Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Genel Kültür
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sena GÜME
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Çağla ÇELİMLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin bağımlılık ve bağımlılık türleri ile rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri kapsamında yapılabilecek bağımlılıkla mücadele çalışmalarını öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bağımlılık Nedir?,Bağımlılıkta Gelişimsel Süreçler (biyolojik-nörolojik-sosyal-duygusal-bilişsel,Tütün ve Sigara Bağımlılığı, Alkol Bağımlılığı,Esrar, Uçucu Madde, Kokain ve Crack (Taş) Bağımlılığı,Opiyatlara Bağımlılık,Patolojik Kumar Bağımlılığı,İnternet Bağımlılığı,Oyun Bağımlılığı,Sosyal Medya ve Akıllı Telefon Bağımlılığı,Yeme Bağımlılığı,Alışveriş Bağımlılığı,Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bağımlılık kavramını tanımlar.10, 16, 9A, E
2. Bağımlılık türlerini açıklar.10, 16, 9A, E
3. Bağımlılığın nedenlerini açıklar.10, 16, 5A, E
4. Bağımlılığın aile, akran grubu ve toplum ilişkili temellerini açıklar.10, 16, 5, 9A, E
5. Bağımlılığın olumsuz sonuçlarını açıklar.10, 16, 5, 9A, E
6. Bağımlılıkla mücadele yollarını ifade eder.10, 16, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
2Bağımlılık Nedir?Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
3Bağımlılıkta Gelişimsel Süreçler (biyolojik-nörolojik-sosyal-duygusal-bilişselKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
4Tütün ve Sigara BağımlılığıKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
5 Alkol BağımlılığıKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
6Esrar, Uçucu Madde, Kokain ve Crack (Taş) BağımlılığıKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
7Opiyatlara BağımlılıkKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
8Patolojik Kumar BağımlılığıKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
9İnternet BağımlılığıKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
10Oyun BağımlılığıKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
11Sosyal Medya ve Akıllı Telefon BağımlılığıKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
12Yeme BağımlılığıKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
13Alışveriş BağımlılığıKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
14Dersin değerlendirilmesi
Kaynak
Eryılmaz, A. ve Deniz, M. E. (2019). Tüm Yönleriyle Bağımlılık. Pegem Ogel, K. (2020). Bağımlılık asla sadece bağımlılık değildir. İletişim Ogel, K. (2017). Bağımlılık Tedavisi ve Temel Kitabı. IQ Kültür Sanat Yayıncılık. Öztürk, M., Ögel, K., Evren, C. ve Bilici, R. Bağımlılık, Tanı, Tedavi, Önleme Kitabı. M Yeşilay Yayınları Uzbay, T. (2018). Hazdan bağımlılığa: İnsan neden bağımlı olur? Destek. Ercan-Yeltepe, H. (2013). Bağımlılık tedavisinde egzersiz terapisi. Ankara: Nobel. Ögel, K. (2010). Sigara, alkol ve madde kullanım bozuklukları: Tanı, tedavi ve önleme. İstanbul, Yeniden.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)88
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(88/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Genel Kültür
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sena GÜME
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Çağla ÇELİMLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin bağımlılık ve bağımlılık türleri ile rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri kapsamında yapılabilecek bağımlılıkla mücadele çalışmalarını öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bağımlılık Nedir?,Bağımlılıkta Gelişimsel Süreçler (biyolojik-nörolojik-sosyal-duygusal-bilişsel,Tütün ve Sigara Bağımlılığı, Alkol Bağımlılığı,Esrar, Uçucu Madde, Kokain ve Crack (Taş) Bağımlılığı,Opiyatlara Bağımlılık,Patolojik Kumar Bağımlılığı,İnternet Bağımlılığı,Oyun Bağımlılığı,Sosyal Medya ve Akıllı Telefon Bağımlılığı,Yeme Bağımlılığı,Alışveriş Bağımlılığı,Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bağımlılık kavramını tanımlar.10, 16, 9A, E
2. Bağımlılık türlerini açıklar.10, 16, 9A, E
3. Bağımlılığın nedenlerini açıklar.10, 16, 5A, E
4. Bağımlılığın aile, akran grubu ve toplum ilişkili temellerini açıklar.10, 16, 5, 9A, E
5. Bağımlılığın olumsuz sonuçlarını açıklar.10, 16, 5, 9A, E
6. Bağımlılıkla mücadele yollarını ifade eder.10, 16, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
2Bağımlılık Nedir?Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
3Bağımlılıkta Gelişimsel Süreçler (biyolojik-nörolojik-sosyal-duygusal-bilişselKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
4Tütün ve Sigara BağımlılığıKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
5 Alkol BağımlılığıKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
6Esrar, Uçucu Madde, Kokain ve Crack (Taş) BağımlılığıKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
7Opiyatlara BağımlılıkKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
8Patolojik Kumar BağımlılığıKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
9İnternet BağımlılığıKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
10Oyun BağımlılığıKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
11Sosyal Medya ve Akıllı Telefon BağımlılığıKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
12Yeme BağımlılığıKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
13Alışveriş BağımlılığıKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
14Dersin değerlendirilmesi
Kaynak
Eryılmaz, A. ve Deniz, M. E. (2019). Tüm Yönleriyle Bağımlılık. Pegem Ogel, K. (2020). Bağımlılık asla sadece bağımlılık değildir. İletişim Ogel, K. (2017). Bağımlılık Tedavisi ve Temel Kitabı. IQ Kültür Sanat Yayıncılık. Öztürk, M., Ögel, K., Evren, C. ve Bilici, R. Bağımlılık, Tanı, Tedavi, Önleme Kitabı. M Yeşilay Yayınları Uzbay, T. (2018). Hazdan bağımlılığa: İnsan neden bağımlı olur? Destek. Ercan-Yeltepe, H. (2013). Bağımlılık tedavisinde egzersiz terapisi. Ankara: Nobel. Ögel, K. (2010). Sigara, alkol ve madde kullanım bozuklukları: Tanı, tedavi ve önleme. İstanbul, Yeniden.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10