Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİMDE OYUN VE MÜZİK-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aslin ARSLANOĞLU ÖSER
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özlem DALGIN EYİİP
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste, oyun ve müzik; oyunun tanımı ve önemi; oyunun kuramsal açıklamaları; çocuklarda oyun gelişimi ve özellikleri: bilişsel ve sosyaloyungelişimi;özeleğitimeihtiyacıolançocuklardaoyungelişimiveoyunözellikleri;özeleğitimdeoyunaracılığıylaöğretim;özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla oyunun kullanımı ve uyarlanması; oyun temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; oyun aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar; oyunun içine öğretimi gömme uygulamaları; oyunun özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları; müziğin tanımı ve önemi; müziğin gelişimi ve özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin müzik özellikleri; özel eğitimde müzik aracılığıyla öğretim; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla müziğin kullanımı ve uyarlanması; müzik temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; müzik aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar; müziğin içine öğretimi gömme uygulamaları; müziğin özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçlarına ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İzlence anlatımı, derse ilişkin sorumlulukların ve kaynakların paylaşılması,Oyun, oyunun önemi, tarihçesi ve oyun kuramları,Erken çocukluk döneminde oyun ve oyunların gelişim üzerindeki etkisi,Oyun türleri ve özel gereksinimli çocuklarda oyun gelişimi ve aşamaları,Özel gereksinimli çocuklarda oyun ortamının düzenlenmesi,Özel eğitimde oyun aracılığıyla öğretim,Özel gereksinimli çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel, sosyal, motor ve dil gelişimi) destekleyecek oyuna dayalı etkinlikler,Özel gereksinimli çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel, sosyal, motor ve dil gelişimi) destekleyecek oyuna dayalı etkinlikler,Özel gereksinimli çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel, sosyal, motor ve dil gelişimi) destekleyecek oyuna dayalı etkinlikler,Özel gereksinimli çocukların eğitiminde müziğin önemi,Özel gereksinimli çocukların eğitimlerinde müzik etkinlikleri,Özel gereksinimli çocukların eğitimlerinde müzik etkinlikleri,Aile katılımı,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Oyun ve müzik kavramlarını açıklar.16A
Özel gereksinimli çocuklarda oyun becerilerinin gelişimi ve oyun özelliklerini açıklar.16A
Özel gereksinimli çocuklarla oyunun öğretimi için öğretim planları geliştirir. 16A
Özel gereksinimli çocuklara müziğin öğretimi için öğretim planları geliştirir.16A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İzlence anlatımı, derse ilişkin sorumlulukların ve kaynakların paylaşılmasıİzlence
2Oyun, oyunun önemi, tarihçesi ve oyun kuramları● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.
3Erken çocukluk döneminde oyun ve oyunların gelişim üzerindeki etkisi● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.
4Oyun türleri ve özel gereksinimli çocuklarda oyun gelişimi ve aşamaları● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.
5Özel gereksinimli çocuklarda oyun ortamının düzenlenmesi● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.
6Özel eğitimde oyun aracılığıyla öğretim● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.● Eratay, E. (Ed.). (2020). Özel eğitimde sanatsal ve sportif becerilerin öğretimi. Eğiten kitap.
7Özel gereksinimli çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel, sosyal, motor ve dil gelişimi) destekleyecek oyuna dayalı etkinlikler● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.● Eratay, E. (Ed.). (2020). Özel eğitimde sanatsal ve sportif becerilerin öğretimi. Eğiten kitap.
8Özel gereksinimli çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel, sosyal, motor ve dil gelişimi) destekleyecek oyuna dayalı etkinlikler● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.
9Özel gereksinimli çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel, sosyal, motor ve dil gelişimi) destekleyecek oyuna dayalı etkinlikler● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.
10Özel gereksinimli çocukların eğitiminde müziğin önemi● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.
11Özel gereksinimli çocukların eğitimlerinde müzik etkinlikleri● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.
12Özel gereksinimli çocukların eğitimlerinde müzik etkinlikleri● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.
13Aile katılımı● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.
14Genel tekrarHaftalık belgeler
Kaynak
1. Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. 2. Eratay, E. (Ed.). (2020). Özel eğitimde sanatsal ve sportif becerilerin öğretimi. Eğiten kitap. 3. Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11515
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)70
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(70/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİMDE OYUN VE MÜZİK-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aslin ARSLANOĞLU ÖSER
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özlem DALGIN EYİİP
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste, oyun ve müzik; oyunun tanımı ve önemi; oyunun kuramsal açıklamaları; çocuklarda oyun gelişimi ve özellikleri: bilişsel ve sosyaloyungelişimi;özeleğitimeihtiyacıolançocuklardaoyungelişimiveoyunözellikleri;özeleğitimdeoyunaracılığıylaöğretim;özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla oyunun kullanımı ve uyarlanması; oyun temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; oyun aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar; oyunun içine öğretimi gömme uygulamaları; oyunun özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları; müziğin tanımı ve önemi; müziğin gelişimi ve özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin müzik özellikleri; özel eğitimde müzik aracılığıyla öğretim; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla müziğin kullanımı ve uyarlanması; müzik temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; müzik aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar; müziğin içine öğretimi gömme uygulamaları; müziğin özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçlarına ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İzlence anlatımı, derse ilişkin sorumlulukların ve kaynakların paylaşılması,Oyun, oyunun önemi, tarihçesi ve oyun kuramları,Erken çocukluk döneminde oyun ve oyunların gelişim üzerindeki etkisi,Oyun türleri ve özel gereksinimli çocuklarda oyun gelişimi ve aşamaları,Özel gereksinimli çocuklarda oyun ortamının düzenlenmesi,Özel eğitimde oyun aracılığıyla öğretim,Özel gereksinimli çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel, sosyal, motor ve dil gelişimi) destekleyecek oyuna dayalı etkinlikler,Özel gereksinimli çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel, sosyal, motor ve dil gelişimi) destekleyecek oyuna dayalı etkinlikler,Özel gereksinimli çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel, sosyal, motor ve dil gelişimi) destekleyecek oyuna dayalı etkinlikler,Özel gereksinimli çocukların eğitiminde müziğin önemi,Özel gereksinimli çocukların eğitimlerinde müzik etkinlikleri,Özel gereksinimli çocukların eğitimlerinde müzik etkinlikleri,Aile katılımı,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Oyun ve müzik kavramlarını açıklar.16A
Özel gereksinimli çocuklarda oyun becerilerinin gelişimi ve oyun özelliklerini açıklar.16A
Özel gereksinimli çocuklarla oyunun öğretimi için öğretim planları geliştirir. 16A
Özel gereksinimli çocuklara müziğin öğretimi için öğretim planları geliştirir.16A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İzlence anlatımı, derse ilişkin sorumlulukların ve kaynakların paylaşılmasıİzlence
2Oyun, oyunun önemi, tarihçesi ve oyun kuramları● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.
3Erken çocukluk döneminde oyun ve oyunların gelişim üzerindeki etkisi● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.
4Oyun türleri ve özel gereksinimli çocuklarda oyun gelişimi ve aşamaları● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.
5Özel gereksinimli çocuklarda oyun ortamının düzenlenmesi● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.
6Özel eğitimde oyun aracılığıyla öğretim● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.● Eratay, E. (Ed.). (2020). Özel eğitimde sanatsal ve sportif becerilerin öğretimi. Eğiten kitap.
7Özel gereksinimli çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel, sosyal, motor ve dil gelişimi) destekleyecek oyuna dayalı etkinlikler● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.● Eratay, E. (Ed.). (2020). Özel eğitimde sanatsal ve sportif becerilerin öğretimi. Eğiten kitap.
8Özel gereksinimli çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel, sosyal, motor ve dil gelişimi) destekleyecek oyuna dayalı etkinlikler● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.
9Özel gereksinimli çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel, sosyal, motor ve dil gelişimi) destekleyecek oyuna dayalı etkinlikler● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.
10Özel gereksinimli çocukların eğitiminde müziğin önemi● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.
11Özel gereksinimli çocukların eğitimlerinde müzik etkinlikleri● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.
12Özel gereksinimli çocukların eğitimlerinde müzik etkinlikleri● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.
13Aile katılımı● Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. ● Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.
14Genel tekrarHaftalık belgeler
Kaynak
1. Aydın, A. (Ed.). (2017). Özel eğitimde oyun ve müzik. Pegem Akademi. 2. Eratay, E. (Ed.). (2020). Özel eğitimde sanatsal ve sportif becerilerin öğretimi. Eğiten kitap. 3. Karabulut, R. ve Deniz, S. (Ed.). (2021). Özel eğitimde oyun ve müzik. Eğiten Kitap.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:13