Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MATEMATİK ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Melisa KARAKAYA ÖZTÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Figen BOZKUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı matematik öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını anlamak ve bu yaklaşımlara uygun öğretim stratejileri geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası,Matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı,Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri,Matematik öğretiminin tarihçesi,Öğrenme ve
öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları,Matematik öğretiminde temel beceriler,Sınıf-içi uygulama örnekleri,Sınıf-içi uygulama örnekleri,Matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar,Etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri,Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan
bakış,Öğrenci proje sunumları,Öğrenci proje sunumları,Öğrenci proje sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Matematiğin doğasını açıklar. 10, 16, 5A, E
Matematiksel düşünmenin doğasını açıklar. 10, 16, 19, 23G
Matematik öğretimi yaklaşımlarını inceler.10, 9A, H
Matematik öğretimi yaklaşımlarını karşılaştırır.10, 16, 19, 20A
Matematik eğitiminde güncel eğilimler ve sorunları tartışır.10, 16A
Matematik öğretimi yaklaşımlarına dayalı öğretim stratejileri geliştirir.16, 19, 5A, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası[1], [3]
2Matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı[1], [2]
3Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri[1]
4Matematik öğretiminin tarihçesi[1]
5Öğrenme ve
öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları
[1]
6Matematik öğretiminde temel beceriler[1]
7Sınıf-içi uygulama örnekleri[1]
8Sınıf-içi uygulama örnekleri[1]
9Matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar[1], [4]
10Etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri[1], [2]
11Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan
bakış
[1], [2]
12Öğrenci proje sunumları[1], [2]
13Öğrenci proje sunumları[1], [2]
14Öğrenci proje sunumları[1], [2]
Kaynak
Kitap [1] Olkun, S., & Toluk, Z. (2020). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi (9.Baskı). Anı Yayıncılık. [2] Ünlü, M. (2023). Uygulama Örnekleriyle Matematik Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar (3.Baskı). Pegem Yayıncılık Tez [3] Yeşildere, S. (2006). Farklı matematiksel güce sahip ilköğretim 6, 7 ve 8 sınıf öğrencilerinin matematiksel düşünme ve bilgiyi oluşturma süreçlerinin incelenmesi [Doctoral dissertation, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Makale [4] Karaarslan, E., Boz, B., & Yıldırım, K. (2013). Matematik ve geometri eğitiminde teknoloji tabanlı yaklaşımlar. XVIII. Türkiye'de İnternet Konferansı, 9(11).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)92
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(92/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MATEMATİK ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Melisa KARAKAYA ÖZTÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Figen BOZKUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı matematik öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını anlamak ve bu yaklaşımlara uygun öğretim stratejileri geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası,Matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı,Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri,Matematik öğretiminin tarihçesi,Öğrenme ve
öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları,Matematik öğretiminde temel beceriler,Sınıf-içi uygulama örnekleri,Sınıf-içi uygulama örnekleri,Matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar,Etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri,Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan
bakış,Öğrenci proje sunumları,Öğrenci proje sunumları,Öğrenci proje sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Matematiğin doğasını açıklar. 10, 16, 5A, E
Matematiksel düşünmenin doğasını açıklar. 10, 16, 19, 23G
Matematik öğretimi yaklaşımlarını inceler.10, 9A, H
Matematik öğretimi yaklaşımlarını karşılaştırır.10, 16, 19, 20A
Matematik eğitiminde güncel eğilimler ve sorunları tartışır.10, 16A
Matematik öğretimi yaklaşımlarına dayalı öğretim stratejileri geliştirir.16, 19, 5A, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası[1], [3]
2Matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı[1], [2]
3Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri[1]
4Matematik öğretiminin tarihçesi[1]
5Öğrenme ve
öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları
[1]
6Matematik öğretiminde temel beceriler[1]
7Sınıf-içi uygulama örnekleri[1]
8Sınıf-içi uygulama örnekleri[1]
9Matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar[1], [4]
10Etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri[1], [2]
11Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan
bakış
[1], [2]
12Öğrenci proje sunumları[1], [2]
13Öğrenci proje sunumları[1], [2]
14Öğrenci proje sunumları[1], [2]
Kaynak
Kitap [1] Olkun, S., & Toluk, Z. (2020). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi (9.Baskı). Anı Yayıncılık. [2] Ünlü, M. (2023). Uygulama Örnekleriyle Matematik Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar (3.Baskı). Pegem Yayıncılık Tez [3] Yeşildere, S. (2006). Farklı matematiksel güce sahip ilköğretim 6, 7 ve 8 sınıf öğrencilerinin matematiksel düşünme ve bilgiyi oluşturma süreçlerinin incelenmesi [Doctoral dissertation, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Makale [4] Karaarslan, E., Boz, B., & Yıldırım, K. (2013). Matematik ve geometri eğitiminde teknoloji tabanlı yaklaşımlar. XVIII. Türkiye'de İnternet Konferansı, 9(11).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10