Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YABANCI DİL I (İNGİLİZCE)-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Barış GÜNAY
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır
Dersin İçeriğiBu ders; "My Life (Kendini ve aile bireylerini anlatma)
(Geniş zaman ve kullanımı)","My Life (Kendini ve aile bireylerini anlatma)
(Geniş zaman ve kullanımı)"
,"Places (Sık zaman geçirilen yerlerin tarifi)
(Sahiplik fiili ve kullanımı)"
,"Places (Sık zaman geçirilen yerlerin tarifi)
(Sahiplik fiili ve kullanımı)"
,"Free Time (Boş Zamanlarda yapılan faaliyetler)
(Geniş Zaman kullanımı ve soru cümleleri oluşturma)"
,"Free Time (Boş Zamanlarda yapılan faaliyetler)
(Geniş Zaman kullanımı ve soru cümleleri oluşturma)"
,"History (Önemli tarihi olayların tarif edilmesi)
(Geçmiş Zaman ve kullanımı)"
,"History (Önemli tarihi olayların tarif edilmesi)
(Geçmiş Zaman ve kullanımı)"
,"Home (Evi, odaları ve eşyaları tarif etme)
(Yer yön edatları)"
,"Home (Evi, odaları ve eşyaları tarif etme)
(Yer yön edatları)"
,"Holidays (Tatil Planlarını anlatma)
(Geçmiş Zaman ve zaman edatları)"
,"Holidays (Tatil Planlarını anlatma)
(Geçmiş Zaman ve zaman edatları)"
,"Technology (Teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi)
(Kipler, -ebilmek kipinin kullanımı)"
,"Technology (Teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi)
(Kipler, -ebilmek kipinin kullanımı)"
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. 37A
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder 37A
1.2 Basit diyaloglar kurar. 37A
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir. 37A
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır. 37A
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir. 37A
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar. 37A
4. Basit çevirileri yapabilecektir. 37A
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır. 37A
4.2 Ana dilden hedef dile temel seviyede cümleleri aktarır. 37A
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir 37A
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. 37A
5.2 Dil öğretim araçlarını etkili bir şekilde kullanır.37A
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1"My Life (Kendini ve aile bireylerini anlatma)
(Geniş zaman ve kullanımı)"
İlgili Sayfanın çalışılması
2"My Life (Kendini ve aile bireylerini anlatma)
(Geniş zaman ve kullanımı)"
İlgili Sayfaların çalışılması
3"Places (Sık zaman geçirilen yerlerin tarifi)
(Sahiplik fiili ve kullanımı)"
İlgili Sayfanın çalışılması
4"Places (Sık zaman geçirilen yerlerin tarifi)
(Sahiplik fiili ve kullanımı)"
İlgili Sayfanın çalışılması
5"Free Time (Boş Zamanlarda yapılan faaliyetler)
(Geniş Zaman kullanımı ve soru cümleleri oluşturma)"
İlgili Sayfanın çalışılması
6"Free Time (Boş Zamanlarda yapılan faaliyetler)
(Geniş Zaman kullanımı ve soru cümleleri oluşturma)"
İlgili Sayfanın çalışılması
7"History (Önemli tarihi olayların tarif edilmesi)
(Geçmiş Zaman ve kullanımı)"
İlgili Sayfanın çalışılması
8"History (Önemli tarihi olayların tarif edilmesi)
(Geçmiş Zaman ve kullanımı)"
İlgili Sayfanın çalışılması
9"Home (Evi, odaları ve eşyaları tarif etme)
(Yer yön edatları)"
İlgili Sayfanın çalışılması
10"Home (Evi, odaları ve eşyaları tarif etme)
(Yer yön edatları)"
İlgili Sayfanın çalışılması
11"Holidays (Tatil Planlarını anlatma)
(Geçmiş Zaman ve zaman edatları)"
İlgili Sayfanın çalışılması
12"Holidays (Tatil Planlarını anlatma)
(Geçmiş Zaman ve zaman edatları)"
İlgili Sayfanın çalışılması
13"Technology (Teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi)
(Kipler, -ebilmek kipinin kullanımı)"
İlgili Sayfanın çalışılması
14"Technology (Teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi)
(Kipler, -ebilmek kipinin kullanımı)"
İlgili Sayfanın çalışılması
Kaynak
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler248
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı133
Genel Sınav ve Hazırlığı155
Performans Görevi, Bakım Planı14114
Toplam İş Yükü (Saat)86
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(86/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YABANCI DİL I (İNGİLİZCE)-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Barış GÜNAY
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır
Dersin İçeriğiBu ders; "My Life (Kendini ve aile bireylerini anlatma)
(Geniş zaman ve kullanımı)","My Life (Kendini ve aile bireylerini anlatma)
(Geniş zaman ve kullanımı)"
,"Places (Sık zaman geçirilen yerlerin tarifi)
(Sahiplik fiili ve kullanımı)"
,"Places (Sık zaman geçirilen yerlerin tarifi)
(Sahiplik fiili ve kullanımı)"
,"Free Time (Boş Zamanlarda yapılan faaliyetler)
(Geniş Zaman kullanımı ve soru cümleleri oluşturma)"
,"Free Time (Boş Zamanlarda yapılan faaliyetler)
(Geniş Zaman kullanımı ve soru cümleleri oluşturma)"
,"History (Önemli tarihi olayların tarif edilmesi)
(Geçmiş Zaman ve kullanımı)"
,"History (Önemli tarihi olayların tarif edilmesi)
(Geçmiş Zaman ve kullanımı)"
,"Home (Evi, odaları ve eşyaları tarif etme)
(Yer yön edatları)"
,"Home (Evi, odaları ve eşyaları tarif etme)
(Yer yön edatları)"
,"Holidays (Tatil Planlarını anlatma)
(Geçmiş Zaman ve zaman edatları)"
,"Holidays (Tatil Planlarını anlatma)
(Geçmiş Zaman ve zaman edatları)"
,"Technology (Teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi)
(Kipler, -ebilmek kipinin kullanımı)"
,"Technology (Teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi)
(Kipler, -ebilmek kipinin kullanımı)"
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. 37A
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder 37A
1.2 Basit diyaloglar kurar. 37A
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir. 37A
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır. 37A
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir. 37A
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar. 37A
4. Basit çevirileri yapabilecektir. 37A
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır. 37A
4.2 Ana dilden hedef dile temel seviyede cümleleri aktarır. 37A
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir 37A
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. 37A
5.2 Dil öğretim araçlarını etkili bir şekilde kullanır.37A
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1"My Life (Kendini ve aile bireylerini anlatma)
(Geniş zaman ve kullanımı)"
İlgili Sayfanın çalışılması
2"My Life (Kendini ve aile bireylerini anlatma)
(Geniş zaman ve kullanımı)"
İlgili Sayfaların çalışılması
3"Places (Sık zaman geçirilen yerlerin tarifi)
(Sahiplik fiili ve kullanımı)"
İlgili Sayfanın çalışılması
4"Places (Sık zaman geçirilen yerlerin tarifi)
(Sahiplik fiili ve kullanımı)"
İlgili Sayfanın çalışılması
5"Free Time (Boş Zamanlarda yapılan faaliyetler)
(Geniş Zaman kullanımı ve soru cümleleri oluşturma)"
İlgili Sayfanın çalışılması
6"Free Time (Boş Zamanlarda yapılan faaliyetler)
(Geniş Zaman kullanımı ve soru cümleleri oluşturma)"
İlgili Sayfanın çalışılması
7"History (Önemli tarihi olayların tarif edilmesi)
(Geçmiş Zaman ve kullanımı)"
İlgili Sayfanın çalışılması
8"History (Önemli tarihi olayların tarif edilmesi)
(Geçmiş Zaman ve kullanımı)"
İlgili Sayfanın çalışılması
9"Home (Evi, odaları ve eşyaları tarif etme)
(Yer yön edatları)"
İlgili Sayfanın çalışılması
10"Home (Evi, odaları ve eşyaları tarif etme)
(Yer yön edatları)"
İlgili Sayfanın çalışılması
11"Holidays (Tatil Planlarını anlatma)
(Geçmiş Zaman ve zaman edatları)"
İlgili Sayfanın çalışılması
12"Holidays (Tatil Planlarını anlatma)
(Geçmiş Zaman ve zaman edatları)"
İlgili Sayfanın çalışılması
13"Technology (Teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi)
(Kipler, -ebilmek kipinin kullanımı)"
İlgili Sayfanın çalışılması
14"Technology (Teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi)
(Kipler, -ebilmek kipinin kullanımı)"
İlgili Sayfanın çalışılması
Kaynak
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:13