Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II | - | Bahar Dönemi | 2+6 | 5 | 12 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Figen BOZKUŞ, Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN, Öğr.Gör.Dr. Özlem ERKEK |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Eda Nur Güner |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik deneyim kazanmasını sağlamak. Ortaokul matematik öğretim yöntem ve teknikleri ile ilgili daha önce öğrendikleri bilgileri uygulamalarını sağlamak. Mikro öğretim uygulamaları ve okullarda yapacakları ders anlatımları ile deneyim kazanmalarını sağlamak. Ders planları hazırlayıp uygulayarak planlama ve uygulama arasındaki farklılıkları görmelerini sağlamak. Sınıf yönetimi, ölçme değerlendirme ve sınav hazırlama gibi uygulamalar ile öğretmen adaylarını mesleğe hazırlamak. Okullarda etkinlik planlama, gerekli eğitsel materyalleri hazırlama, uygulamada kullanabilme, değerlendirme ve portfolyo hazırlama becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders içeriği hakkında bilgi ,İzlediğiniz matematik dersinde kullanılan öğretim ilke ve yöntemleri, işlenen konu ve ders materyalleri üzerine tartışma.,Öğrencilerin aktif olduğu bir ders planı hazırlama üzerine tartışma.,Ders planlarının üzerinden geçme EBA TV gözlem paylaşımı,Öğrenme öğretme sürecinde kullanılacak değerlendirme yöntem ve teknikleri. Ders planlarının üzerinden geçme.,Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.,Öğretmen adayının bireysel mesleki yetkinliği ile ilgili öz değerlendirme,Ders planlarının üzerinden geçme. Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve eleştirilmesi.,Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi. Belirlenen kavram yanılgıları üzerine tartışmalar.,Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.,Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi. Ders planlarının üzerinden geçme,Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.,Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.,Öğretmenlik deneyimi ders değerlendirme. Deneyimler ve öneriler.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Daha önce edinmiş olduğu bilgi ve becerileri okul ortamında uygular. | 10, 12, 6, 9 | A, E |
Uygulama okulunun değişik sınıflarında öğretmenlik uygulaması yaparak öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği yeterlikleri geliştirir. | 6 | A, E, H |
Ortaokul matematik öğretim programının sınıf seviyeleri ve konuları hakkında tartışma yapar. | 10 | A, E |
Planlanan ders ile uygulanan ders arasında olabilecek farklılıkları analiz eder. | 10, 16 | A, E |
Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri bilir | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgi | EBA tv den seçtiğiniz bir matematik dersini izleyiniz. |
2 | İzlediğiniz matematik dersinde kullanılan öğretim ilke ve yöntemleri, işlenen konu ve ders materyalleri üzerine tartışma. | EBA tv den seçtiğiniz bir matematik dersini izleyiniz. |
3 | Öğrencilerin aktif olduğu bir ders planı hazırlama üzerine tartışma. | 1. ders planınızı hazırlayınız. |
4 | Ders planlarının üzerinden geçme EBA TV gözlem paylaşımı | Ders sürecinde olumlu ve olumsuz öğrenci davranışları neler olabilir. Araştırınız. |
5 | Öğrenme öğretme sürecinde kullanılacak değerlendirme yöntem ve teknikleri. Ders planlarının üzerinden geçme. | 2. ders planınızı hazırlayınız. |
6 | Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi. | Herhangi bir ortaokul matematik sınıf seviyesi için kazanımları göz önüne alarak değerlendirme amaçlı açık uçlu sınav soruları hazırlayınız. Hazırladığınız sınavı nasıl değerlendireceğinizi açıklayan bir cevap anahtarı hazırlayınız. |
7 | Öğretmen adayının bireysel mesleki yetkinliği ile ilgili öz değerlendirme | Uygulama okullarında ders izlerken veya anlatırken sınıf içi öğrenci davranışları üzerinde gözlemler yapınız. |
8 | Ders planlarının üzerinden geçme. Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve eleştirilmesi. | 3. ders planınızı hazırlayınız. |
9 | Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi. Belirlenen kavram yanılgıları üzerine tartışmalar. | Okullarda ders gözlemlerinizde fark ettiğiniz kavram yanılgılarını not ediniz. |
10 | Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi. | Online derslerde kullanılan teknolojik uygulamaları araştırınız. |
11 | Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi. Ders planlarının üzerinden geçme | 4. ders planınızı hazırlayınız. |
12 | Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi. | Öğretmenlerin sınıf yönetimi açısından yaşadıkları zorlukları araştırınız. |
13 | Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi. | Uzaktan eğitim sürecinde gerek kendi deneyiminiz gerekse de gözlemleriniz sonucunda yaşanan sorunları ve bu sorunlara nasıl çözüm getirilebileceğine ilişkin görüşlerinizi içeren bir rapor yazınız. |
14 | Öğretmenlik deneyimi ders değerlendirme. Deneyimler ve öneriler. | Öğretmenlik uygulaması dersinde yapılan uygulamaların size kattıkları hakkında düşününüz. |
Kaynak |
MEB Ortaokul matematik müfredatı Ortaokul matematik ders kitapları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 10 | 50 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 10 | 100 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 10 | 5 | 50 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 6 | 10 | 60 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 4 | 10 | 40 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 358 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(358/30) | 12 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II | - | Bahar Dönemi | 2+6 | 5 | 12 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Figen BOZKUŞ, Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN, Öğr.Gör.Dr. Özlem ERKEK |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Eda Nur Güner |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik deneyim kazanmasını sağlamak. Ortaokul matematik öğretim yöntem ve teknikleri ile ilgili daha önce öğrendikleri bilgileri uygulamalarını sağlamak. Mikro öğretim uygulamaları ve okullarda yapacakları ders anlatımları ile deneyim kazanmalarını sağlamak. Ders planları hazırlayıp uygulayarak planlama ve uygulama arasındaki farklılıkları görmelerini sağlamak. Sınıf yönetimi, ölçme değerlendirme ve sınav hazırlama gibi uygulamalar ile öğretmen adaylarını mesleğe hazırlamak. Okullarda etkinlik planlama, gerekli eğitsel materyalleri hazırlama, uygulamada kullanabilme, değerlendirme ve portfolyo hazırlama becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders içeriği hakkında bilgi ,İzlediğiniz matematik dersinde kullanılan öğretim ilke ve yöntemleri, işlenen konu ve ders materyalleri üzerine tartışma.,Öğrencilerin aktif olduğu bir ders planı hazırlama üzerine tartışma.,Ders planlarının üzerinden geçme EBA TV gözlem paylaşımı,Öğrenme öğretme sürecinde kullanılacak değerlendirme yöntem ve teknikleri. Ders planlarının üzerinden geçme.,Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.,Öğretmen adayının bireysel mesleki yetkinliği ile ilgili öz değerlendirme,Ders planlarının üzerinden geçme. Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve eleştirilmesi.,Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi. Belirlenen kavram yanılgıları üzerine tartışmalar.,Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.,Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi. Ders planlarının üzerinden geçme,Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.,Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi.,Öğretmenlik deneyimi ders değerlendirme. Deneyimler ve öneriler.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Daha önce edinmiş olduğu bilgi ve becerileri okul ortamında uygular. | 10, 12, 6, 9 | A, E |
Uygulama okulunun değişik sınıflarında öğretmenlik uygulaması yaparak öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği yeterlikleri geliştirir. | 6 | A, E, H |
Ortaokul matematik öğretim programının sınıf seviyeleri ve konuları hakkında tartışma yapar. | 10 | A, E |
Planlanan ders ile uygulanan ders arasında olabilecek farklılıkları analiz eder. | 10, 16 | A, E |
Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri bilir | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgi | EBA tv den seçtiğiniz bir matematik dersini izleyiniz. |
2 | İzlediğiniz matematik dersinde kullanılan öğretim ilke ve yöntemleri, işlenen konu ve ders materyalleri üzerine tartışma. | EBA tv den seçtiğiniz bir matematik dersini izleyiniz. |
3 | Öğrencilerin aktif olduğu bir ders planı hazırlama üzerine tartışma. | 1. ders planınızı hazırlayınız. |
4 | Ders planlarının üzerinden geçme EBA TV gözlem paylaşımı | Ders sürecinde olumlu ve olumsuz öğrenci davranışları neler olabilir. Araştırınız. |
5 | Öğrenme öğretme sürecinde kullanılacak değerlendirme yöntem ve teknikleri. Ders planlarının üzerinden geçme. | 2. ders planınızı hazırlayınız. |
6 | Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi. | Herhangi bir ortaokul matematik sınıf seviyesi için kazanımları göz önüne alarak değerlendirme amaçlı açık uçlu sınav soruları hazırlayınız. Hazırladığınız sınavı nasıl değerlendireceğinizi açıklayan bir cevap anahtarı hazırlayınız. |
7 | Öğretmen adayının bireysel mesleki yetkinliği ile ilgili öz değerlendirme | Uygulama okullarında ders izlerken veya anlatırken sınıf içi öğrenci davranışları üzerinde gözlemler yapınız. |
8 | Ders planlarının üzerinden geçme. Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve eleştirilmesi. | 3. ders planınızı hazırlayınız. |
9 | Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi. Belirlenen kavram yanılgıları üzerine tartışmalar. | Okullarda ders gözlemlerinizde fark ettiğiniz kavram yanılgılarını not ediniz. |
10 | Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi. | Online derslerde kullanılan teknolojik uygulamaları araştırınız. |
11 | Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi. Ders planlarının üzerinden geçme | 4. ders planınızı hazırlayınız. |
12 | Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi. | Öğretmenlerin sınıf yönetimi açısından yaşadıkları zorlukları araştırınız. |
13 | Okullarda ders anlatan öğretmen adaylarının deneyim paylaşımı ve ders anlatımlarının eleştirilmesi. | Uzaktan eğitim sürecinde gerek kendi deneyiminiz gerekse de gözlemleriniz sonucunda yaşanan sorunları ve bu sorunlara nasıl çözüm getirilebileceğine ilişkin görüşlerinizi içeren bir rapor yazınız. |
14 | Öğretmenlik deneyimi ders değerlendirme. Deneyimler ve öneriler. | Öğretmenlik uygulaması dersinde yapılan uygulamaların size kattıkları hakkında düşününüz. |
Kaynak |
MEB Ortaokul matematik müfredatı Ortaokul matematik ders kitapları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |