Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MODELLEME-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Melisa KARAKAYA ÖZTÜRK
Dersi VerenlerProf.Dr. Ahmet Şükrü ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğretmen adaylarına matematik eğitiminde matematiksel modelleme ve uygulamaları hakkında temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Dersin amacı, kapsamı ve süreci hakkında bilgilendirme
Müfredatlarda Matematiksel Modelleme,Matematiksel modelleme ile ilgili temel kavramların tartışılması,Model - Matematiksel Model – Matematiksel Modelleme
Örnek modelleme etkinliği-1 (Düşünce Raporu-1),Matematiksel Modelleme – Uygulama Problemleri
Örnek modelleme etkinliği-2
(Düşünce Raporu-1),Teorik Tartışma
Matematiksel Modelleme – Uygulama Problemleri
Modelleme Etkinliklerinin Doğası ,Matematiksel Modelleme Problem Türleri ve Özellikleri,Matematiksel modelleme süreci, döngüsü, önemi ve farklı gösterimler
Örnek modelleme etkinliği-3 (Düşünme Raporu-3),Matematiksel modelleme süreci, döngüsü, önemi ve farklı gösterimler ,Matematiksel modelleme süreci, döngüsü, önemi ve farklı gösterimler ,Matematiksel Modelleme etkinliklerinin sınıf uygulamaları sürecinde öğretmenin rolü ve sahip olması gereken donanımlar
Örnek modelleme etkinliği-4 (Düşünme Raporu-4),Matematiksel Modelleme Becerileri,Matematiksel modelleme ve Ölçme-değerlendirmesi,Dönem sonu proje sunumları,Dönem sonu proje sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Matematiksel bilgi ve becerilerini gerçek hayat problemlerini (veya gerçekçi problemleri) çözmede kullanır.10, 16, 20, 5, 9A, H
Matematiksel modelleme ile ilgili temel kavramları tanımlar.10, 16, 9A
Modelleme etkinliklerinin temel niteliklerini açıklar.10, 16, 9A
Matematik öğretiminde modellemenin önemini açıklar. 10, 16, 9A
Matematiksel modellemenin sınıf uygulamalarında öğretmenlerin değişen rollerinin fark eder.10, 16, 20, 5, 9A, H
Matematiksel modelleme bağlamında öğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerini yorumlar.10, 12, 16, 5, 9A, H
Bireysel olarak veya grup olarak matematik öğretiminde kullanılabilecek modelleme soruları tasarlayıp gerçek sınıf ortamında uygular.10, 16, 5, 9A, H
Matematiksel modelleme sürecinde gerekli olduğunda uygun teknolojilleri kullanır.10, 16, 5, 9H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Dersin amacı, kapsamı ve süreci hakkında bilgilendirme
Müfredatlarda Matematiksel Modelleme
İlgili kaynaklar
2Matematiksel modelleme ile ilgili temel kavramların tartışılmasıİlgili kaynaklar
3Model - Matematiksel Model – Matematiksel Modelleme
Örnek modelleme etkinliği-1 (Düşünce Raporu-1)
İlgili kaynaklar
4Matematiksel Modelleme – Uygulama Problemleri
Örnek modelleme etkinliği-2
(Düşünce Raporu-1)
İlgili kaynaklar
5Teorik Tartışma
Matematiksel Modelleme – Uygulama Problemleri
Modelleme Etkinliklerinin Doğası
İlgili kaynaklar
6Matematiksel Modelleme Problem Türleri ve Özellikleriİlgili kaynaklar
7Matematiksel modelleme süreci, döngüsü, önemi ve farklı gösterimler
Örnek modelleme etkinliği-3 (Düşünme Raporu-3)
İlgili kaynaklar
8Matematiksel modelleme süreci, döngüsü, önemi ve farklı gösterimler İlgili Kaynaklar
9Matematiksel modelleme süreci, döngüsü, önemi ve farklı gösterimler İlgili kaynaklar
10Matematiksel Modelleme etkinliklerinin sınıf uygulamaları sürecinde öğretmenin rolü ve sahip olması gereken donanımlar
Örnek modelleme etkinliği-4 (Düşünme Raporu-4)
İlgili kaynaklar
11Matematiksel Modelleme Becerileriİlgili kaynaklar
12Matematiksel modelleme ve Ölçme-değerlendirmesiİlgili kaynaklar
13Dönem sonu proje sunumlarıİlgili kaynaklar
14Dönem sonu proje sunumlarıİlgili kaynaklar
Kaynak
Kitap [1] Erbaş A. K. , Çetinkaya B., Alacacı C., Çakıroğlu E., Aydoğan Yenmez A., Şen Zeytun A., Korkmaz H., Kertil M., Didiş M. G. , Baş S., ve Şahin, Z. (2016). Lise Matematik Konuları için Günlük Hayattan Modelleme Soruları. Türkiye Bilimler Akademisi, Ankara. [2] Bukova Güzel, E., Tekin-Dede, A., Hıdıroğlu, Ç. N., Kula-Ünver, S., & Özaltun-Çelik, A. (2016). Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme (4.Baskı). Pegem Akademi, Ankara. Makale [3] Erbaş, A. K., Kertil, M., Çetinkaya, B., Çakıroğlu, E., Alacacı, C., & Baş, S. (2014). Matematik eğitiminde matematiksel modelleme: Temel kavramlar ve farklı yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(4), 1-21. [4] Aztekin, S., & Şener, Z. T. (2015). Türkiye’de matematik eğitimi alanındaki matematiksel modelleme araştırmalarının içerik analizi: Bir meta-sentez çalışması. Eğitim ve Bilim, 40(178).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14114
Proje Sunumu / Seminer11515
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı2816
Toplam İş Yükü (Saat)53
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(53/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MODELLEME-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Melisa KARAKAYA ÖZTÜRK
Dersi VerenlerProf.Dr. Ahmet Şükrü ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğretmen adaylarına matematik eğitiminde matematiksel modelleme ve uygulamaları hakkında temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Dersin amacı, kapsamı ve süreci hakkında bilgilendirme
Müfredatlarda Matematiksel Modelleme,Matematiksel modelleme ile ilgili temel kavramların tartışılması,Model - Matematiksel Model – Matematiksel Modelleme
Örnek modelleme etkinliği-1 (Düşünce Raporu-1),Matematiksel Modelleme – Uygulama Problemleri
Örnek modelleme etkinliği-2
(Düşünce Raporu-1),Teorik Tartışma
Matematiksel Modelleme – Uygulama Problemleri
Modelleme Etkinliklerinin Doğası ,Matematiksel Modelleme Problem Türleri ve Özellikleri,Matematiksel modelleme süreci, döngüsü, önemi ve farklı gösterimler
Örnek modelleme etkinliği-3 (Düşünme Raporu-3),Matematiksel modelleme süreci, döngüsü, önemi ve farklı gösterimler ,Matematiksel modelleme süreci, döngüsü, önemi ve farklı gösterimler ,Matematiksel Modelleme etkinliklerinin sınıf uygulamaları sürecinde öğretmenin rolü ve sahip olması gereken donanımlar
Örnek modelleme etkinliği-4 (Düşünme Raporu-4),Matematiksel Modelleme Becerileri,Matematiksel modelleme ve Ölçme-değerlendirmesi,Dönem sonu proje sunumları,Dönem sonu proje sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Matematiksel bilgi ve becerilerini gerçek hayat problemlerini (veya gerçekçi problemleri) çözmede kullanır.10, 16, 20, 5, 9A, H
Matematiksel modelleme ile ilgili temel kavramları tanımlar.10, 16, 9A
Modelleme etkinliklerinin temel niteliklerini açıklar.10, 16, 9A
Matematik öğretiminde modellemenin önemini açıklar. 10, 16, 9A
Matematiksel modellemenin sınıf uygulamalarında öğretmenlerin değişen rollerinin fark eder.10, 16, 20, 5, 9A, H
Matematiksel modelleme bağlamında öğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerini yorumlar.10, 12, 16, 5, 9A, H
Bireysel olarak veya grup olarak matematik öğretiminde kullanılabilecek modelleme soruları tasarlayıp gerçek sınıf ortamında uygular.10, 16, 5, 9A, H
Matematiksel modelleme sürecinde gerekli olduğunda uygun teknolojilleri kullanır.10, 16, 5, 9H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Dersin amacı, kapsamı ve süreci hakkında bilgilendirme
Müfredatlarda Matematiksel Modelleme
İlgili kaynaklar
2Matematiksel modelleme ile ilgili temel kavramların tartışılmasıİlgili kaynaklar
3Model - Matematiksel Model – Matematiksel Modelleme
Örnek modelleme etkinliği-1 (Düşünce Raporu-1)
İlgili kaynaklar
4Matematiksel Modelleme – Uygulama Problemleri
Örnek modelleme etkinliği-2
(Düşünce Raporu-1)
İlgili kaynaklar
5Teorik Tartışma
Matematiksel Modelleme – Uygulama Problemleri
Modelleme Etkinliklerinin Doğası
İlgili kaynaklar
6Matematiksel Modelleme Problem Türleri ve Özellikleriİlgili kaynaklar
7Matematiksel modelleme süreci, döngüsü, önemi ve farklı gösterimler
Örnek modelleme etkinliği-3 (Düşünme Raporu-3)
İlgili kaynaklar
8Matematiksel modelleme süreci, döngüsü, önemi ve farklı gösterimler İlgili Kaynaklar
9Matematiksel modelleme süreci, döngüsü, önemi ve farklı gösterimler İlgili kaynaklar
10Matematiksel Modelleme etkinliklerinin sınıf uygulamaları sürecinde öğretmenin rolü ve sahip olması gereken donanımlar
Örnek modelleme etkinliği-4 (Düşünme Raporu-4)
İlgili kaynaklar
11Matematiksel Modelleme Becerileriİlgili kaynaklar
12Matematiksel modelleme ve Ölçme-değerlendirmesiİlgili kaynaklar
13Dönem sonu proje sunumlarıİlgili kaynaklar
14Dönem sonu proje sunumlarıİlgili kaynaklar
Kaynak
Kitap [1] Erbaş A. K. , Çetinkaya B., Alacacı C., Çakıroğlu E., Aydoğan Yenmez A., Şen Zeytun A., Korkmaz H., Kertil M., Didiş M. G. , Baş S., ve Şahin, Z. (2016). Lise Matematik Konuları için Günlük Hayattan Modelleme Soruları. Türkiye Bilimler Akademisi, Ankara. [2] Bukova Güzel, E., Tekin-Dede, A., Hıdıroğlu, Ç. N., Kula-Ünver, S., & Özaltun-Çelik, A. (2016). Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme (4.Baskı). Pegem Akademi, Ankara. Makale [3] Erbaş, A. K., Kertil, M., Çetinkaya, B., Çakıroğlu, E., Alacacı, C., & Baş, S. (2014). Matematik eğitiminde matematiksel modelleme: Temel kavramlar ve farklı yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(4), 1-21. [4] Aztekin, S., & Şener, Z. T. (2015). Türkiye’de matematik eğitimi alanındaki matematiksel modelleme araştırmalarının içerik analizi: Bir meta-sentez çalışması. Eğitim ve Bilim, 40(178).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10