Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE İLİŞKİLENDİRME | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Figen BOZKUŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAHADIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kavramlar ve işlemler arasında ilişki kurma; matematiksel kavram ve kuralları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme; farklı matematik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirme; matematiği diğer derslerle ilişkilendirme; matematiği günlük hayatla ilişkilendirme. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, İzlencenin incelenmesi, Matematik Eğitiminde ‘ilişkilendirme’ kavramı,Matematik eğitiminde ilişkisel ve işlemsel anlama,Matematik Eğitiminde kavramlar ile diğer kavramlar arasındaki ilişki,Kavram ile alt kavramları ve alt kavramların kendi arasında ilişki kurma,Kavram ile alt kavramları ve alt kavramların kendi arasında ilişki kurma,Kavramın farklı gösterimleri arasında ilişkilendirme,Kavramın farklı gösterimleri arasında ilişkilendirme,Ara Sınav ,Kavramı bir bağlam içerisinde tartışma,Gerçek hayattan sözel örnek verme,Kavramı farklı bir disiplin bağlamı içerisinde ele alma,Tüm ilişkilendirme süreçleri ile ilgili ders planları hazırlama,Tüm ilişkilendirme süreçleri ile ilgili ders planları hazırlama,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Matematiksel kavramların birbiri ile ve alt kavramlar ile ilişkilendirmesini yapar | ||
Kavramların farklı gösterimleri arasında ilişkilendirme yapar | ||
Matematiksel kavramların gerçek hayat bağlamında kullanımlarını inceler | ||
Matematiksel kavramların farklı disiplinler ile bağlantısını inceler | ||
Ortaokul matematik öğretiminde ilişkilendirme süreçleriyle ilişkili bir mikro öğretim ders tasarısı hazırlar | ||
- | 10, 16, 5, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, İzlencenin incelenmesi, Matematik Eğitiminde ‘ilişkilendirme’ kavramı | Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012) Bölüm 1-2 |
2 | Matematik eğitiminde ilişkisel ve işlemsel anlama | Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012) Bölüm 2 |
3 | Matematik Eğitiminde kavramlar ile diğer kavramlar arasındaki ilişki | Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012) Bölüm 3 |
4 | Kavram ile alt kavramları ve alt kavramların kendi arasında ilişki kurma | Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012) Bölüm 3 |
5 | Kavram ile alt kavramları ve alt kavramların kendi arasında ilişki kurma | Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012) Bölüm 3 |
6 | Kavramın farklı gösterimleri arasında ilişkilendirme | Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012) Bölüm 3 |
7 | Kavramın farklı gösterimleri arasında ilişkilendirme | BINGÖLBALI, Erhan; COŞKUN, Medine. İlişkilendirme Becerisinin Matematik Öğretiminde Kullanımının Geliştirilmesi İçin Kavramsal Çerçeve Önerisi Bölüm 1 |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık |
9 | Kavramı bir bağlam içerisinde tartışma | BINGÖLBALI, Erhan; COŞKUN, Medine. İlişkilendirme Becerisinin Matematik Öğretiminde Kullanımının Geliştirilmesi İçin Kavramsal Çerçeve Önerisi Bölüm 3 |
10 | Gerçek hayattan sözel örnek verme | BINGÖLBALI, Erhan; COŞKUN, Medine. İlişkilendirme Becerisinin Matematik Öğretiminde Kullanımının Geliştirilmesi İçin Kavramsal Çerçeve Önerisi Bölüm 4 |
11 | Kavramı farklı bir disiplin bağlamı içerisinde ele alma | BINGÖLBALI, Erhan; COŞKUN, Medine. İlişkilendirme Becerisinin Matematik Öğretiminde Kullanımının Geliştirilmesi İçin Kavramsal Çerçeve Önerisi Bölüm 5 |
12 | Tüm ilişkilendirme süreçleri ile ilgili ders planları hazırlama | Ders içi etkinlikler |
13 | Tüm ilişkilendirme süreçleri ile ilgili ders planları hazırlama | Ders içi etkinlikler |
14 | Genel Sınav | Sınava Hazırlık |
Kaynak |
• BINGÖLBALI, Erhan; COŞKUN, Medine. İlişkilendirme Becerisinin Matematik Öğretiminde Kullanımının Geliştirilmesi İçin Kavramsal Çerçeve Önerisi. EĞİTİM VE BİLİM, [S.l.], v. 41, n. 183, feb. 2016. ISSN 1300-1337. Erişim Adresi: . Erişim Tarihi: 12 Nov. 2018 doi:http://dx.doi.org/10.15390/EB.2016.4764. •Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim (Çev. S. Durmuş). Ankara: Nobel Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 13 | 3 | 39 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 15 | 15 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 13 | 3 | 39 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE İLİŞKİLENDİRME | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Figen BOZKUŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAHADIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kavramlar ve işlemler arasında ilişki kurma; matematiksel kavram ve kuralları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme; farklı matematik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirme; matematiği diğer derslerle ilişkilendirme; matematiği günlük hayatla ilişkilendirme. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, İzlencenin incelenmesi, Matematik Eğitiminde ‘ilişkilendirme’ kavramı,Matematik eğitiminde ilişkisel ve işlemsel anlama,Matematik Eğitiminde kavramlar ile diğer kavramlar arasındaki ilişki,Kavram ile alt kavramları ve alt kavramların kendi arasında ilişki kurma,Kavram ile alt kavramları ve alt kavramların kendi arasında ilişki kurma,Kavramın farklı gösterimleri arasında ilişkilendirme,Kavramın farklı gösterimleri arasında ilişkilendirme,Ara Sınav ,Kavramı bir bağlam içerisinde tartışma,Gerçek hayattan sözel örnek verme,Kavramı farklı bir disiplin bağlamı içerisinde ele alma,Tüm ilişkilendirme süreçleri ile ilgili ders planları hazırlama,Tüm ilişkilendirme süreçleri ile ilgili ders planları hazırlama,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Matematiksel kavramların birbiri ile ve alt kavramlar ile ilişkilendirmesini yapar | ||
Kavramların farklı gösterimleri arasında ilişkilendirme yapar | ||
Matematiksel kavramların gerçek hayat bağlamında kullanımlarını inceler | ||
Matematiksel kavramların farklı disiplinler ile bağlantısını inceler | ||
Ortaokul matematik öğretiminde ilişkilendirme süreçleriyle ilişkili bir mikro öğretim ders tasarısı hazırlar | ||
- | 10, 16, 5, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, İzlencenin incelenmesi, Matematik Eğitiminde ‘ilişkilendirme’ kavramı | Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012) Bölüm 1-2 |
2 | Matematik eğitiminde ilişkisel ve işlemsel anlama | Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012) Bölüm 2 |
3 | Matematik Eğitiminde kavramlar ile diğer kavramlar arasındaki ilişki | Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012) Bölüm 3 |
4 | Kavram ile alt kavramları ve alt kavramların kendi arasında ilişki kurma | Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012) Bölüm 3 |
5 | Kavram ile alt kavramları ve alt kavramların kendi arasında ilişki kurma | Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012) Bölüm 3 |
6 | Kavramın farklı gösterimleri arasında ilişkilendirme | Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012) Bölüm 3 |
7 | Kavramın farklı gösterimleri arasında ilişkilendirme | BINGÖLBALI, Erhan; COŞKUN, Medine. İlişkilendirme Becerisinin Matematik Öğretiminde Kullanımının Geliştirilmesi İçin Kavramsal Çerçeve Önerisi Bölüm 1 |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık |
9 | Kavramı bir bağlam içerisinde tartışma | BINGÖLBALI, Erhan; COŞKUN, Medine. İlişkilendirme Becerisinin Matematik Öğretiminde Kullanımının Geliştirilmesi İçin Kavramsal Çerçeve Önerisi Bölüm 3 |
10 | Gerçek hayattan sözel örnek verme | BINGÖLBALI, Erhan; COŞKUN, Medine. İlişkilendirme Becerisinin Matematik Öğretiminde Kullanımının Geliştirilmesi İçin Kavramsal Çerçeve Önerisi Bölüm 4 |
11 | Kavramı farklı bir disiplin bağlamı içerisinde ele alma | BINGÖLBALI, Erhan; COŞKUN, Medine. İlişkilendirme Becerisinin Matematik Öğretiminde Kullanımının Geliştirilmesi İçin Kavramsal Çerçeve Önerisi Bölüm 5 |
12 | Tüm ilişkilendirme süreçleri ile ilgili ders planları hazırlama | Ders içi etkinlikler |
13 | Tüm ilişkilendirme süreçleri ile ilgili ders planları hazırlama | Ders içi etkinlikler |
14 | Genel Sınav | Sınava Hazırlık |
Kaynak |
• BINGÖLBALI, Erhan; COŞKUN, Medine. İlişkilendirme Becerisinin Matematik Öğretiminde Kullanımının Geliştirilmesi İçin Kavramsal Çerçeve Önerisi. EĞİTİM VE BİLİM, [S.l.], v. 41, n. 183, feb. 2016. ISSN 1300-1337. Erişim Adresi: . Erişim Tarihi: 12 Nov. 2018 doi:http://dx.doi.org/10.15390/EB.2016.4764. •Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim (Çev. S. Durmuş). Ankara: Nobel Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |