Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE İLİŞKİLENDİRME-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Figen BOZKUŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Elif BAHADIR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKavramlar ve işlemler arasında ilişki kurma; matematiksel kavram ve kuralları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme; farklı matematik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirme; matematiği diğer derslerle ilişkilendirme; matematiği günlük hayatla ilişkilendirme.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, İzlencenin incelenmesi, Matematik Eğitiminde ‘ilişkilendirme’ kavramı,Matematik eğitiminde ilişkisel ve işlemsel anlama,Matematik Eğitiminde kavramlar ile diğer kavramlar arasındaki ilişki,Kavram ile alt kavramları ve alt kavramların kendi arasında ilişki kurma,Kavram ile alt kavramları ve alt kavramların kendi arasında ilişki kurma,Kavramın farklı gösterimleri arasında ilişkilendirme,Kavramın farklı gösterimleri arasında ilişkilendirme,Ara Sınav ,Kavramı bir bağlam içerisinde tartışma,Gerçek hayattan sözel örnek verme,Kavramı farklı bir disiplin bağlamı içerisinde ele alma,Tüm ilişkilendirme süreçleri ile ilgili ders planları hazırlama,Tüm ilişkilendirme süreçleri ile ilgili ders planları hazırlama,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Matematiksel kavramların birbiri ile ve alt kavramlar ile ilişkilendirmesini yapar
Kavramların farklı gösterimleri arasında ilişkilendirme yapar
Matematiksel kavramların gerçek hayat bağlamında kullanımlarını inceler
Matematiksel kavramların farklı disiplinler ile bağlantısını inceler
Ortaokul matematik öğretiminde ilişkilendirme süreçleriyle ilişkili bir mikro öğretim ders tasarısı hazırlar
-10, 16, 5, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, İzlencenin incelenmesi, Matematik Eğitiminde ‘ilişkilendirme’ kavramıVan De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012) Bölüm 1-2
2Matematik eğitiminde ilişkisel ve işlemsel anlamaVan De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012) Bölüm 2
3Matematik Eğitiminde kavramlar ile diğer kavramlar arasındaki ilişkiVan De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012) Bölüm 3
4Kavram ile alt kavramları ve alt kavramların kendi arasında ilişki kurmaVan De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012) Bölüm 3
5Kavram ile alt kavramları ve alt kavramların kendi arasında ilişki kurmaVan De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012) Bölüm 3
6Kavramın farklı gösterimleri arasında ilişkilendirmeVan De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012) Bölüm 3
7Kavramın farklı gösterimleri arasında ilişkilendirmeBINGÖLBALI, Erhan; COŞKUN, Medine. İlişkilendirme Becerisinin Matematik Öğretiminde Kullanımının Geliştirilmesi İçin Kavramsal Çerçeve Önerisi Bölüm 1
8Ara Sınav Sınava hazırlık
9Kavramı bir bağlam içerisinde tartışmaBINGÖLBALI, Erhan; COŞKUN, Medine. İlişkilendirme Becerisinin Matematik Öğretiminde Kullanımının Geliştirilmesi İçin Kavramsal Çerçeve Önerisi Bölüm 3
10Gerçek hayattan sözel örnek vermeBINGÖLBALI, Erhan; COŞKUN, Medine. İlişkilendirme Becerisinin Matematik Öğretiminde Kullanımının Geliştirilmesi İçin Kavramsal Çerçeve Önerisi Bölüm 4
11Kavramı farklı bir disiplin bağlamı içerisinde ele almaBINGÖLBALI, Erhan; COŞKUN, Medine. İlişkilendirme Becerisinin Matematik Öğretiminde Kullanımının Geliştirilmesi İçin Kavramsal Çerçeve Önerisi Bölüm 5
12Tüm ilişkilendirme süreçleri ile ilgili ders planları hazırlamaDers içi etkinlikler
13Tüm ilişkilendirme süreçleri ile ilgili ders planları hazırlamaDers içi etkinlikler
14Genel SınavSınava Hazırlık
Kaynak
• BINGÖLBALI, Erhan; COŞKUN, Medine. İlişkilendirme Becerisinin Matematik Öğretiminde Kullanımının Geliştirilmesi İçin Kavramsal Çerçeve Önerisi. EĞİTİM VE BİLİM, [S.l.], v. 41, n. 183, feb. 2016. ISSN 1300-1337. Erişim Adresi: . Erişim Tarihi: 12 Nov. 2018 doi:http://dx.doi.org/10.15390/EB.2016.4764. •Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim (Çev. S. Durmuş). Ankara: Nobel Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati13339
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11515
Okul Dışı Diğer Faaliyetler13339
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE İLİŞKİLENDİRME-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Figen BOZKUŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Elif BAHADIR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKavramlar ve işlemler arasında ilişki kurma; matematiksel kavram ve kuralları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme; farklı matematik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirme; matematiği diğer derslerle ilişkilendirme; matematiği günlük hayatla ilişkilendirme.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, İzlencenin incelenmesi, Matematik Eğitiminde ‘ilişkilendirme’ kavramı,Matematik eğitiminde ilişkisel ve işlemsel anlama,Matematik Eğitiminde kavramlar ile diğer kavramlar arasındaki ilişki,Kavram ile alt kavramları ve alt kavramların kendi arasında ilişki kurma,Kavram ile alt kavramları ve alt kavramların kendi arasında ilişki kurma,Kavramın farklı gösterimleri arasında ilişkilendirme,Kavramın farklı gösterimleri arasında ilişkilendirme,Ara Sınav ,Kavramı bir bağlam içerisinde tartışma,Gerçek hayattan sözel örnek verme,Kavramı farklı bir disiplin bağlamı içerisinde ele alma,Tüm ilişkilendirme süreçleri ile ilgili ders planları hazırlama,Tüm ilişkilendirme süreçleri ile ilgili ders planları hazırlama,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Matematiksel kavramların birbiri ile ve alt kavramlar ile ilişkilendirmesini yapar
Kavramların farklı gösterimleri arasında ilişkilendirme yapar
Matematiksel kavramların gerçek hayat bağlamında kullanımlarını inceler
Matematiksel kavramların farklı disiplinler ile bağlantısını inceler
Ortaokul matematik öğretiminde ilişkilendirme süreçleriyle ilişkili bir mikro öğretim ders tasarısı hazırlar
-10, 16, 5, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, İzlencenin incelenmesi, Matematik Eğitiminde ‘ilişkilendirme’ kavramıVan De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012) Bölüm 1-2
2Matematik eğitiminde ilişkisel ve işlemsel anlamaVan De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012) Bölüm 2
3Matematik Eğitiminde kavramlar ile diğer kavramlar arasındaki ilişkiVan De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012) Bölüm 3
4Kavram ile alt kavramları ve alt kavramların kendi arasında ilişki kurmaVan De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012) Bölüm 3
5Kavram ile alt kavramları ve alt kavramların kendi arasında ilişki kurmaVan De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012) Bölüm 3
6Kavramın farklı gösterimleri arasında ilişkilendirmeVan De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012) Bölüm 3
7Kavramın farklı gösterimleri arasında ilişkilendirmeBINGÖLBALI, Erhan; COŞKUN, Medine. İlişkilendirme Becerisinin Matematik Öğretiminde Kullanımının Geliştirilmesi İçin Kavramsal Çerçeve Önerisi Bölüm 1
8Ara Sınav Sınava hazırlık
9Kavramı bir bağlam içerisinde tartışmaBINGÖLBALI, Erhan; COŞKUN, Medine. İlişkilendirme Becerisinin Matematik Öğretiminde Kullanımının Geliştirilmesi İçin Kavramsal Çerçeve Önerisi Bölüm 3
10Gerçek hayattan sözel örnek vermeBINGÖLBALI, Erhan; COŞKUN, Medine. İlişkilendirme Becerisinin Matematik Öğretiminde Kullanımının Geliştirilmesi İçin Kavramsal Çerçeve Önerisi Bölüm 4
11Kavramı farklı bir disiplin bağlamı içerisinde ele almaBINGÖLBALI, Erhan; COŞKUN, Medine. İlişkilendirme Becerisinin Matematik Öğretiminde Kullanımının Geliştirilmesi İçin Kavramsal Çerçeve Önerisi Bölüm 5
12Tüm ilişkilendirme süreçleri ile ilgili ders planları hazırlamaDers içi etkinlikler
13Tüm ilişkilendirme süreçleri ile ilgili ders planları hazırlamaDers içi etkinlikler
14Genel SınavSınava Hazırlık
Kaynak
• BINGÖLBALI, Erhan; COŞKUN, Medine. İlişkilendirme Becerisinin Matematik Öğretiminde Kullanımının Geliştirilmesi İçin Kavramsal Çerçeve Önerisi. EĞİTİM VE BİLİM, [S.l.], v. 41, n. 183, feb. 2016. ISSN 1300-1337. Erişim Adresi: . Erişim Tarihi: 12 Nov. 2018 doi:http://dx.doi.org/10.15390/EB.2016.4764. •Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim (Çev. S. Durmuş). Ankara: Nobel Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10