Trigonometrik fonksiyonlar, trigonometrik bağıntılar, trigonometrik denklem çözümleri; karmaşık sayılar ve özellikleri; Riemann toplamı, belirli integral, belirsiz integral, integral alma yöntemleri, integralin uygulamaları, has olmayan integraller,
Dersin İçeriği
Bu ders; Trigonometrik Fonksiyonlar ,Trigonometrik Bağıntılar ,Trigonometrik Denklem Çözümleri ,Karmaşık Sayılar ve Özellikleri ,Karmaşık sayılarda kartezyen ve kutupsal gösterim,Belirsiz İntegral, Türev İşleminin Ters İşlemi Olarak İntegral Almak ,Değişken Dönüşümü-Kısmi İntegrasyon ,Basit Kesirlere Ayırma Yöntemi ,Riemann Toplamı-Belirli İntegral ,İntegralin Uygulamaları-Bir Eğri Altında Kalan Alan ,İki Eğri Arasında Kalan Alanı Hesaplamak ,Dönel Cisimlerin Alan ve Hacimleri ,Bir Yüzeyin Bir Eksen Etrafında Dönmesi, Bir Doğru Etrafında Dönmesi ,Genelleştirilmiş İntegraller ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğrenci, türev-integral arasındaki etkileşimi ve ilgiyi kavrar.
10, 12, 16, 3, 6, 9
A
Belirsiz integral ile ilgili temel bilgileri öğrenir.
Belirsiz integral hesaplama yöntemlerini öğrenir.
Belirli integralin anlamını ve geometrik olarak neye karşılık geldiğini öğrenir.
Belirli integralin özelliklerini kullanarak alan ve hacim problemlerini çözer.
Genelleştirilmiş integrallerin özelliklerini ve hesaplama yöntemlerini öğrenir.
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Trigonometrik Fonksiyonlar
[1], [2], [3]
2
Trigonometrik Bağıntılar
[1], [2], [3]
3
Trigonometrik Denklem Çözümleri
[1], [2], [3]
4
Karmaşık Sayılar ve Özellikleri
[1], [2], [3]
5
Karmaşık sayılarda kartezyen ve kutupsal gösterim
6
Belirsiz İntegral, Türev İşleminin Ters İşlemi Olarak İntegral Almak
[1], [2], [3]
7
Değişken Dönüşümü-Kısmi İntegrasyon
[1], [2], [3]
8
Basit Kesirlere Ayırma Yöntemi
[1], [2], [3]
9
Riemann Toplamı-Belirli İntegral
[1], [2], [3]
10
İntegralin Uygulamaları-Bir Eğri Altında Kalan Alan
[1], [2], [3]
11
İki Eğri Arasında Kalan Alanı Hesaplamak
[1], [2], [3]
12
Dönel Cisimlerin Alan ve Hacimleri
[1], [2], [3]
13
Bir Yüzeyin Bir Eksen Etrafında Dönmesi, Bir Doğru Etrafında Dönmesi
[1], [2], [3]
14
Genelleştirilmiş İntegraller
[1], [2], [3]
Kaynak
[1] Genel Matematik, Prof. Dr. Ahmet Dernek,
[2] Genel Matematik, Prof. Dr. Ekrem Kadıoğlu, Prof. Dr. Muhammet Kamali
[3] Analiz II, Prof. Dr. Mustafa Balcı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
1
2
2
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
2
2
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
4
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(4/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ANALİZ II
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Trigonometrik fonksiyonlar, trigonometrik bağıntılar, trigonometrik denklem çözümleri; karmaşık sayılar ve özellikleri; Riemann toplamı, belirli integral, belirsiz integral, integral alma yöntemleri, integralin uygulamaları, has olmayan integraller,
Dersin İçeriği
Bu ders; Trigonometrik Fonksiyonlar ,Trigonometrik Bağıntılar ,Trigonometrik Denklem Çözümleri ,Karmaşık Sayılar ve Özellikleri ,Karmaşık sayılarda kartezyen ve kutupsal gösterim,Belirsiz İntegral, Türev İşleminin Ters İşlemi Olarak İntegral Almak ,Değişken Dönüşümü-Kısmi İntegrasyon ,Basit Kesirlere Ayırma Yöntemi ,Riemann Toplamı-Belirli İntegral ,İntegralin Uygulamaları-Bir Eğri Altında Kalan Alan ,İki Eğri Arasında Kalan Alanı Hesaplamak ,Dönel Cisimlerin Alan ve Hacimleri ,Bir Yüzeyin Bir Eksen Etrafında Dönmesi, Bir Doğru Etrafında Dönmesi ,Genelleştirilmiş İntegraller ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğrenci, türev-integral arasındaki etkileşimi ve ilgiyi kavrar.
10, 12, 16, 3, 6, 9
A
Belirsiz integral ile ilgili temel bilgileri öğrenir.
Belirsiz integral hesaplama yöntemlerini öğrenir.
Belirli integralin anlamını ve geometrik olarak neye karşılık geldiğini öğrenir.
Belirli integralin özelliklerini kullanarak alan ve hacim problemlerini çözer.
Genelleştirilmiş integrallerin özelliklerini ve hesaplama yöntemlerini öğrenir.
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Trigonometrik Fonksiyonlar
[1], [2], [3]
2
Trigonometrik Bağıntılar
[1], [2], [3]
3
Trigonometrik Denklem Çözümleri
[1], [2], [3]
4
Karmaşık Sayılar ve Özellikleri
[1], [2], [3]
5
Karmaşık sayılarda kartezyen ve kutupsal gösterim
6
Belirsiz İntegral, Türev İşleminin Ters İşlemi Olarak İntegral Almak
[1], [2], [3]
7
Değişken Dönüşümü-Kısmi İntegrasyon
[1], [2], [3]
8
Basit Kesirlere Ayırma Yöntemi
[1], [2], [3]
9
Riemann Toplamı-Belirli İntegral
[1], [2], [3]
10
İntegralin Uygulamaları-Bir Eğri Altında Kalan Alan
[1], [2], [3]
11
İki Eğri Arasında Kalan Alanı Hesaplamak
[1], [2], [3]
12
Dönel Cisimlerin Alan ve Hacimleri
[1], [2], [3]
13
Bir Yüzeyin Bir Eksen Etrafında Dönmesi, Bir Doğru Etrafında Dönmesi
[1], [2], [3]
14
Genelleştirilmiş İntegraller
[1], [2], [3]
Kaynak
[1] Genel Matematik, Prof. Dr. Ahmet Dernek,
[2] Genel Matematik, Prof. Dr. Ekrem Kadıoğlu, Prof. Dr. Muhammet Kamali
[3] Analiz II, Prof. Dr. Mustafa Balcı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.