Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YARATICI DÜŞÜNME EĞİTİMİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğrencilerin yaratıcılıkla ilgili temel kavramları öğrenmelerini, yaratıcılıklarının geliştirilmelerini, çocuklarda yaratıcılığı geliştirici uygulamaları öğrenmelerini ve uygulayacak düzeye gelmelerini, yaratıcı çalışmalar üretebilmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaratıcılığın tanımı. Yaratıcılık uygulaması,Yaratıcılık ve zeka,Yaratıcılığın ölçülmesi/uygulama,Yaratıclığın Geliştirilmesi/ uygulama,Yaratıcılık uygulamaları,Beyin fırtınası,Yaratıcı sorun çözme/ SCAMPER,Yaratıcı sorun çözme,Özel gerkesinimli çocuklar için yaratıcı sanat uygulamaları,Özel gerkesinimli çocuklar için yaratıcı sanat uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Karşılaştığı sorunları çözerken yaratıcı sorun çözme basamaklarını kullanır.10, 15, 19, 5, 6, 9E, H
2. Yaratıcılığın çeşitli yönlerini tartışır.12, 15, 16, 19, 5, 6, 9E
3. Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirici çalışmalar yapar. 14, 15, 19, 5, 6E
4. Yaratıcılığın boyutlarını değerlendirir.10, 15, 16, 19, 6, 9E, H
5. Yaratıcılığı ve spontanlığı arttırıcı etkinlikler yapar. 11, 14, 15, 19, 5, 6, 9E, H
6. Yaratıcı oyunlar geliştirir.14, 19, 5, 6E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaratıcılığın tanımı. Yaratıcılık uygulamasıÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
2Yaratıcılık ve zekaÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
3Yaratıcılığın ölçülmesi/uygulamaÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
4Yaratıclığın Geliştirilmesi/ uygulamaÖn hazırlık yok
5Yaratıcılık uygulamalarıÖn hazırlık yok.
6Beyin fırtınasıÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
7Yaratıcı sorun çözme/ SCAMPERÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
8Yaratıcı sorun çözmeÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
9Özel gerkesinimli çocuklar için yaratıcı sanat uygulamalarıÖn hazırlık yok.
10Özel gerkesinimli çocuklar için yaratıcı sanat uygulamalarıÖn hazırlık yok.
Kaynak
Buzan, T. (2001). Yaratıcı Zekanın Gücü. İstanbul: Epsilon.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5210
Okul Dışı Diğer Faaliyetler326
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı14228
Toplam İş Yükü (Saat)97
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(97/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YARATICI DÜŞÜNME EĞİTİMİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğrencilerin yaratıcılıkla ilgili temel kavramları öğrenmelerini, yaratıcılıklarının geliştirilmelerini, çocuklarda yaratıcılığı geliştirici uygulamaları öğrenmelerini ve uygulayacak düzeye gelmelerini, yaratıcı çalışmalar üretebilmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaratıcılığın tanımı. Yaratıcılık uygulaması,Yaratıcılık ve zeka,Yaratıcılığın ölçülmesi/uygulama,Yaratıclığın Geliştirilmesi/ uygulama,Yaratıcılık uygulamaları,Beyin fırtınası,Yaratıcı sorun çözme/ SCAMPER,Yaratıcı sorun çözme,Özel gerkesinimli çocuklar için yaratıcı sanat uygulamaları,Özel gerkesinimli çocuklar için yaratıcı sanat uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Karşılaştığı sorunları çözerken yaratıcı sorun çözme basamaklarını kullanır.10, 15, 19, 5, 6, 9E, H
2. Yaratıcılığın çeşitli yönlerini tartışır.12, 15, 16, 19, 5, 6, 9E
3. Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirici çalışmalar yapar. 14, 15, 19, 5, 6E
4. Yaratıcılığın boyutlarını değerlendirir.10, 15, 16, 19, 6, 9E, H
5. Yaratıcılığı ve spontanlığı arttırıcı etkinlikler yapar. 11, 14, 15, 19, 5, 6, 9E, H
6. Yaratıcı oyunlar geliştirir.14, 19, 5, 6E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaratıcılığın tanımı. Yaratıcılık uygulamasıÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
2Yaratıcılık ve zekaÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
3Yaratıcılığın ölçülmesi/uygulamaÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
4Yaratıclığın Geliştirilmesi/ uygulamaÖn hazırlık yok
5Yaratıcılık uygulamalarıÖn hazırlık yok.
6Beyin fırtınasıÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
7Yaratıcı sorun çözme/ SCAMPERÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
8Yaratıcı sorun çözmeÖnceden paylaşılmış notları gözden geçirir.
9Özel gerkesinimli çocuklar için yaratıcı sanat uygulamalarıÖn hazırlık yok.
10Özel gerkesinimli çocuklar için yaratıcı sanat uygulamalarıÖn hazırlık yok.
Kaynak
Buzan, T. (2001). Yaratıcı Zekanın Gücü. İstanbul: Epsilon.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:13