Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY
Dersi VerenlerDoç.Dr. Elif BAHADIR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğretmen adayının program okuryazarlığının geliştirilmesi ve Dünya ve Türkiye'de program geliştirmede yeni yaklaşım ve yönelimlere göre eğitim programını düzenlemesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar ve süreçler,Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar ve süreçler,Eğitimi etkileyen felsefi akımlar,Eğitim felsefesi akımları,Eğitimde program geliştirme ve program geliştirme süreci,Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri ,Program tasarımı yaklaşımları ,Program geliştirme modelleri,Program tasarısının elemanları,Hedef, içerik, eğitim durumları ve sınama durumları,Programın değerlendirilmesi ve geliştirilmesi,Program sürecini planlama,Program hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususlar,Öğretmenlik mesleğinin özellikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersle birlikte öğrenci program geliştirmenin özelliklerini bilerek Türkiye ve Dünya'da eğitimde program geliştirmeye yönelik yeni yaklaşım ve yönelimleri ilişkilendirir. 10, 16, 9A, E
Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihi, psikolojik ve ekonomik temellerini kendi cümleleriyle ifade eder. 10, 16, 9A, E
Programın temel öğelerini açıklar. 10, 16, 9A, E
Mesleki görev ve sorumlulukları doğrultusunda uygulamalarında Milli Eğitim Bakanlığı öğretim programları ile dünyadaki yeni yönelimleri analiz eder. 10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar ve süreçlerDers hakkında beklentilerin konuşulması
2Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar ve süreçlerEğitimde program geliştirmeyle ilgili makalelerin okunması
3Eğitimi etkileyen felsefi akımlarEğitimi etkileyen felsefi akımların araştırılması
4Eğitim felsefesi akımlarıEğitim felsefesi akımlarının araştırılması
5Eğitimde program geliştirme ve program geliştirme süreciEğitimde program geliştirme sürecine yönelik okumaların yapılması
6Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri Eğitimde program geliştirme kuramlarının okunması
7Program tasarımı yaklaşımları Program tasarımı yaklaşımlarının incelenmesi
8Program geliştirme modelleriProgram geliştirme modellerinin incelenmesi
9Program tasarısının elemanlarıProgram tasarısı üzerine okumalar
10Hedef, içerik, eğitim durumları ve sınama durumlarıEğitim programlarında hedef, içerik, eğitim durumları ve sınama durumları üzerine büyük grup tartışması
11Programın değerlendirilmesi ve geliştirilmesiFarklı eğitim programlarının incelenmesi
12Program sürecini planlamaProgram tasarımı için grup çalışması
13Program hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususlarProgram tasarımı için grup çalışması
14Öğretmenlik mesleğinin özellikleriProgram tasarımı grup raporunun yazılması
Kaynak
Demirel, Ö. (2008). Eğitimde Program Geliştirme, Pegem Akademi Yayınları Ertürk, S. (1982). Eğitimde Program Geliştirme, Yelkentepe Yayınları. Sönmez, V. (2007). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, Anı Yayıncılık. Tutkun, Ö. F. (2010). 21. yüzyılda eğitim programının felsefi boyutları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Yüksel, İ. ve Sağlam, M. (2012). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara. Pegem Akademi Yayınclık. Oral, B. ve Yazar, T.( 2017). (Editörler). Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Pegem Akademi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı16232
Genel Sınav ve Hazırlığı16232
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY
Dersi VerenlerDoç.Dr. Elif BAHADIR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğretmen adayının program okuryazarlığının geliştirilmesi ve Dünya ve Türkiye'de program geliştirmede yeni yaklaşım ve yönelimlere göre eğitim programını düzenlemesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar ve süreçler,Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar ve süreçler,Eğitimi etkileyen felsefi akımlar,Eğitim felsefesi akımları,Eğitimde program geliştirme ve program geliştirme süreci,Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri ,Program tasarımı yaklaşımları ,Program geliştirme modelleri,Program tasarısının elemanları,Hedef, içerik, eğitim durumları ve sınama durumları,Programın değerlendirilmesi ve geliştirilmesi,Program sürecini planlama,Program hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususlar,Öğretmenlik mesleğinin özellikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersle birlikte öğrenci program geliştirmenin özelliklerini bilerek Türkiye ve Dünya'da eğitimde program geliştirmeye yönelik yeni yaklaşım ve yönelimleri ilişkilendirir. 10, 16, 9A, E
Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihi, psikolojik ve ekonomik temellerini kendi cümleleriyle ifade eder. 10, 16, 9A, E
Programın temel öğelerini açıklar. 10, 16, 9A, E
Mesleki görev ve sorumlulukları doğrultusunda uygulamalarında Milli Eğitim Bakanlığı öğretim programları ile dünyadaki yeni yönelimleri analiz eder. 10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar ve süreçlerDers hakkında beklentilerin konuşulması
2Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar ve süreçlerEğitimde program geliştirmeyle ilgili makalelerin okunması
3Eğitimi etkileyen felsefi akımlarEğitimi etkileyen felsefi akımların araştırılması
4Eğitim felsefesi akımlarıEğitim felsefesi akımlarının araştırılması
5Eğitimde program geliştirme ve program geliştirme süreciEğitimde program geliştirme sürecine yönelik okumaların yapılması
6Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri Eğitimde program geliştirme kuramlarının okunması
7Program tasarımı yaklaşımları Program tasarımı yaklaşımlarının incelenmesi
8Program geliştirme modelleriProgram geliştirme modellerinin incelenmesi
9Program tasarısının elemanlarıProgram tasarısı üzerine okumalar
10Hedef, içerik, eğitim durumları ve sınama durumlarıEğitim programlarında hedef, içerik, eğitim durumları ve sınama durumları üzerine büyük grup tartışması
11Programın değerlendirilmesi ve geliştirilmesiFarklı eğitim programlarının incelenmesi
12Program sürecini planlamaProgram tasarımı için grup çalışması
13Program hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususlarProgram tasarımı için grup çalışması
14Öğretmenlik mesleğinin özellikleriProgram tasarımı grup raporunun yazılması
Kaynak
Demirel, Ö. (2008). Eğitimde Program Geliştirme, Pegem Akademi Yayınları Ertürk, S. (1982). Eğitimde Program Geliştirme, Yelkentepe Yayınları. Sönmez, V. (2007). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, Anı Yayıncılık. Tutkun, Ö. F. (2010). 21. yüzyılda eğitim programının felsefi boyutları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Yüksel, İ. ve Sağlam, M. (2012). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara. Pegem Akademi Yayınclık. Oral, B. ve Yazar, T.( 2017). (Editörler). Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Pegem Akademi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10