Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ahmet AHISKALI |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Barış GÜNAY |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır |
Dersin İçeriği | Bu ders; "My Life (Kendini ve aile bireylerini anlatma) (Geniş zaman ve kullanımı)","My Life (Kendini ve aile bireylerini anlatma) (Geniş zaman ve kullanımı)" ,"Places (Sık zaman geçirilen yerlerin tarifi) (Sahiplik fiili ve kullanımı)" ,"Places (Sık zaman geçirilen yerlerin tarifi) (Sahiplik fiili ve kullanımı)" ,"Free Time (Boş Zamanlarda yapılan faaliyetler) (Geniş Zaman kullanımı ve soru cümleleri oluşturma)" ,"Free Time (Boş Zamanlarda yapılan faaliyetler) (Geniş Zaman kullanımı ve soru cümleleri oluşturma)" ,"History (Önemli tarihi olayların tarif edilmesi) (Geçmiş Zaman ve kullanımı)" ,"History (Önemli tarihi olayların tarif edilmesi) (Geçmiş Zaman ve kullanımı)" ,"Home (Evi, odaları ve eşyaları tarif etme) (Yer yön edatları)" ,"Home (Evi, odaları ve eşyaları tarif etme) (Yer yön edatları)" ,"Holidays (Tatil Planlarını anlatma) (Geçmiş Zaman ve zaman edatları)" ,"Holidays (Tatil Planlarını anlatma) (Geçmiş Zaman ve zaman edatları)" ,"Technology (Teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi) (Kipler, -ebilmek kipinin kullanımı)" ,"Technology (Teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi) (Kipler, -ebilmek kipinin kullanımı)" ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. | 37 | A |
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder | 37 | A |
1.2 Basit diyaloglar kurar. | 37 | A |
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir. | 37 | A |
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır. | 37 | A |
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir. | 37 | A |
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar. | 37 | A |
4. Basit çevirileri yapabilecektir. | 37 | A |
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır. | 37 | A |
4.2 Ana dilden hedef dile temel seviyede cümleleri aktarır. | 37 | A |
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir | 37 | A |
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. | 37 | A |
5.2 Dil öğretim araçlarını etkili bir şekilde kullanır. | 37 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | "My Life (Kendini ve aile bireylerini anlatma) (Geniş zaman ve kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
2 | "My Life (Kendini ve aile bireylerini anlatma) (Geniş zaman ve kullanımı)" | İlgili Sayfaların çalışılması |
3 | "Places (Sık zaman geçirilen yerlerin tarifi) (Sahiplik fiili ve kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
4 | "Places (Sık zaman geçirilen yerlerin tarifi) (Sahiplik fiili ve kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
5 | "Free Time (Boş Zamanlarda yapılan faaliyetler) (Geniş Zaman kullanımı ve soru cümleleri oluşturma)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
6 | "Free Time (Boş Zamanlarda yapılan faaliyetler) (Geniş Zaman kullanımı ve soru cümleleri oluşturma)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
7 | "History (Önemli tarihi olayların tarif edilmesi) (Geçmiş Zaman ve kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
8 | "History (Önemli tarihi olayların tarif edilmesi) (Geçmiş Zaman ve kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
9 | "Home (Evi, odaları ve eşyaları tarif etme) (Yer yön edatları)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
10 | "Home (Evi, odaları ve eşyaları tarif etme) (Yer yön edatları)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
11 | "Holidays (Tatil Planlarını anlatma) (Geçmiş Zaman ve zaman edatları)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
12 | "Holidays (Tatil Planlarını anlatma) (Geçmiş Zaman ve zaman edatları)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
13 | "Technology (Teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi) (Kipler, -ebilmek kipinin kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
14 | "Technology (Teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi) (Kipler, -ebilmek kipinin kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
Kaynak |
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | ||||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | ||||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 4 | 8 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 1 | 14 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(86/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ahmet AHISKALI |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Barış GÜNAY |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır |
Dersin İçeriği | Bu ders; "My Life (Kendini ve aile bireylerini anlatma) (Geniş zaman ve kullanımı)","My Life (Kendini ve aile bireylerini anlatma) (Geniş zaman ve kullanımı)" ,"Places (Sık zaman geçirilen yerlerin tarifi) (Sahiplik fiili ve kullanımı)" ,"Places (Sık zaman geçirilen yerlerin tarifi) (Sahiplik fiili ve kullanımı)" ,"Free Time (Boş Zamanlarda yapılan faaliyetler) (Geniş Zaman kullanımı ve soru cümleleri oluşturma)" ,"Free Time (Boş Zamanlarda yapılan faaliyetler) (Geniş Zaman kullanımı ve soru cümleleri oluşturma)" ,"History (Önemli tarihi olayların tarif edilmesi) (Geçmiş Zaman ve kullanımı)" ,"History (Önemli tarihi olayların tarif edilmesi) (Geçmiş Zaman ve kullanımı)" ,"Home (Evi, odaları ve eşyaları tarif etme) (Yer yön edatları)" ,"Home (Evi, odaları ve eşyaları tarif etme) (Yer yön edatları)" ,"Holidays (Tatil Planlarını anlatma) (Geçmiş Zaman ve zaman edatları)" ,"Holidays (Tatil Planlarını anlatma) (Geçmiş Zaman ve zaman edatları)" ,"Technology (Teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi) (Kipler, -ebilmek kipinin kullanımı)" ,"Technology (Teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi) (Kipler, -ebilmek kipinin kullanımı)" ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. | 37 | A |
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder | 37 | A |
1.2 Basit diyaloglar kurar. | 37 | A |
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir. | 37 | A |
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır. | 37 | A |
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir. | 37 | A |
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar. | 37 | A |
4. Basit çevirileri yapabilecektir. | 37 | A |
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır. | 37 | A |
4.2 Ana dilden hedef dile temel seviyede cümleleri aktarır. | 37 | A |
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir | 37 | A |
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. | 37 | A |
5.2 Dil öğretim araçlarını etkili bir şekilde kullanır. | 37 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | "My Life (Kendini ve aile bireylerini anlatma) (Geniş zaman ve kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
2 | "My Life (Kendini ve aile bireylerini anlatma) (Geniş zaman ve kullanımı)" | İlgili Sayfaların çalışılması |
3 | "Places (Sık zaman geçirilen yerlerin tarifi) (Sahiplik fiili ve kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
4 | "Places (Sık zaman geçirilen yerlerin tarifi) (Sahiplik fiili ve kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
5 | "Free Time (Boş Zamanlarda yapılan faaliyetler) (Geniş Zaman kullanımı ve soru cümleleri oluşturma)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
6 | "Free Time (Boş Zamanlarda yapılan faaliyetler) (Geniş Zaman kullanımı ve soru cümleleri oluşturma)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
7 | "History (Önemli tarihi olayların tarif edilmesi) (Geçmiş Zaman ve kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
8 | "History (Önemli tarihi olayların tarif edilmesi) (Geçmiş Zaman ve kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
9 | "Home (Evi, odaları ve eşyaları tarif etme) (Yer yön edatları)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
10 | "Home (Evi, odaları ve eşyaları tarif etme) (Yer yön edatları)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
11 | "Holidays (Tatil Planlarını anlatma) (Geçmiş Zaman ve zaman edatları)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
12 | "Holidays (Tatil Planlarını anlatma) (Geçmiş Zaman ve zaman edatları)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
13 | "Technology (Teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi) (Kipler, -ebilmek kipinin kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
14 | "Technology (Teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi) (Kipler, -ebilmek kipinin kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
Kaynak |
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | ||||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | ||||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |