Bu ders ile öğrencilerin, verilerin toplanması ve düzenlenmesi gibi konuların öğretimini açıklaması; olasılıkla ilgili temel kavramların öğretimini açıklaması; dağılım ve sıklık kavramlarının öğretimini açıklaması; olasılık çeşitlerinin öğretimini açıklaması; olasılık dağılımlarının öğretimini açıklaması; istatistik ve olasılık konusundaki kavram yanılgılarını açıklaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Verilerin Toplanmasının ve Düzenlenmesinin Öğretimi,Verilerin Gruplanmasının Öğretimi,Verilerin Grafikle Gösterilmesinin Öğretimi,Dağılım Kavramının Öğretimi,Sıklık Dağılımının Öğretimi,Yığılma Ölçülerinin Öğretimi,Yayılma Ölçülerinin Öğretimi,Deney, Olay, Örnek Uzay Kavramının Öğretimi,Bir Olayın Olasılığının ve Olasılık Değeri Sınırlarının Öğretimi,Olasılık Çeşitlerinin Öğretimi,Bağımlı Olayın Öğretimi,Bağımsız Olay Kavramlarının Öğretimi,Olasılık Dağılımlarının Öğretimi,İstatistik ve Olasılık Konusundaki Kavram Yanılgıları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Olasılık ve istatistik ile ilgili öğrenme kuramlarını açıklar.
9
A, E
Olasılık ve istatistik ile ilgili kavramları yanılgılarını açıklar.
9
A, E
Olasılık ve istatistik öğretimde çeşitli materyaller kullanır.
9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Verilerin Toplanmasının ve Düzenlenmesinin Öğretimi
[1], [2], [3]
2
Verilerin Gruplanmasının Öğretimi
[1], [2], [3]
3
Verilerin Grafikle Gösterilmesinin Öğretimi
[1], [2], [3]
4
Dağılım Kavramının Öğretimi
[1], [2], [3]
5
Sıklık Dağılımının Öğretimi
[1], [2], [3]
6
Yığılma Ölçülerinin Öğretimi
[1], [2], [3]
7
Yayılma Ölçülerinin Öğretimi
[1], [2], [3]
8
Deney, Olay, Örnek Uzay Kavramının Öğretimi
[1], [2], [3]
9
Bir Olayın Olasılığının ve Olasılık Değeri Sınırlarının Öğretimi
[1], [2], [3]
10
Olasılık Çeşitlerinin Öğretimi
[1], [2], [3]
11
Bağımlı Olayın Öğretimi
[1], [2], [3]
12
Bağımsız Olay Kavramlarının Öğretimi
[1], [2], [3]
13
Olasılık Dağılımlarının Öğretimi
[1], [2], [3]
14
İstatistik ve Olasılık Konusundaki Kavram Yanılgıları
[1], [2], [3]
Kaynak
[1] Baltacı, S., & Bütüner, S. Ö. (En Son Basım). Etkinlik Temelli Olasılık ve İstatistik Öğretimi. Pegem Akademi.
[2] Altun, M. (En Son Basım). Olasılık ve İstatistik Öğretimi. Aktüel Yayıncılık.
[3] Van de Walle, J.A., Karp, K.S., & Bay Williams, J.M. (En Son Basım). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally. Boston: Pearson.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
1
3
3
Rehberli Problem Çözme
1
2
2
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
5
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(5/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
OLASILIK VE İSTATİSTİK ÖĞRETİMİ
-
Bahar Dönemi
3+0
3
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencilerin, verilerin toplanması ve düzenlenmesi gibi konuların öğretimini açıklaması; olasılıkla ilgili temel kavramların öğretimini açıklaması; dağılım ve sıklık kavramlarının öğretimini açıklaması; olasılık çeşitlerinin öğretimini açıklaması; olasılık dağılımlarının öğretimini açıklaması; istatistik ve olasılık konusundaki kavram yanılgılarını açıklaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Verilerin Toplanmasının ve Düzenlenmesinin Öğretimi,Verilerin Gruplanmasının Öğretimi,Verilerin Grafikle Gösterilmesinin Öğretimi,Dağılım Kavramının Öğretimi,Sıklık Dağılımının Öğretimi,Yığılma Ölçülerinin Öğretimi,Yayılma Ölçülerinin Öğretimi,Deney, Olay, Örnek Uzay Kavramının Öğretimi,Bir Olayın Olasılığının ve Olasılık Değeri Sınırlarının Öğretimi,Olasılık Çeşitlerinin Öğretimi,Bağımlı Olayın Öğretimi,Bağımsız Olay Kavramlarının Öğretimi,Olasılık Dağılımlarının Öğretimi,İstatistik ve Olasılık Konusundaki Kavram Yanılgıları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Olasılık ve istatistik ile ilgili öğrenme kuramlarını açıklar.
9
A, E
Olasılık ve istatistik ile ilgili kavramları yanılgılarını açıklar.
9
A, E
Olasılık ve istatistik öğretimde çeşitli materyaller kullanır.
9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Verilerin Toplanmasının ve Düzenlenmesinin Öğretimi
[1], [2], [3]
2
Verilerin Gruplanmasının Öğretimi
[1], [2], [3]
3
Verilerin Grafikle Gösterilmesinin Öğretimi
[1], [2], [3]
4
Dağılım Kavramının Öğretimi
[1], [2], [3]
5
Sıklık Dağılımının Öğretimi
[1], [2], [3]
6
Yığılma Ölçülerinin Öğretimi
[1], [2], [3]
7
Yayılma Ölçülerinin Öğretimi
[1], [2], [3]
8
Deney, Olay, Örnek Uzay Kavramının Öğretimi
[1], [2], [3]
9
Bir Olayın Olasılığının ve Olasılık Değeri Sınırlarının Öğretimi
[1], [2], [3]
10
Olasılık Çeşitlerinin Öğretimi
[1], [2], [3]
11
Bağımlı Olayın Öğretimi
[1], [2], [3]
12
Bağımsız Olay Kavramlarının Öğretimi
[1], [2], [3]
13
Olasılık Dağılımlarının Öğretimi
[1], [2], [3]
14
İstatistik ve Olasılık Konusundaki Kavram Yanılgıları
[1], [2], [3]
Kaynak
[1] Baltacı, S., & Bütüner, S. Ö. (En Son Basım). Etkinlik Temelli Olasılık ve İstatistik Öğretimi. Pegem Akademi.
[2] Altun, M. (En Son Basım). Olasılık ve İstatistik Öğretimi. Aktüel Yayıncılık.
[3] Van de Walle, J.A., Karp, K.S., & Bay Williams, J.M. (En Son Basım). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally. Boston: Pearson.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.