uygulama sürecinin belgelenmesi.
*(Özel yetenekliler için Zenginleştirilmiş Eğitim Programı (ZÖP) hazırlanması) , Öğretimsel uyarlamalar yapma ve bireysel öğretim yürütme: Uygulama yaptıkları sınıfta koordinatör öğretmen ile belirledikleri bir öğrenciyle en az iki ders saatini kapsayacak şekilde öğrencinin öğretimsel gereksinimleri dikkate alınarak belirlenen iki farklı ders konusunun öğretiminin gerekli uyarlamalar yapılarak yürütülmesi ve tüm sürecin detaylı bir şekilde raporlaştırılması.
,Tüm uygulama süresince karşılaşılan sorunlara ilişkin öneriler geliştirme:

7.1.Tüm uygulama boyunca karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin geliştirilmesi ve bu konuda koordinatör öğretmenin fikirlerinin alınarak tüm bilgilerin raporlaştırılması. ,Koordinatör öğretmen tarafından öğretmen adayının genel sürecini değerlendirmek üzere kontrol listesinin doldurulması ve öğretmen adayı tarafından bu listenin kapalı zarf içerisinde imzalı bir şekilde teslim alınarak okuldaki danışman öğretim üyesine teslim edilmesi
,Eğitim ortamlarında sınıf yönetme: Koordinatör öğretmenle birlikte karar verilen ve öğrencinin ders akışında mevcut olan (yani öğrencinin gereksinimleri arasında yer alan) bir ders ya da konu için Bireyselleştirilmiş Öğretim Planı (BÖP) hazırlanması, yönetilmesi ve yapılan bu çalışma için hazırlanan tüm materyalin ve uygulama sürecinin belgelenmesi.
*(Özel yetenekliler için Zenginleştirilmiş Eğitim Programı (ZÖP) hazırlanması) , Öğretimsel uyarlamalar yapma ve bireysel öğretim yürütme: Uygulama yaptıkları sınıfta koordinatör öğretmen ile belirledikleri bir öğrenciyle en az iki ders saatini kapsayacak şekilde öğrencinin öğretimsel gereksinimleri dikkate alınarak belirlenen iki farklı ders konusunun öğretiminin gerekli uyarlamalar yapılarak yürütülmesi ve tüm sürecin detaylı bir şekilde raporlaştırılması.
,Tüm uygulama boyunca karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin geliştirilmesi ve bu konuda koordinatör öğretmenin fikirlerinin alınarak tüm bilgilerin raporlaştırılması. ,Koordinatör öğretmen tarafından öğretmen adayının genel sürecini değerlendirmek üzere kontrol listesinin doldurulması ve öğretmen adayı tarafından bu listenin kapalı zarf içerisinde imzalı bir şekilde teslim alınarak okuldaki danışman öğretim üyesine teslim edilmesi ,Koordinatör öğretmen tarafından öğretmen adayının genel sürecini değerlendirmek üzere kontrol listesinin doldurulması ve öğretmen adayı tarafından bu listenin kapalı zarf içerisinde imzalı bir şekilde teslim alınarak okuldaki danışman öğretim üyesine teslim edilmesi,Koordinatör öğretmen tarafından öğretmen adayının genel sürecini değerlendirmek üzere kontrol listesinin doldurulması ve öğretmen adayı tarafından bu listenin kapalı zarf içerisinde imzalı bir şekilde teslim alınarak okuldaki danışman öğretim üyesine teslim edilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci, özel eğitimde okul ve kurum deneyimine ilişkin aşağıdaki bilgi ve becerileri sergileyebilecektir: Özel eğitim hizmetlerinin sağlandığı resmi kurumlarda ve sınıflarda eğitim öğretim hizmetlerine katılır; 16, 6A
Özel eğitim hazırlık çalışmalarını planlar; 16, 6A
Eğitim ortamlarında sınıf öğretmeni, rehber öğretmen ve diğerleriyle iş birliği yapar; Eğitim ortamlarında sınıf yönetir; 16, 6A
Öğretimsel uyarlamalar yapar; 16, 6A
Yürütülen uygulamaların sınıf içi sunumlarını gerçekleştirir;16, 6A
Karşılaşılan sorunlara ilişkin öneriler geliştirir ve uygular.16, 6A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon: Üniversitede ders koordinatörleri tarafından dersin tanıtılması.
2Ders kapsamında uygulama yapacakları sınıf ortamını öğrenci profili, öğrenci sayısı, öğrenme özellikleri, gereksinimleri, sınıf ortamının fiziksel koşulları, varsa sınıf içi yapılan uyarlamalar hakkında bilgi alınması. (Kendi Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi lerini ve kendi yorumlarınızı temel alarak hazırlık yapmanız gerekmektedir).
okulun web sayfasının incelenmesi
3 Eğitim ortamında sınıf öğretmeni ile iş birliği: Sınıfta eğitim gören tüm özel gereksinimli öğrencilerin BEP’lerinin sınıf öğretmeni ile işbirliği içinde incelenmesi ve raporlaştırılması. Her bir öğrenci için yapılan uyarlamaların (öğretimsel, fiziksel, materyal uyarlamaları) incelenmesi ve raporlaştırılması.
BEP planlarının incelenmesi
4Okul rehberlik servisi ile işbirliği: Okul rehberlik servisinin sınıftaki her bir özel gereksinimli öğrenci ile yaptığı çalışmaların rehber öğretmen ile iş birliği içinde incelenmesi ve raporlaştırılması. rehberlik servisinin özel eğitim hizmetlerine ilişkin görevlerinin neler olduğunun araştırılması
5Eğitim ortamlarında sınıf yönetme: Koordinatör öğretmenle birlikte karar verilen ve öğrencinin ders akışında mevcut olan (yani öğrencinin gereksinimleri arasında yer alan) bir ders ya da konu için Bireyselleştirilmiş Öğretim Planı (BÖP) hazırlanması, yönetilmesi ve yapılan bu çalışma için hazırlanan tüm materyalin ve uygulama sürecinin belgelenmesi.
*(Özel yetenekliler için Zenginleştirilmiş Eğitim Programı (ZÖP) hazırlanması)
BÖP örneği inceleme
6 Öğretimsel uyarlamalar yapma ve bireysel öğretim yürütme: Uygulama yaptıkları sınıfta koordinatör öğretmen ile belirledikleri bir öğrenciyle en az iki ders saatini kapsayacak şekilde öğrencinin öğretimsel gereksinimleri dikkate alınarak belirlenen iki farklı ders konusunun öğretiminin gerekli uyarlamalar yapılarak yürütülmesi ve tüm sürecin detaylı bir şekilde raporlaştırılması.
öğretimsel uyarlama ile ilgili araştırma
7Tüm uygulama süresince karşılaşılan sorunlara ilişkin öneriler geliştirme:

7.1.Tüm uygulama boyunca karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin geliştirilmesi ve bu konuda koordinatör öğretmenin fikirlerinin alınarak tüm bilgilerin raporlaştırılması.
uygulama öğretmeni ile görüşme
8Koordinatör öğretmen tarafından öğretmen adayının genel sürecini değerlendirmek üzere kontrol listesinin doldurulması ve öğretmen adayı tarafından bu listenin kapalı zarf içerisinde imzalı bir şekilde teslim alınarak okuldaki danışman öğretim üyesine teslim edilmesi
9Eğitim ortamlarında sınıf yönetme: Koordinatör öğretmenle birlikte karar verilen ve öğrencinin ders akışında mevcut olan (yani öğrencinin gereksinimleri arasında yer alan) bir ders ya da konu için Bireyselleştirilmiş Öğretim Planı (BÖP) hazırlanması, yönetilmesi ve yapılan bu çalışma için hazırlanan tüm materyalin ve uygulama sürecinin belgelenmesi.
*(Özel yetenekliler için Zenginleştirilmiş Eğitim Programı (ZÖP) hazırlanması)
BÖP örneği inceleme
10 Öğretimsel uyarlamalar yapma ve bireysel öğretim yürütme: Uygulama yaptıkları sınıfta koordinatör öğretmen ile belirledikleri bir öğrenciyle en az iki ders saatini kapsayacak şekilde öğrencinin öğretimsel gereksinimleri dikkate alınarak belirlenen iki farklı ders konusunun öğretiminin gerekli uyarlamalar yapılarak yürütülmesi ve tüm sürecin detaylı bir şekilde raporlaştırılması.
öğretim planı inceleme
11Tüm uygulama boyunca karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin geliştirilmesi ve bu konuda koordinatör öğretmenin fikirlerinin alınarak tüm bilgilerin raporlaştırılması. uygulama sorunlarına yönelik kayıt tutma
12Koordinatör öğretmen tarafından öğretmen adayının genel sürecini değerlendirmek üzere kontrol listesinin doldurulması ve öğretmen adayı tarafından bu listenin kapalı zarf içerisinde imzalı bir şekilde teslim alınarak okuldaki danışman öğretim üyesine teslim edilmesi
13Koordinatör öğretmen tarafından öğretmen adayının genel sürecini değerlendirmek üzere kontrol listesinin doldurulması ve öğretmen adayı tarafından bu listenin kapalı zarf içerisinde imzalı bir şekilde teslim alınarak okuldaki danışman öğretim üyesine teslim edilmesi
14Koordinatör öğretmen tarafından öğretmen adayının genel sürecini değerlendirmek üzere kontrol listesinin doldurulması ve öğretmen adayı tarafından bu listenin kapalı zarf içerisinde imzalı bir şekilde teslim alınarak okuldaki danışman öğretim üyesine teslim edilmesi
Kaynak
Milli Eğitim bakanlığı Özel Eğitim Okulları Müfredat ve Programları Özel Eğitim Destek Eğitim Müfredat ve Programları Ders Koordinatörü tarafından hazırlanan ders içeriği ve rapor formatı.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:13