Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II-Bahar Dönemi2+6512
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Figen BOZKUŞ, Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN, Öğr.Gör.Dr. Özlem ERKEK
Dersin YardımcılarıArş.Gör. Eda Nur Güner
Dersin AmacıÖğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik deneyim kazanmasını sağlamak. Ortaokul matematik öğretim yöntem ve teknikleri ile ilgili daha önce öğrendikleri bilgileri uygulamalarını sağlamak. Mikro öğretim uygulamaları ve okullarda yapacakları ders anlatımları ile deneyim kazanmalarını sağlamak. Ders planları hazırlayıp uygulayarak planlama ve uygulama arasındaki farklılıkları görmelerini sağlamak. Sınıf yönetimi, ölçme değerlendirme ve sınav hazırlama gibi uygulamalar ile öğretmen adaylarını mesleğe hazırlamak. Okullarda etkinlik planlama, gerekli eğitsel materyalleri hazırlama, uygulamada kullanabilme, değerlendirme ve portfolyo hazırlama becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders içeriği hakkında bilgi ,İzlediğiniz matematik dersinde kullanılan öğretim ilke ve yöntemleri, işlenen konu ve ders materyalleri üzerine tartışma.,Öğrencilerin aktif olduğu bir ders planı hazırlama üzerine tartışma.,Ders planlarının üzerinden geçme
EBA TV gözlem paylaşımı,Öğrenme öğretme sürecinde kullanılacak değerlendirme yöntem ve teknikleri.
Ders planlarının üzerinden geçme.,Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.,Öğretmen adayının bireysel mesleki yetkinliği ile ilgili öz değerlendirme,Ders planlarının üzerinden geçme. Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve eleştirilmesi.,Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.
Belirlenen kavram yanılgıları üzerine tartışmalar.,Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.,Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.
Ders planlarının üzerinden geçme,Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.,Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.,Öğretmenlik deneyimi ders değerlendirme. Deneyimler ve öneriler.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Daha önce edinmiş olduğu bilgi ve becerileri okul ortamında uygular.10, 12, 6, 9A, E
Uygulama okulunun değişik sınıflarında öğretmenlik uygulaması yaparak öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği yeterlikleri geliştirir. 6A, E, H
Ortaokul matematik öğretim programının sınıf seviyeleri ve konuları hakkında tartışma yapar. 10A, E
Planlanan ders ile uygulanan ders arasında olabilecek farklılıkları analiz eder.10, 16A, E
Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri bilir16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriği hakkında bilgi EBA tv den seçtiğiniz bir matematik dersini izleyiniz.
2İzlediğiniz matematik dersinde kullanılan öğretim ilke ve yöntemleri, işlenen konu ve ders materyalleri üzerine tartışma.EBA tv den seçtiğiniz bir matematik dersini izleyiniz.
3Öğrencilerin aktif olduğu bir ders planı hazırlama üzerine tartışma.1. ders planınızı hazırlayınız.
4Ders planlarının üzerinden geçme
EBA TV gözlem paylaşımı
Ders sürecinde olumlu ve olumsuz öğrenci davranışları neler olabilir. Araştırınız.
5Öğrenme öğretme sürecinde kullanılacak değerlendirme yöntem ve teknikleri.
Ders planlarının üzerinden geçme.
2. ders planınızı hazırlayınız.
6Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.Herhangi bir ortaokul matematik sınıf seviyesi için kazanımları göz önüne alarak değerlendirme amaçlı açık uçlu sınav soruları hazırlayınız. Hazırladığınız sınavı nasıl değerlendireceğinizi açıklayan bir cevap anahtarı hazırlayınız.
7Öğretmen adayının bireysel mesleki yetkinliği ile ilgili öz değerlendirmeUygulama okullarında ders izlerken veya anlatırken sınıf içi öğrenci davranışları üzerinde gözlemler yapınız.
8Ders planlarının üzerinden geçme. Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve eleştirilmesi.3. ders planınızı hazırlayınız.
9Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.
Belirlenen kavram yanılgıları üzerine tartışmalar.
Okullarda ders gözlemlerinizde fark ettiğiniz kavram yanılgılarını not ediniz.
10Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.Online derslerde kullanılan teknolojik uygulamaları araştırınız.
11Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.
Ders planlarının üzerinden geçme
4. ders planınızı hazırlayınız.
12Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.Öğretmenlerin sınıf yönetimi açısından yaşadıkları zorlukları araştırınız.
13Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.Uzaktan eğitim sürecinde gerek kendi deneyiminiz gerekse de gözlemleriniz sonucunda yaşanan sorunları ve bu sorunlara nasıl çözüm getirilebileceğine ilişkin görüşlerinizi içeren bir rapor yazınız.
14Öğretmenlik deneyimi ders değerlendirme. Deneyimler ve öneriler.Öğretmenlik uygulaması dersinde yapılan uygulamaların size kattıkları hakkında düşününüz.
Kaynak
MEB Ortaokul matematik müfredatı Ortaokul matematik ders kitapları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme51050
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi1010100
Okul Dışı Diğer Faaliyetler10550
Proje Sunumu / Seminer61060
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı41040
Toplam İş Yükü (Saat)358
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(358/30)12
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II-Bahar Dönemi2+6512
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Figen BOZKUŞ, Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN, Öğr.Gör.Dr. Özlem ERKEK
Dersin YardımcılarıArş.Gör. Eda Nur Güner
Dersin AmacıÖğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik deneyim kazanmasını sağlamak. Ortaokul matematik öğretim yöntem ve teknikleri ile ilgili daha önce öğrendikleri bilgileri uygulamalarını sağlamak. Mikro öğretim uygulamaları ve okullarda yapacakları ders anlatımları ile deneyim kazanmalarını sağlamak. Ders planları hazırlayıp uygulayarak planlama ve uygulama arasındaki farklılıkları görmelerini sağlamak. Sınıf yönetimi, ölçme değerlendirme ve sınav hazırlama gibi uygulamalar ile öğretmen adaylarını mesleğe hazırlamak. Okullarda etkinlik planlama, gerekli eğitsel materyalleri hazırlama, uygulamada kullanabilme, değerlendirme ve portfolyo hazırlama becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders içeriği hakkında bilgi ,İzlediğiniz matematik dersinde kullanılan öğretim ilke ve yöntemleri, işlenen konu ve ders materyalleri üzerine tartışma.,Öğrencilerin aktif olduğu bir ders planı hazırlama üzerine tartışma.,Ders planlarının üzerinden geçme
EBA TV gözlem paylaşımı,Öğrenme öğretme sürecinde kullanılacak değerlendirme yöntem ve teknikleri.
Ders planlarının üzerinden geçme.,Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.,Öğretmen adayının bireysel mesleki yetkinliği ile ilgili öz değerlendirme,Ders planlarının üzerinden geçme. Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve eleştirilmesi.,Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.
Belirlenen kavram yanılgıları üzerine tartışmalar.,Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.,Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.
Ders planlarının üzerinden geçme,Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.,Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.,Öğretmenlik deneyimi ders değerlendirme. Deneyimler ve öneriler.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Daha önce edinmiş olduğu bilgi ve becerileri okul ortamında uygular.10, 12, 6, 9A, E
Uygulama okulunun değişik sınıflarında öğretmenlik uygulaması yaparak öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği yeterlikleri geliştirir. 6A, E, H
Ortaokul matematik öğretim programının sınıf seviyeleri ve konuları hakkında tartışma yapar. 10A, E
Planlanan ders ile uygulanan ders arasında olabilecek farklılıkları analiz eder.10, 16A, E
Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri bilir16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriği hakkında bilgi EBA tv den seçtiğiniz bir matematik dersini izleyiniz.
2İzlediğiniz matematik dersinde kullanılan öğretim ilke ve yöntemleri, işlenen konu ve ders materyalleri üzerine tartışma.EBA tv den seçtiğiniz bir matematik dersini izleyiniz.
3Öğrencilerin aktif olduğu bir ders planı hazırlama üzerine tartışma.1. ders planınızı hazırlayınız.
4Ders planlarının üzerinden geçme
EBA TV gözlem paylaşımı
Ders sürecinde olumlu ve olumsuz öğrenci davranışları neler olabilir. Araştırınız.
5Öğrenme öğretme sürecinde kullanılacak değerlendirme yöntem ve teknikleri.
Ders planlarının üzerinden geçme.
2. ders planınızı hazırlayınız.
6Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.Herhangi bir ortaokul matematik sınıf seviyesi için kazanımları göz önüne alarak değerlendirme amaçlı açık uçlu sınav soruları hazırlayınız. Hazırladığınız sınavı nasıl değerlendireceğinizi açıklayan bir cevap anahtarı hazırlayınız.
7Öğretmen adayının bireysel mesleki yetkinliği ile ilgili öz değerlendirmeUygulama okullarında ders izlerken veya anlatırken sınıf içi öğrenci davranışları üzerinde gözlemler yapınız.
8Ders planlarının üzerinden geçme. Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve eleştirilmesi.3. ders planınızı hazırlayınız.
9Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.
Belirlenen kavram yanılgıları üzerine tartışmalar.
Okullarda ders gözlemlerinizde fark ettiğiniz kavram yanılgılarını not ediniz.
10Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.Online derslerde kullanılan teknolojik uygulamaları araştırınız.
11Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.
Ders planlarının üzerinden geçme
4. ders planınızı hazırlayınız.
12Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.Öğretmenlerin sınıf yönetimi açısından yaşadıkları zorlukları araştırınız.
13Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.Uzaktan eğitim sürecinde gerek kendi deneyiminiz gerekse de gözlemleriniz sonucunda yaşanan sorunları ve bu sorunlara nasıl çözüm getirilebileceğine ilişkin görüşlerinizi içeren bir rapor yazınız.
14Öğretmenlik deneyimi ders değerlendirme. Deneyimler ve öneriler.Öğretmenlik uygulaması dersinde yapılan uygulamaların size kattıkları hakkında düşününüz.
Kaynak
MEB Ortaokul matematik müfredatı Ortaokul matematik ders kitapları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10