Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ZY'DE ÖĞRETİM UYARLAMALARI-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Didem GÜVEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ahmet YIKMIŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında zihin yetersizliği olan bireyler ile yapılan öğretimlerin içeriğinde ve sunumunda bireyselleştirme için yapılan uyarlamalar hakkında bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Zihin yetersizliği olan çocukların öğrenme biçimleri,bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi,öğretim öncesinde yapılan uyarlamalar,öğretimin içeriğinde yapılan uyarlamalar,öğretimin sunumunda yapılan uyarlamalar,öğretim sonunda yapılan uyarlamalar,özel eğitim sınıflarında ve okullarında uyarlama örnekleri,kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri,kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri,akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.,akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.,akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.,akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.,akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretimde bireyselleştirme ve öğretimsel uyarlamalarla ilgili temel kavramları açıklar.10, 16, 9A
Zihin yetersizliği olan öğrencilere yönelik yapılabilecek uyarlamaları açıklar. 10, 16, 9A
Özel eğitim uygulamalarına yönelik öğretim öncesinde, öğretim anında ve öğretim sonrasında yapılabilecek uyarlamaları örneklendirir. 10, 16, 37, 9A
Öğretim uyarlamaların özelliklerini ve tiplerini betimler.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Zihin yetersizliği olan çocukların öğrenme biçimleriUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 1, s. 11-12.
2bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemiUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 1, s. 11-12.
3öğretim öncesinde yapılan uyarlamalarUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 1, s. 21-24.
5öğretimin içeriğinde yapılan uyarlamalarUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 1, s. 25-29.
6öğretimin sunumunda yapılan uyarlamalarUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 1, s. 25-29.
7öğretim sonunda yapılan uyarlamalarUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 1, s. 30-33.
8özel eğitim sınıflarında ve okullarında uyarlama örnekleriUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 2, s. 35-45.
9kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleriUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 3, s. 47-58.
9kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleriUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 3, s. 60-71.
10akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 2-3-4-5, s. 35-79.
11akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 2-3-4-5, s. 35-79.
12akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 2-3-4-5, s. 35-79.
13akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 2-3-4-5, s. 35-79.
14akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 2-3-4-5, s. 35-79.
Kaynak
Eripek, S. (2020). Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklar. Eğiten Kitap H. Miray Sümer Dodur ve Özlem Altundağ Kumaş (2022) Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama. Eğiten Kitap. Uslu, Y. & Çoruhlu, E. (2012). Kaynaştırma eğitiminde öğretimsel düzenlemeler. Ankara: Epemat Matbaacılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme21020
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ZY'DE ÖĞRETİM UYARLAMALARI-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Didem GÜVEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ahmet YIKMIŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında zihin yetersizliği olan bireyler ile yapılan öğretimlerin içeriğinde ve sunumunda bireyselleştirme için yapılan uyarlamalar hakkında bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Zihin yetersizliği olan çocukların öğrenme biçimleri,bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi,öğretim öncesinde yapılan uyarlamalar,öğretimin içeriğinde yapılan uyarlamalar,öğretimin sunumunda yapılan uyarlamalar,öğretim sonunda yapılan uyarlamalar,özel eğitim sınıflarında ve okullarında uyarlama örnekleri,kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri,kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri,akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.,akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.,akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.,akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.,akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretimde bireyselleştirme ve öğretimsel uyarlamalarla ilgili temel kavramları açıklar.10, 16, 9A
Zihin yetersizliği olan öğrencilere yönelik yapılabilecek uyarlamaları açıklar. 10, 16, 9A
Özel eğitim uygulamalarına yönelik öğretim öncesinde, öğretim anında ve öğretim sonrasında yapılabilecek uyarlamaları örneklendirir. 10, 16, 37, 9A
Öğretim uyarlamaların özelliklerini ve tiplerini betimler.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Zihin yetersizliği olan çocukların öğrenme biçimleriUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 1, s. 11-12.
2bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemiUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 1, s. 11-12.
3öğretim öncesinde yapılan uyarlamalarUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 1, s. 21-24.
5öğretimin içeriğinde yapılan uyarlamalarUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 1, s. 25-29.
6öğretimin sunumunda yapılan uyarlamalarUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 1, s. 25-29.
7öğretim sonunda yapılan uyarlamalarUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 1, s. 30-33.
8özel eğitim sınıflarında ve okullarında uyarlama örnekleriUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 2, s. 35-45.
9kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleriUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 3, s. 47-58.
9kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleriUslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 3, s. 60-71.
10akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 2-3-4-5, s. 35-79.
11akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 2-3-4-5, s. 35-79.
12akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 2-3-4-5, s. 35-79.
13akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 2-3-4-5, s. 35-79.
14akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.Uslu ve Çoruhlu, (2012), Bölüm 2-3-4-5, s. 35-79.
Kaynak
Eripek, S. (2020). Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklar. Eğiten Kitap H. Miray Sümer Dodur ve Özlem Altundağ Kumaş (2022) Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama. Eğiten Kitap. Uslu, Y. & Çoruhlu, E. (2012). Kaynaştırma eğitiminde öğretimsel düzenlemeler. Ankara: Epemat Matbaacılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:13