Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAHADIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adayının program okuryazarlığının geliştirilmesi ve Dünya ve Türkiye'de program geliştirmede yeni yaklaşım ve yönelimlere göre eğitim programını düzenlemesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar ve süreçler,Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar ve süreçler,Eğitimi etkileyen felsefi akımlar,Eğitim felsefesi akımları,Eğitimde program geliştirme ve program geliştirme süreci,Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri ,Program tasarımı yaklaşımları ,Program geliştirme modelleri,Program tasarısının elemanları,Hedef, içerik, eğitim durumları ve sınama durumları,Programın değerlendirilmesi ve geliştirilmesi,Program sürecini planlama,Program hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususlar,Öğretmenlik mesleğinin özellikleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersle birlikte öğrenci program geliştirmenin özelliklerini bilerek Türkiye ve Dünya'da eğitimde program geliştirmeye yönelik yeni yaklaşım ve yönelimleri ilişkilendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihi, psikolojik ve ekonomik temellerini kendi cümleleriyle ifade eder. | 10, 16, 9 | A, E |
Programın temel öğelerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Mesleki görev ve sorumlulukları doğrultusunda uygulamalarında Milli Eğitim Bakanlığı öğretim programları ile dünyadaki yeni yönelimleri analiz eder. | 10, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar ve süreçler | Ders hakkında beklentilerin konuşulması |
2 | Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar ve süreçler | Eğitimde program geliştirmeyle ilgili makalelerin okunması |
3 | Eğitimi etkileyen felsefi akımlar | Eğitimi etkileyen felsefi akımların araştırılması |
4 | Eğitim felsefesi akımları | Eğitim felsefesi akımlarının araştırılması |
5 | Eğitimde program geliştirme ve program geliştirme süreci | Eğitimde program geliştirme sürecine yönelik okumaların yapılması |
6 | Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri | Eğitimde program geliştirme kuramlarının okunması |
7 | Program tasarımı yaklaşımları | Program tasarımı yaklaşımlarının incelenmesi |
8 | Program geliştirme modelleri | Program geliştirme modellerinin incelenmesi |
9 | Program tasarısının elemanları | Program tasarısı üzerine okumalar |
10 | Hedef, içerik, eğitim durumları ve sınama durumları | Eğitim programlarında hedef, içerik, eğitim durumları ve sınama durumları üzerine büyük grup tartışması |
11 | Programın değerlendirilmesi ve geliştirilmesi | Farklı eğitim programlarının incelenmesi |
12 | Program sürecini planlama | Program tasarımı için grup çalışması |
13 | Program hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususlar | Program tasarımı için grup çalışması |
14 | Öğretmenlik mesleğinin özellikleri | Program tasarımı grup raporunun yazılması |
Kaynak |
Demirel, Ö. (2008). Eğitimde Program Geliştirme, Pegem Akademi Yayınları Ertürk, S. (1982). Eğitimde Program Geliştirme, Yelkentepe Yayınları. Sönmez, V. (2007). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, Anı Yayıncılık. Tutkun, Ö. F. (2010). 21. yüzyılda eğitim programının felsefi boyutları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Yüksel, İ. ve Sağlam, M. (2012). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara. Pegem Akademi Yayınclık. Oral, B. ve Yazar, T.( 2017). (Editörler). Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Pegem Akademi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 16 | 2 | 32 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 16 | 2 | 32 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAHADIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adayının program okuryazarlığının geliştirilmesi ve Dünya ve Türkiye'de program geliştirmede yeni yaklaşım ve yönelimlere göre eğitim programını düzenlemesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar ve süreçler,Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar ve süreçler,Eğitimi etkileyen felsefi akımlar,Eğitim felsefesi akımları,Eğitimde program geliştirme ve program geliştirme süreci,Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri ,Program tasarımı yaklaşımları ,Program geliştirme modelleri,Program tasarısının elemanları,Hedef, içerik, eğitim durumları ve sınama durumları,Programın değerlendirilmesi ve geliştirilmesi,Program sürecini planlama,Program hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususlar,Öğretmenlik mesleğinin özellikleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersle birlikte öğrenci program geliştirmenin özelliklerini bilerek Türkiye ve Dünya'da eğitimde program geliştirmeye yönelik yeni yaklaşım ve yönelimleri ilişkilendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihi, psikolojik ve ekonomik temellerini kendi cümleleriyle ifade eder. | 10, 16, 9 | A, E |
Programın temel öğelerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Mesleki görev ve sorumlulukları doğrultusunda uygulamalarında Milli Eğitim Bakanlığı öğretim programları ile dünyadaki yeni yönelimleri analiz eder. | 10, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar ve süreçler | Ders hakkında beklentilerin konuşulması |
2 | Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar ve süreçler | Eğitimde program geliştirmeyle ilgili makalelerin okunması |
3 | Eğitimi etkileyen felsefi akımlar | Eğitimi etkileyen felsefi akımların araştırılması |
4 | Eğitim felsefesi akımları | Eğitim felsefesi akımlarının araştırılması |
5 | Eğitimde program geliştirme ve program geliştirme süreci | Eğitimde program geliştirme sürecine yönelik okumaların yapılması |
6 | Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri | Eğitimde program geliştirme kuramlarının okunması |
7 | Program tasarımı yaklaşımları | Program tasarımı yaklaşımlarının incelenmesi |
8 | Program geliştirme modelleri | Program geliştirme modellerinin incelenmesi |
9 | Program tasarısının elemanları | Program tasarısı üzerine okumalar |
10 | Hedef, içerik, eğitim durumları ve sınama durumları | Eğitim programlarında hedef, içerik, eğitim durumları ve sınama durumları üzerine büyük grup tartışması |
11 | Programın değerlendirilmesi ve geliştirilmesi | Farklı eğitim programlarının incelenmesi |
12 | Program sürecini planlama | Program tasarımı için grup çalışması |
13 | Program hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususlar | Program tasarımı için grup çalışması |
14 | Öğretmenlik mesleğinin özellikleri | Program tasarımı grup raporunun yazılması |
Kaynak |
Demirel, Ö. (2008). Eğitimde Program Geliştirme, Pegem Akademi Yayınları Ertürk, S. (1982). Eğitimde Program Geliştirme, Yelkentepe Yayınları. Sönmez, V. (2007). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, Anı Yayıncılık. Tutkun, Ö. F. (2010). 21. yüzyılda eğitim programının felsefi boyutları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Yüksel, İ. ve Sağlam, M. (2012). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara. Pegem Akademi Yayınclık. Oral, B. ve Yazar, T.( 2017). (Editörler). Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Pegem Akademi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |