Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİMDE AİLE EĞİTİMİ-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hatice ŞENGÜL ERDEM
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hatice ŞENGÜL ERDEM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖzel eğitim desteğine ihtiyacı olan bireylerin ailelerinin özellikleri ve gereksinimlerinin bilinmesi ve ailelerin en uygun destek ve hizmeti alabilmeleri için onların yönlendirilmesi, uygun aile eğitim ve destek programlarının bilinip ailelerin bilgilendirilmesi ile ailelerle etkili iletişim kurmanın önemini ve yöntemlerinin bilinmesini içeren özel eğitim lisans zorunlu alan dersidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş

,Aile kavramı ve aile sistemleri,Özel Gereksinimli Çocuk ve Aile ,Ailelere sunulan hizmetler ve destekler,Aileye ilişkin bilgilerin toplanması ve değerlendirme ,Aile katılımı,Aile bireylerinin katılımı ,Ailelerin danışmanlık, rehberlik ve eğitim gereksinimlerinin karşılanması. ,Okul-öğretmen-aile işbirliği,Ailelerle iletişim ve etik,Aile eğitim uygulama modelleri,Örnek aile eğitim programları,Örnek aile eğitim programları,Örnek aile eğitim programları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Aile kavramını ve aile sistemlerini söyler. 2. Özel gereksinimli çocukların aile özelliklerini ve gereksinimlerini söyler. 3. Ailelerin yasal haklarını sıralar ve aileleri yönlendirme ve bilgilendirme konusunda kendisini yeterli olduğunu söyler. 4. Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı ve Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Planı geliştirmede ailelere destek olur. 5. Ailelerin farklı gelişim gösteren çocuklarına uyum sürecinin basamaklarını söyler ve ailerin bu süreçteki mevcut yerlerini elde ettiği bilgiler doğrultusunda doğru olarak değerlendirir. 6. Ailelerin uygun danışmanlık ve rehberlik hizmetleri alabilmeleri için onları yönlendirir. 7. Ev ve kurum merkezli aile eğitim programlarının neler olduğunu söyler. 8. Aile eğitim programları hakkında bilgi verir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Derse giriş

2Aile kavramı ve aile sistemleri
3Özel Gereksinimli Çocuk ve Aile
4Ailelere sunulan hizmetler ve destekler
5Aileye ilişkin bilgilerin toplanması ve değerlendirme
6Aile katılımı
7Aile bireylerinin katılımı
8Ailelerin danışmanlık, rehberlik ve eğitim gereksinimlerinin karşılanması.
9Okul-öğretmen-aile işbirliği
10Ailelerle iletişim ve etik
11Aile eğitim uygulama modelleri
12Örnek aile eğitim programları
13Örnek aile eğitim programları
14Örnek aile eğitim programları
Kaynak
1. Cavkaytar, A. (ed.) (2015). Özel Eğitimde Aile Eğitimi ve Rehberliği. Vize. 2. Cavkaytar, A. (ed.) (2012). Özel Eğitimde Uygulamalı Aile Eğitimi. Vize.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİMDE AİLE EĞİTİMİ-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hatice ŞENGÜL ERDEM
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hatice ŞENGÜL ERDEM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖzel eğitim desteğine ihtiyacı olan bireylerin ailelerinin özellikleri ve gereksinimlerinin bilinmesi ve ailelerin en uygun destek ve hizmeti alabilmeleri için onların yönlendirilmesi, uygun aile eğitim ve destek programlarının bilinip ailelerin bilgilendirilmesi ile ailelerle etkili iletişim kurmanın önemini ve yöntemlerinin bilinmesini içeren özel eğitim lisans zorunlu alan dersidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş

,Aile kavramı ve aile sistemleri,Özel Gereksinimli Çocuk ve Aile ,Ailelere sunulan hizmetler ve destekler,Aileye ilişkin bilgilerin toplanması ve değerlendirme ,Aile katılımı,Aile bireylerinin katılımı ,Ailelerin danışmanlık, rehberlik ve eğitim gereksinimlerinin karşılanması. ,Okul-öğretmen-aile işbirliği,Ailelerle iletişim ve etik,Aile eğitim uygulama modelleri,Örnek aile eğitim programları,Örnek aile eğitim programları,Örnek aile eğitim programları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Aile kavramını ve aile sistemlerini söyler. 2. Özel gereksinimli çocukların aile özelliklerini ve gereksinimlerini söyler. 3. Ailelerin yasal haklarını sıralar ve aileleri yönlendirme ve bilgilendirme konusunda kendisini yeterli olduğunu söyler. 4. Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı ve Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Planı geliştirmede ailelere destek olur. 5. Ailelerin farklı gelişim gösteren çocuklarına uyum sürecinin basamaklarını söyler ve ailerin bu süreçteki mevcut yerlerini elde ettiği bilgiler doğrultusunda doğru olarak değerlendirir. 6. Ailelerin uygun danışmanlık ve rehberlik hizmetleri alabilmeleri için onları yönlendirir. 7. Ev ve kurum merkezli aile eğitim programlarının neler olduğunu söyler. 8. Aile eğitim programları hakkında bilgi verir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Derse giriş

2Aile kavramı ve aile sistemleri
3Özel Gereksinimli Çocuk ve Aile
4Ailelere sunulan hizmetler ve destekler
5Aileye ilişkin bilgilerin toplanması ve değerlendirme
6Aile katılımı
7Aile bireylerinin katılımı
8Ailelerin danışmanlık, rehberlik ve eğitim gereksinimlerinin karşılanması.
9Okul-öğretmen-aile işbirliği
10Ailelerle iletişim ve etik
11Aile eğitim uygulama modelleri
12Örnek aile eğitim programları
13Örnek aile eğitim programları
14Örnek aile eğitim programları
Kaynak
1. Cavkaytar, A. (ed.) (2015). Özel Eğitimde Aile Eğitimi ve Rehberliği. Vize. 2. Cavkaytar, A. (ed.) (2012). Özel Eğitimde Uygulamalı Aile Eğitimi. Vize.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
X
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:13