Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MATEMATİK EĞİTİMİNDE ETKİNLİK GELİŞTİRME-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Elif BAHADIR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı matematik öğretmeni adaylarının matematik öğretim sürecinde kullanacakları etkinlikleri tasarlama becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi.,Matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri.,Etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar.,Örnek etkinlikleri değerlendirme.,Etkinlik geliştirme aşamaları,Etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme.,Etkinlikte bilişsel istem seviyeleri,Ara Sınav ,Etkinlik temelli eğitimin zorlukları,Etkinlikle matematiği keşfettirme,Etkinlik temelli matematik öğretiminde öğrenci motivasyonu,Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.,Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.
,Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.
,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2E, F
Matematik öğretiminde etkinlik kullanımını ve amacını bilir.
Matematiksel öğrenme etkinliklerinin sahip olması gereken özellikleri bilir.
Ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin sahip olması gerektiği özellikleri bilir.
Matematik öğretiminin etkili olabilmesi için etkinlikler geliştirir ve bu etkinlikleri uygular.
Örnek etkinlikleri değerlendirir.
Öğretim Yöntemleri:2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi.İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z)
2Matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri.İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z)
3Etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar.İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z)
4Örnek etkinlikleri değerlendirme.İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z)
5Etkinlik geliştirme aşamalarıİlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z)
6Etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme.İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z)
7Etkinlikte bilişsel istem seviyeleriİlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z)
8Ara Sınav Sınava hazırlık
9Etkinlik temelli eğitimin zorluklarıKuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi (Adnan BAKİ)
10Etkinlikle matematiği keşfettirmeKuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi (Adnan BAKİ)
11Etkinlik temelli matematik öğretiminde öğrenci motivasyonuKuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi (Adnan BAKİ)
12Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.
13Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.
14Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.
15Genel SınavSınava Hazırlık
Kaynak
• Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z. (2012). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi (5. Baskı). Eğitien Kitap: Ankara. • Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi (Adnan BAKİ) • Altun, M. (2013). Matematik Öğretimi Eğitim Fakülteleri ve İlkokul Öğretmenleri İçin • İlkokul ve Ortaokul Matematiği (Çeviri Editörü: Prof. Dr. Soner Durmuş)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati13226
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi13030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler13226
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı11414
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MATEMATİK EĞİTİMİNDE ETKİNLİK GELİŞTİRME-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Elif BAHADIR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı matematik öğretmeni adaylarının matematik öğretim sürecinde kullanacakları etkinlikleri tasarlama becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi.,Matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri.,Etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar.,Örnek etkinlikleri değerlendirme.,Etkinlik geliştirme aşamaları,Etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme.,Etkinlikte bilişsel istem seviyeleri,Ara Sınav ,Etkinlik temelli eğitimin zorlukları,Etkinlikle matematiği keşfettirme,Etkinlik temelli matematik öğretiminde öğrenci motivasyonu,Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.,Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.
,Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.
,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2E, F
Matematik öğretiminde etkinlik kullanımını ve amacını bilir.
Matematiksel öğrenme etkinliklerinin sahip olması gereken özellikleri bilir.
Ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin sahip olması gerektiği özellikleri bilir.
Matematik öğretiminin etkili olabilmesi için etkinlikler geliştirir ve bu etkinlikleri uygular.
Örnek etkinlikleri değerlendirir.
Öğretim Yöntemleri:2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi.İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z)
2Matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri.İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z)
3Etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar.İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z)
4Örnek etkinlikleri değerlendirme.İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z)
5Etkinlik geliştirme aşamalarıİlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z)
6Etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme.İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z)
7Etkinlikte bilişsel istem seviyeleriİlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z)
8Ara Sınav Sınava hazırlık
9Etkinlik temelli eğitimin zorluklarıKuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi (Adnan BAKİ)
10Etkinlikle matematiği keşfettirmeKuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi (Adnan BAKİ)
11Etkinlik temelli matematik öğretiminde öğrenci motivasyonuKuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi (Adnan BAKİ)
12Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.
13Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.
14Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.
15Genel SınavSınava Hazırlık
Kaynak
• Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z. (2012). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi (5. Baskı). Eğitien Kitap: Ankara. • Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi (Adnan BAKİ) • Altun, M. (2013). Matematik Öğretimi Eğitim Fakülteleri ve İlkokul Öğretmenleri İçin • İlkokul ve Ortaokul Matematiği (Çeviri Editörü: Prof. Dr. Soner Durmuş)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10