Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
CEBİR ÖĞRETİMİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Ahmet Şükrü ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı cebir öğretimi ve cebirsel muhakeme ile ilgili temel kavramları incelemek ve bu bilgileri ders planı hazırlarken ve uygularken kullanabilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Cebirsel düşünme ve matematik öğretimi,Cebirsel düşünmenin önemi,Aritmetik cebir ilişkisi,Cebir öğretimi ve temsiller,Değişken, eşitlik ve denklem, Eşitsizlikler,Özdeşlikler, Değişken, cebirsel İfade, eşitlik ve denklem ,Cebirsel düşünme ve problem çözme
, Ders planı hazırlama,Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi,Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi,Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi,Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Matematik öğretiminde cebirsel düşünme ve cebirsel düşünmenin önemini açıklar.12, 9A
Aritmetik ve cebir ilişkisini açıklar.12, 9A
Cebir öğretiminde kullanılabilecek farklı stratejileri bilir.12, 9A
Cebir öğretiminin konularıyla ilgili ders planı tasarlar.12, 9A
Cebir öğretimi ve günlük hayat arasındaki ilişkili açıklar ve ders planında kullanır.12, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Cebirsel düşünme ve matematik öğretimi[1], [2]
2Cebirsel düşünmenin önemi[1], [2]
3Aritmetik cebir ilişkisi[1], [2]
4Cebir öğretimi ve temsiller[1], [2]
5Değişken, eşitlik ve denklem[1], [2]
6 Eşitsizlikler[1], [2]
7Özdeşlikler[1], [2]
8 Değişken, cebirsel İfade, eşitlik ve denklem [1], [2]
9Cebirsel düşünme ve problem çözme
[1], [2]
10 Ders planı hazırlama[1], [2]
11Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi[1], [2]
12Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi[1], [2]
13Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi[1], [2]
14Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi[1], [2]
Kaynak
[1]. Van de Walle, J.A., Karp, K.S., & Bay Williams, J.M. (2012). İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (7. Baskıdan) (Çev. Ed. S. Durmuş). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. [2]. Aktaş, G.S., Uygulama Örnekleriyle Cebirsel Düşünme ve Öğretimi (2021), Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer12525
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı22550
Toplam İş Yükü (Saat)137
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(137/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
CEBİR ÖĞRETİMİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Ahmet Şükrü ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı cebir öğretimi ve cebirsel muhakeme ile ilgili temel kavramları incelemek ve bu bilgileri ders planı hazırlarken ve uygularken kullanabilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Cebirsel düşünme ve matematik öğretimi,Cebirsel düşünmenin önemi,Aritmetik cebir ilişkisi,Cebir öğretimi ve temsiller,Değişken, eşitlik ve denklem, Eşitsizlikler,Özdeşlikler, Değişken, cebirsel İfade, eşitlik ve denklem ,Cebirsel düşünme ve problem çözme
, Ders planı hazırlama,Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi,Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi,Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi,Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Matematik öğretiminde cebirsel düşünme ve cebirsel düşünmenin önemini açıklar.12, 9A
Aritmetik ve cebir ilişkisini açıklar.12, 9A
Cebir öğretiminde kullanılabilecek farklı stratejileri bilir.12, 9A
Cebir öğretiminin konularıyla ilgili ders planı tasarlar.12, 9A
Cebir öğretimi ve günlük hayat arasındaki ilişkili açıklar ve ders planında kullanır.12, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Cebirsel düşünme ve matematik öğretimi[1], [2]
2Cebirsel düşünmenin önemi[1], [2]
3Aritmetik cebir ilişkisi[1], [2]
4Cebir öğretimi ve temsiller[1], [2]
5Değişken, eşitlik ve denklem[1], [2]
6 Eşitsizlikler[1], [2]
7Özdeşlikler[1], [2]
8 Değişken, cebirsel İfade, eşitlik ve denklem [1], [2]
9Cebirsel düşünme ve problem çözme
[1], [2]
10 Ders planı hazırlama[1], [2]
11Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi[1], [2]
12Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi[1], [2]
13Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi[1], [2]
14Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi[1], [2]
Kaynak
[1]. Van de Walle, J.A., Karp, K.S., & Bay Williams, J.M. (2012). İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (7. Baskıdan) (Çev. Ed. S. Durmuş). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. [2]. Aktaş, G.S., Uygulama Örnekleriyle Cebirsel Düşünme ve Öğretimi (2021), Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10