Öğretmen adaylarının oyun ve oyun türleri hakkında bilgi sahibi olmalarını, oyunun matematik öğretimine olan katkılarının farkına varmalarını, oyunun matematik derslerine entegre edilmesine ilişkin uygulamalar yapmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Oyunun matematik öğretimindeki yeri,Oyun ve oyun türleri, Matematiksel oyunlar,Matematik öğretiminde oyunların önemi,Oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar,Mantık oyunları,Zeka Oyunları,Bulmacalar,Matematik ve oyun etkileşimi,Matematik ve oyun etkileşimi,Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi,Proje sunumu ve değerlendirmesi,Proje sunumu ve değerlendirmesi,Proje sunumu ve değerlendirmesi,Proje sunumu ve değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Oyun ve oyun türlerini tanımlar.
5, 6, 8
F, H
Matematik öğretiminde oyunların önemini kavrar.
5, 6, 8
F, H
Zekâ oyunları/bulmacaları ile ilgili problemleri çözer.
5, 6, 8
F, H
Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunları inceler.
5, 6, 8
F, H
Teknoloji destekli matematik oyunları ile ilgili problemleri çözer.
5, 6, 8
F, H
Öğretim Yöntemleri:
5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Oyunun matematik öğretimindeki yeri
İlgili kaynaklar
2
Oyun ve oyun türleri, Matematiksel oyunlar
İlgili kaynaklar
3
Matematik öğretiminde oyunların önemi
İlgili kaynaklar
4
Oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar
İlgili kaynaklar
5
Mantık oyunları
İlgili kaynaklar
6
Zeka Oyunları
İlgili kaynaklar
7
Bulmacalar
İlgili kaynaklar
8
Matematik ve oyun etkileşimi
İlgili Kaynaklar
9
Matematik ve oyun etkileşimi
İlgili kaynaklar
10
Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi
İlgili kaynaklar
11
Proje sunumu ve değerlendirmesi
12
Proje sunumu ve değerlendirmesi
13
Proje sunumu ve değerlendirmesi
14
Proje sunumu ve değerlendirmesi
Kaynak
Matematik Oyunları (Ahmet Arduç, Altın Nokta Yayınları)
Matematik Oyunları - Uzunluk, Alan ve Hacim Hesapları, Ağırlık ve Zaman Ölçüleri (Andrew King, İletişim Yayıncılık)
Hızlı Matematik Oyunları (Edward H. Julius , Grifin Kitap)
Akıl Oyunları - Zihinsel Matematik Taktikleri (George Lane, Doruk Yayınları)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
1
14
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
4
2
8
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
1
15
15
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
2
8
16
Toplam İş Yükü (Saat)
53
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(53/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
OYUNLA MATEMATİK EĞİTİMİ
-
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Seç. Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Figen BOZKUŞ
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Figen BOZKUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarının oyun ve oyun türleri hakkında bilgi sahibi olmalarını, oyunun matematik öğretimine olan katkılarının farkına varmalarını, oyunun matematik derslerine entegre edilmesine ilişkin uygulamalar yapmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Oyunun matematik öğretimindeki yeri,Oyun ve oyun türleri, Matematiksel oyunlar,Matematik öğretiminde oyunların önemi,Oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar,Mantık oyunları,Zeka Oyunları,Bulmacalar,Matematik ve oyun etkileşimi,Matematik ve oyun etkileşimi,Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi,Proje sunumu ve değerlendirmesi,Proje sunumu ve değerlendirmesi,Proje sunumu ve değerlendirmesi,Proje sunumu ve değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Oyun ve oyun türlerini tanımlar.
5, 6, 8
F, H
Matematik öğretiminde oyunların önemini kavrar.
5, 6, 8
F, H
Zekâ oyunları/bulmacaları ile ilgili problemleri çözer.
5, 6, 8
F, H
Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunları inceler.
5, 6, 8
F, H
Teknoloji destekli matematik oyunları ile ilgili problemleri çözer.
5, 6, 8
F, H
Öğretim Yöntemleri:
5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Oyunun matematik öğretimindeki yeri
İlgili kaynaklar
2
Oyun ve oyun türleri, Matematiksel oyunlar
İlgili kaynaklar
3
Matematik öğretiminde oyunların önemi
İlgili kaynaklar
4
Oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar
İlgili kaynaklar
5
Mantık oyunları
İlgili kaynaklar
6
Zeka Oyunları
İlgili kaynaklar
7
Bulmacalar
İlgili kaynaklar
8
Matematik ve oyun etkileşimi
İlgili Kaynaklar
9
Matematik ve oyun etkileşimi
İlgili kaynaklar
10
Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi
İlgili kaynaklar
11
Proje sunumu ve değerlendirmesi
12
Proje sunumu ve değerlendirmesi
13
Proje sunumu ve değerlendirmesi
14
Proje sunumu ve değerlendirmesi
Kaynak
Matematik Oyunları (Ahmet Arduç, Altın Nokta Yayınları)
Matematik Oyunları - Uzunluk, Alan ve Hacim Hesapları, Ağırlık ve Zaman Ölçüleri (Andrew King, İletişim Yayıncılık)
Hızlı Matematik Oyunları (Edward H. Julius , Grifin Kitap)
Akıl Oyunları - Zihinsel Matematik Taktikleri (George Lane, Doruk Yayınları)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.