Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATEMATİK EĞİTİMİNDE ETKİNLİK GELİŞTİRME | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Alaattin PUSMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı matematik öğretmeni adaylarının matematik öğretim sürecinde kullanacakları etkinlikleri tasarlama becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi.,Matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri.,Etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar.,Örnek etkinlikleri değerlendirme.,Etkinlik geliştirme aşamaları,Etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme.,Etkinlikte bilişsel istem seviyeleri,Ara Sınav ,Etkinlik temelli eğitimin zorlukları,Etkinlikle matematiği keşfettirme,Etkinlik temelli matematik öğretiminde öğrenci motivasyonu,Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.,Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. ,Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. ,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2 | E, F | |
Matematik öğretiminde etkinlik kullanımını ve amacını bilir. | ||
Matematiksel öğrenme etkinliklerinin sahip olması gereken özellikleri bilir. | ||
Ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin sahip olması gerektiği özellikleri bilir. | ||
Matematik öğretiminin etkili olabilmesi için etkinlikler geliştirir ve bu etkinlikleri uygular. | ||
Örnek etkinlikleri değerlendirir. |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi. | İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z) |
2 | Matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri. | İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z) |
3 | Etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar. | İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z) |
4 | Örnek etkinlikleri değerlendirme. | İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z) |
5 | Etkinlik geliştirme aşamaları | İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z) |
6 | Etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme. | İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z) |
7 | Etkinlikte bilişsel istem seviyeleri | İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z) |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık |
9 | Etkinlik temelli eğitimin zorlukları | Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi (Adnan BAKİ) |
10 | Etkinlikle matematiği keşfettirme | Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi (Adnan BAKİ) |
11 | Etkinlik temelli matematik öğretiminde öğrenci motivasyonu | Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi (Adnan BAKİ) |
12 | Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | |
13 | Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | |
14 | Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | |
15 | Genel Sınav | Sınava Hazırlık |
Kaynak |
• Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z. (2012). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi (5. Baskı). Eğitien Kitap: Ankara. • Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi (Adnan BAKİ) • Altun, M. (2013). Matematik Öğretimi Eğitim Fakülteleri ve İlkokul Öğretmenleri İçin • İlkokul ve Ortaokul Matematiği (Çeviri Editörü: Prof. Dr. Soner Durmuş) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 13 | 2 | 26 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 30 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 13 | 2 | 26 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATEMATİK EĞİTİMİNDE ETKİNLİK GELİŞTİRME | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Alaattin PUSMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı matematik öğretmeni adaylarının matematik öğretim sürecinde kullanacakları etkinlikleri tasarlama becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi.,Matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri.,Etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar.,Örnek etkinlikleri değerlendirme.,Etkinlik geliştirme aşamaları,Etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme.,Etkinlikte bilişsel istem seviyeleri,Ara Sınav ,Etkinlik temelli eğitimin zorlukları,Etkinlikle matematiği keşfettirme,Etkinlik temelli matematik öğretiminde öğrenci motivasyonu,Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi.,Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. ,Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. ,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2 | E, F | |
Matematik öğretiminde etkinlik kullanımını ve amacını bilir. | ||
Matematiksel öğrenme etkinliklerinin sahip olması gereken özellikleri bilir. | ||
Ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin sahip olması gerektiği özellikleri bilir. | ||
Matematik öğretiminin etkili olabilmesi için etkinlikler geliştirir ve bu etkinlikleri uygular. | ||
Örnek etkinlikleri değerlendirir. |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi. | İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z) |
2 | Matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri. | İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z) |
3 | Etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar. | İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z) |
4 | Örnek etkinlikleri değerlendirme. | İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z) |
5 | Etkinlik geliştirme aşamaları | İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z) |
6 | Etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme. | İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z) |
7 | Etkinlikte bilişsel istem seviyeleri | İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğ (Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z) |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık |
9 | Etkinlik temelli eğitimin zorlukları | Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi (Adnan BAKİ) |
10 | Etkinlikle matematiği keşfettirme | Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi (Adnan BAKİ) |
11 | Etkinlik temelli matematik öğretiminde öğrenci motivasyonu | Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi (Adnan BAKİ) |
12 | Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | |
13 | Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | |
14 | Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | |
15 | Genel Sınav | Sınava Hazırlık |
Kaynak |
• Olkun, S. ve Toluk UÇAR, Z. (2012). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi (5. Baskı). Eğitien Kitap: Ankara. • Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi (Adnan BAKİ) • Altun, M. (2013). Matematik Öğretimi Eğitim Fakülteleri ve İlkokul Öğretmenleri İçin • İlkokul ve Ortaokul Matematiği (Çeviri Editörü: Prof. Dr. Soner Durmuş) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |