Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OLASILIK VE İSTATİSTİK ÖĞRETİMİ-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin, verilerin toplanması ve düzenlenmesi gibi konuların öğretimini açıklaması; olasılıkla ilgili temel kavramların öğretimini açıklaması; dağılım ve sıklık kavramlarının öğretimini açıklaması; olasılık çeşitlerinin öğretimini açıklaması; olasılık dağılımlarının öğretimini açıklaması; istatistik ve olasılık konusundaki kavram yanılgılarını açıklaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Verilerin Toplanmasının ve Düzenlenmesinin Öğretimi,Verilerin Gruplanmasının Öğretimi,Verilerin Grafikle Gösterilmesinin Öğretimi,Dağılım Kavramının Öğretimi,Sıklık Dağılımının Öğretimi,Yığılma Ölçülerinin Öğretimi,Yayılma Ölçülerinin Öğretimi,Deney, Olay, Örnek Uzay Kavramının Öğretimi,Bir Olayın Olasılığının ve Olasılık Değeri Sınırlarının Öğretimi,Olasılık Çeşitlerinin Öğretimi,Bağımlı Olayın Öğretimi,Bağımsız Olay Kavramlarının Öğretimi,Olasılık Dağılımlarının Öğretimi,İstatistik ve Olasılık Konusundaki Kavram Yanılgıları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Olasılık ve istatistik ile ilgili öğrenme kuramlarını açıklar.9A, E
Olasılık ve istatistik ile ilgili kavramları yanılgılarını açıklar.9A, E
Olasılık ve istatistik öğretimde çeşitli materyaller kullanır.9A, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Verilerin Toplanmasının ve Düzenlenmesinin Öğretimi[1], [2], [3]
2Verilerin Gruplanmasının Öğretimi[1], [2], [3]
3Verilerin Grafikle Gösterilmesinin Öğretimi[1], [2], [3]
4Dağılım Kavramının Öğretimi[1], [2], [3]
5Sıklık Dağılımının Öğretimi[1], [2], [3]
6Yığılma Ölçülerinin Öğretimi[1], [2], [3]
7Yayılma Ölçülerinin Öğretimi[1], [2], [3]
8Deney, Olay, Örnek Uzay Kavramının Öğretimi[1], [2], [3]
9Bir Olayın Olasılığının ve Olasılık Değeri Sınırlarının Öğretimi[1], [2], [3]
10Olasılık Çeşitlerinin Öğretimi[1], [2], [3]
11Bağımlı Olayın Öğretimi[1], [2], [3]
12Bağımsız Olay Kavramlarının Öğretimi[1], [2], [3]
13Olasılık Dağılımlarının Öğretimi[1], [2], [3]
14İstatistik ve Olasılık Konusundaki Kavram Yanılgıları[1], [2], [3]
Kaynak
[1] Baltacı, S., & Bütüner, S. Ö. (En Son Basım). Etkinlik Temelli Olasılık ve İstatistik Öğretimi. Pegem Akademi. [2] Altun, M. (En Son Basım). Olasılık ve İstatistik Öğretimi. Aktüel Yayıncılık. [3] Van de Walle, J.A., Karp, K.S., & Bay Williams, J.M. (En Son Basım). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally. Boston: Pearson.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati133
Rehberli Problem Çözme122
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)5
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(5/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OLASILIK VE İSTATİSTİK ÖĞRETİMİ-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin, verilerin toplanması ve düzenlenmesi gibi konuların öğretimini açıklaması; olasılıkla ilgili temel kavramların öğretimini açıklaması; dağılım ve sıklık kavramlarının öğretimini açıklaması; olasılık çeşitlerinin öğretimini açıklaması; olasılık dağılımlarının öğretimini açıklaması; istatistik ve olasılık konusundaki kavram yanılgılarını açıklaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Verilerin Toplanmasının ve Düzenlenmesinin Öğretimi,Verilerin Gruplanmasının Öğretimi,Verilerin Grafikle Gösterilmesinin Öğretimi,Dağılım Kavramının Öğretimi,Sıklık Dağılımının Öğretimi,Yığılma Ölçülerinin Öğretimi,Yayılma Ölçülerinin Öğretimi,Deney, Olay, Örnek Uzay Kavramının Öğretimi,Bir Olayın Olasılığının ve Olasılık Değeri Sınırlarının Öğretimi,Olasılık Çeşitlerinin Öğretimi,Bağımlı Olayın Öğretimi,Bağımsız Olay Kavramlarının Öğretimi,Olasılık Dağılımlarının Öğretimi,İstatistik ve Olasılık Konusundaki Kavram Yanılgıları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Olasılık ve istatistik ile ilgili öğrenme kuramlarını açıklar.9A, E
Olasılık ve istatistik ile ilgili kavramları yanılgılarını açıklar.9A, E
Olasılık ve istatistik öğretimde çeşitli materyaller kullanır.9A, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Verilerin Toplanmasının ve Düzenlenmesinin Öğretimi[1], [2], [3]
2Verilerin Gruplanmasının Öğretimi[1], [2], [3]
3Verilerin Grafikle Gösterilmesinin Öğretimi[1], [2], [3]
4Dağılım Kavramının Öğretimi[1], [2], [3]
5Sıklık Dağılımının Öğretimi[1], [2], [3]
6Yığılma Ölçülerinin Öğretimi[1], [2], [3]
7Yayılma Ölçülerinin Öğretimi[1], [2], [3]
8Deney, Olay, Örnek Uzay Kavramının Öğretimi[1], [2], [3]
9Bir Olayın Olasılığının ve Olasılık Değeri Sınırlarının Öğretimi[1], [2], [3]
10Olasılık Çeşitlerinin Öğretimi[1], [2], [3]
11Bağımlı Olayın Öğretimi[1], [2], [3]
12Bağımsız Olay Kavramlarının Öğretimi[1], [2], [3]
13Olasılık Dağılımlarının Öğretimi[1], [2], [3]
14İstatistik ve Olasılık Konusundaki Kavram Yanılgıları[1], [2], [3]
Kaynak
[1] Baltacı, S., & Bütüner, S. Ö. (En Son Basım). Etkinlik Temelli Olasılık ve İstatistik Öğretimi. Pegem Akademi. [2] Altun, M. (En Son Basım). Olasılık ve İstatistik Öğretimi. Aktüel Yayıncılık. [3] Van de Walle, J.A., Karp, K.S., & Bay Williams, J.M. (En Son Basım). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally. Boston: Pearson.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10