Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
LİNEER CEBİR I-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Alaattin PUSMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin, lineer denklem sistemlerinin çözümünü yapması; elementer satır işlemlerini yapması; lineer denklem sistemlerinin geometrik yourmunu yapması; matris uzayında işlemler yapması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Lineer denklem sistemleri ve elementer satır işlemleri, Basamak matris, satırca basamak matris ve satırca indirgenmiş matris, Homojen ve homojen olmayan lineer denklem sistemleri ve çözüm yöntemleri,Lineer denklem sistemlerinin geometrik yorumu, Matrisler, matris uzayında toplama, skalerle çarpım ve çarpma işlemleri, Matris çeşitleri ve özellikleri, Matrislerin kuvvetleri, blok matrisler, Matrislerin tersini bulma, Matris uygulamaları,Matrisler ve lineer denklem sistemleri (Gauss eleminasyonu, Gauss-Jordan indirgeme metodu),Matrislerin determinantı, determinantın özellikleri,Determinant uygulamaları,Lineer denklem sistemleri ve determinant ilişkisi,Lineer denklem sistemleri ve Cramer yöntemi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Matrisler üzerinde tanımlı işlemleri yapar.12, 9A
Bir matriste elementer satır ve sütun işlemlerini yapar.12, 9A
Lineer denklem sistemleri ile sistemin katsayılar matrisi arasındaki ilişkiyi açıklar.12, 9A
Gauss eleminasyon ve Gauss-Jordan yöntemlerini kullanarak denklem sistemlerini çözer.12, 9A
Bir matrisin determinantını hesaplar.12, 9A
Denklem sistemi ile determinat arasındaki ilişkiyi açıklar.12, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Lineer denklem sistemleri ve elementer satır işlemleri[1], [2]
2 Basamak matris, satırca basamak matris ve satırca indirgenmiş matris[1], [2]
3 Homojen ve homojen olmayan lineer denklem sistemleri ve çözüm yöntemleri[1], [2]
4Lineer denklem sistemlerinin geometrik yorumu[1], [2]
5 Matrisler, matris uzayında toplama, skalerle çarpım ve çarpma işlemleri[1], [2]
6 Matris çeşitleri ve özellikleri[1], [2]
7 Matrislerin kuvvetleri, blok matrisler[1], [2]
8 Matrislerin tersini bulma[1], [2]
9 Matris uygulamaları[1], [2]
10Matrisler ve lineer denklem sistemleri (Gauss eleminasyonu, Gauss-Jordan indirgeme metodu)[1], [2]
11Matrislerin determinantı, determinantın özellikleri[1], [2]
12Determinant uygulamaları[1], [2]
13Lineer denklem sistemleri ve determinant ilişkisi[1], [2]
14Lineer denklem sistemleri ve Cramer yöntemi[1], [2]
Kaynak
[1] Anton, H., & Rorres, C. Elementer Lineer Cebir. Palme Yayıncılık. (En son basım) [2] Lipschutz, S. Lineer Cebir/Schaum's Outlines. Nobel Yayin Dağıtım-Teknik Kitaplar. (En son basım) [3] Kolman, B., & Hill D. R. Uygulamalı Lineer Cebir (2011). Ed.: Ömer Akın. Palme Yayıncılık. (En son basım)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)86
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(86/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
LİNEER CEBİR I-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Alaattin PUSMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin, lineer denklem sistemlerinin çözümünü yapması; elementer satır işlemlerini yapması; lineer denklem sistemlerinin geometrik yourmunu yapması; matris uzayında işlemler yapması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Lineer denklem sistemleri ve elementer satır işlemleri, Basamak matris, satırca basamak matris ve satırca indirgenmiş matris, Homojen ve homojen olmayan lineer denklem sistemleri ve çözüm yöntemleri,Lineer denklem sistemlerinin geometrik yorumu, Matrisler, matris uzayında toplama, skalerle çarpım ve çarpma işlemleri, Matris çeşitleri ve özellikleri, Matrislerin kuvvetleri, blok matrisler, Matrislerin tersini bulma, Matris uygulamaları,Matrisler ve lineer denklem sistemleri (Gauss eleminasyonu, Gauss-Jordan indirgeme metodu),Matrislerin determinantı, determinantın özellikleri,Determinant uygulamaları,Lineer denklem sistemleri ve determinant ilişkisi,Lineer denklem sistemleri ve Cramer yöntemi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Matrisler üzerinde tanımlı işlemleri yapar.12, 9A
Bir matriste elementer satır ve sütun işlemlerini yapar.12, 9A
Lineer denklem sistemleri ile sistemin katsayılar matrisi arasındaki ilişkiyi açıklar.12, 9A
Gauss eleminasyon ve Gauss-Jordan yöntemlerini kullanarak denklem sistemlerini çözer.12, 9A
Bir matrisin determinantını hesaplar.12, 9A
Denklem sistemi ile determinat arasındaki ilişkiyi açıklar.12, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Lineer denklem sistemleri ve elementer satır işlemleri[1], [2]
2 Basamak matris, satırca basamak matris ve satırca indirgenmiş matris[1], [2]
3 Homojen ve homojen olmayan lineer denklem sistemleri ve çözüm yöntemleri[1], [2]
4Lineer denklem sistemlerinin geometrik yorumu[1], [2]
5 Matrisler, matris uzayında toplama, skalerle çarpım ve çarpma işlemleri[1], [2]
6 Matris çeşitleri ve özellikleri[1], [2]
7 Matrislerin kuvvetleri, blok matrisler[1], [2]
8 Matrislerin tersini bulma[1], [2]
9 Matris uygulamaları[1], [2]
10Matrisler ve lineer denklem sistemleri (Gauss eleminasyonu, Gauss-Jordan indirgeme metodu)[1], [2]
11Matrislerin determinantı, determinantın özellikleri[1], [2]
12Determinant uygulamaları[1], [2]
13Lineer denklem sistemleri ve determinant ilişkisi[1], [2]
14Lineer denklem sistemleri ve Cramer yöntemi[1], [2]
Kaynak
[1] Anton, H., & Rorres, C. Elementer Lineer Cebir. Palme Yayıncılık. (En son basım) [2] Lipschutz, S. Lineer Cebir/Schaum's Outlines. Nobel Yayin Dağıtım-Teknik Kitaplar. (En son basım) [3] Kolman, B., & Hill D. R. Uygulamalı Lineer Cebir (2011). Ed.: Ömer Akın. Palme Yayıncılık. (En son basım)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10