Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Genel Kültür
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin İngilizce-Türkçe çeviri yapabilmelerini sağlamak, matematik alanında İngilizce terimleri öğrenmeleri ve bilimsel içerikli makaleleri okuyup anlamalarını sağlamak, İngilizce ders hedefi yazabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri.,Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri.,Çocuk gelişimi ve evreleri ile ilgili temel kavramlar.,Temel eğitim ve ortaöğretimle ilgili temel kavramlar.,Eğitim bilimleri ile ilgili temel kavramlar.,Öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri.,Öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri.,Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.),Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.),Profesyonel gelişim amaçlı sözel beceriler (kelime bilgisi, kalıplar vd.),Yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluşturma, kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.),Yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluşturma, kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.),Okuma becerileri (web 2.0 araçları kullanarak yazılı metinleri okuma vb.),İlgili öğretmenlik alanında çeviri çalışmaları.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Matematik alanında İngilizce teknik terimleri ifade eder. 10, 16, 9A, E
İngilizce’den Türkçeye cümlesel çeviri yapar.10, 16, 9A, E
İngilizce’den Türkçeye bilimsel kısa metin çevirileri yapar.10, 16, 9A, E
İngilizce öğrenme hedefi yazar.10, 16, 9A, E
Temel eğitim ve ortaöğretimle ilgili temel kavramları ifade eder.10, 16, 9A
Eğitim bilimleri ile ilgili temel kavramları açıklar. 10, 16, 9A, E
Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri geliştirir.10, 16, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri.İlgili kaynaklar
2Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri.İlgili kaynaklar
3Çocuk gelişimi ve evreleri ile ilgili temel kavramlar.İlgili kaynaklar
4Temel eğitim ve ortaöğretimle ilgili temel kavramlar.İlgili kaynaklar
5Eğitim bilimleri ile ilgili temel kavramlar.İlgili kaynaklar
6Öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri.İlgili kaynaklar
7Öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri.İlgili kaynaklar
8Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.)İlgili kaynaklar
9Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.)İlgili kaynaklar
10Profesyonel gelişim amaçlı sözel beceriler (kelime bilgisi, kalıplar vd.)İlgili kaynaklar
11Yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluşturma, kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.)İlgili kaynaklar
12Yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluşturma, kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.)İlgili kaynaklar
13Okuma becerileri (web 2.0 araçları kullanarak yazılı metinleri okuma vb.)İlgili kaynaklar
14İlgili öğretmenlik alanında çeviri çalışmaları.İlgili kaynaklar
Kaynak
Elementary and Middle School Mathematics Teaching Developmentally 10th edition , John A. Van de Walle and Karen S. Karp (2021); Çevrimiçi güncel eğitim videoları (Khan academy, Youtube, Tedx konuşmaları)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4624
Okul Dışı Diğer Faaliyetler3412
Proje Sunumu / Seminer144
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı166
Performans Görevi, Bakım Planı188
Toplam İş Yükü (Saat)86
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(86/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Genel Kültür
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin İngilizce-Türkçe çeviri yapabilmelerini sağlamak, matematik alanında İngilizce terimleri öğrenmeleri ve bilimsel içerikli makaleleri okuyup anlamalarını sağlamak, İngilizce ders hedefi yazabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri.,Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri.,Çocuk gelişimi ve evreleri ile ilgili temel kavramlar.,Temel eğitim ve ortaöğretimle ilgili temel kavramlar.,Eğitim bilimleri ile ilgili temel kavramlar.,Öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri.,Öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri.,Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.),Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.),Profesyonel gelişim amaçlı sözel beceriler (kelime bilgisi, kalıplar vd.),Yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluşturma, kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.),Yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluşturma, kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.),Okuma becerileri (web 2.0 araçları kullanarak yazılı metinleri okuma vb.),İlgili öğretmenlik alanında çeviri çalışmaları.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Matematik alanında İngilizce teknik terimleri ifade eder. 10, 16, 9A, E
İngilizce’den Türkçeye cümlesel çeviri yapar.10, 16, 9A, E
İngilizce’den Türkçeye bilimsel kısa metin çevirileri yapar.10, 16, 9A, E
İngilizce öğrenme hedefi yazar.10, 16, 9A, E
Temel eğitim ve ortaöğretimle ilgili temel kavramları ifade eder.10, 16, 9A
Eğitim bilimleri ile ilgili temel kavramları açıklar. 10, 16, 9A, E
Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri geliştirir.10, 16, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri.İlgili kaynaklar
2Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri.İlgili kaynaklar
3Çocuk gelişimi ve evreleri ile ilgili temel kavramlar.İlgili kaynaklar
4Temel eğitim ve ortaöğretimle ilgili temel kavramlar.İlgili kaynaklar
5Eğitim bilimleri ile ilgili temel kavramlar.İlgili kaynaklar
6Öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri.İlgili kaynaklar
7Öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri.İlgili kaynaklar
8Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.)İlgili kaynaklar
9Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.)İlgili kaynaklar
10Profesyonel gelişim amaçlı sözel beceriler (kelime bilgisi, kalıplar vd.)İlgili kaynaklar
11Yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluşturma, kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.)İlgili kaynaklar
12Yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluşturma, kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.)İlgili kaynaklar
13Okuma becerileri (web 2.0 araçları kullanarak yazılı metinleri okuma vb.)İlgili kaynaklar
14İlgili öğretmenlik alanında çeviri çalışmaları.İlgili kaynaklar
Kaynak
Elementary and Middle School Mathematics Teaching Developmentally 10th edition , John A. Van de Walle and Karen S. Karp (2021); Çevrimiçi güncel eğitim videoları (Khan academy, Youtube, Tedx konuşmaları)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10