Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOYUT MATEMATİK-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerProf.Dr. Eyüp SEVİMLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSembolik mantık ve kanıt teknikleri; kümeler, kümeler cebiri, küme takımları, küme takımlarının parçalanışları, çarpım kümeleri; bağıntılar, bağıntının tersi, bağıntıların bileşkesi, denklik bağıntıları ve denklik sınıfları, sıralama bağıntıları; kısmi sıralı küme, tam sıralı küme; fonksiyonlar, bire bir ve örten fonksiyonlar, fonksiyonların bileşkesi, fonksiyonların tersi, permütasyonlar, işlemler.
Dersin İçeriğiBu ders; Sembolik Mantık,Önermeler, Birleşik Önermeler,İspat yöntemleri,Kümeler, Alt küme ve Alt kümelerle ilgili bazı özellikler,Kümelerde fark, kesişim ve birleşim, bir kümenin tümleyeni,Kümelerde kesişim, birleşim ve bir kümenin tümleyeni ile ilgili bazı özellikler,Kümeler ailesi,Evrensel ve Varlıksal Niceleyiciler,Kümeler ailesinde kesişim ve birleşim ile ilgili bazı özellikler,Kümelerde simetrik fark, kümelerde Kartezyen çarpım,Bağıntılar ve bağıntı çeşitleri,Fonksiyonlar ve Fonksiyon çeşitleri,Sayılabilir sonsuz kümeler,Kapanış; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 16, 19, 3, 6, 9A
Sembolik mantık ve uygulamalarını açıklar.
Küme çeşitlerini açıklar.
Kümeler cebiri üzerinde işlem yapar.
Bağıntı ve fonksiyon kavramlarını bilir ve uygulamalar yapar.
Matematiksel düşünme becerisi kazanır.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sembolik Mantık[1] S : 1
2Önermeler, Birleşik Önermeler[1] S : 1, 4
3İspat yöntemleri[1] S : 5
4Kümeler, Alt küme ve Alt kümelerle ilgili bazı özellikler[1] S : 8
5Kümelerde fark, kesişim ve birleşim, bir kümenin tümleyeni[1] S : 15 - 25
6Kümelerde kesişim, birleşim ve bir kümenin tümleyeni ile ilgili bazı özellikler[1] S : 15 - 25
7Kümeler ailesi[1] S : 15 - 25
8Evrensel ve Varlıksal Niceleyiciler[1] S : 11
9Kümeler ailesinde kesişim ve birleşim ile ilgili bazı özellikler[1] S : 15 - 25
10Kümelerde simetrik fark, kümelerde Kartezyen çarpım[1] S : 15 - 25
11Bağıntılar ve bağıntı çeşitleri[1] S : 25 - 36
12Fonksiyonlar ve Fonksiyon çeşitleri[1] S : 37 - 51
13Sayılabilir sonsuz kümeler[1] S : 74 - 88
14Kapanış[1] S : 74 - 88
Kaynak
[1] Prof. Dr. Fethi Çallıalp, Örneklerle Soyut Matematik [2] Argün, Z., Arıkan, A., Bulut, S., Halıcıoğlu, S. (2015). Temel matematik kavramların künyesi. Ankara: Gazi Kitabevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati122
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi122
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)4
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(4/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOYUT MATEMATİK-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerProf.Dr. Eyüp SEVİMLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSembolik mantık ve kanıt teknikleri; kümeler, kümeler cebiri, küme takımları, küme takımlarının parçalanışları, çarpım kümeleri; bağıntılar, bağıntının tersi, bağıntıların bileşkesi, denklik bağıntıları ve denklik sınıfları, sıralama bağıntıları; kısmi sıralı küme, tam sıralı küme; fonksiyonlar, bire bir ve örten fonksiyonlar, fonksiyonların bileşkesi, fonksiyonların tersi, permütasyonlar, işlemler.
Dersin İçeriğiBu ders; Sembolik Mantık,Önermeler, Birleşik Önermeler,İspat yöntemleri,Kümeler, Alt küme ve Alt kümelerle ilgili bazı özellikler,Kümelerde fark, kesişim ve birleşim, bir kümenin tümleyeni,Kümelerde kesişim, birleşim ve bir kümenin tümleyeni ile ilgili bazı özellikler,Kümeler ailesi,Evrensel ve Varlıksal Niceleyiciler,Kümeler ailesinde kesişim ve birleşim ile ilgili bazı özellikler,Kümelerde simetrik fark, kümelerde Kartezyen çarpım,Bağıntılar ve bağıntı çeşitleri,Fonksiyonlar ve Fonksiyon çeşitleri,Sayılabilir sonsuz kümeler,Kapanış; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 16, 19, 3, 6, 9A
Sembolik mantık ve uygulamalarını açıklar.
Küme çeşitlerini açıklar.
Kümeler cebiri üzerinde işlem yapar.
Bağıntı ve fonksiyon kavramlarını bilir ve uygulamalar yapar.
Matematiksel düşünme becerisi kazanır.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sembolik Mantık[1] S : 1
2Önermeler, Birleşik Önermeler[1] S : 1, 4
3İspat yöntemleri[1] S : 5
4Kümeler, Alt küme ve Alt kümelerle ilgili bazı özellikler[1] S : 8
5Kümelerde fark, kesişim ve birleşim, bir kümenin tümleyeni[1] S : 15 - 25
6Kümelerde kesişim, birleşim ve bir kümenin tümleyeni ile ilgili bazı özellikler[1] S : 15 - 25
7Kümeler ailesi[1] S : 15 - 25
8Evrensel ve Varlıksal Niceleyiciler[1] S : 11
9Kümeler ailesinde kesişim ve birleşim ile ilgili bazı özellikler[1] S : 15 - 25
10Kümelerde simetrik fark, kümelerde Kartezyen çarpım[1] S : 15 - 25
11Bağıntılar ve bağıntı çeşitleri[1] S : 25 - 36
12Fonksiyonlar ve Fonksiyon çeşitleri[1] S : 37 - 51
13Sayılabilir sonsuz kümeler[1] S : 74 - 88
14Kapanış[1] S : 74 - 88
Kaynak
[1] Prof. Dr. Fethi Çallıalp, Örneklerle Soyut Matematik [2] Argün, Z., Arıkan, A., Bulut, S., Halıcıoğlu, S. (2015). Temel matematik kavramların künyesi. Ankara: Gazi Kitabevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10