Bu ders ile öğrencilerin; düzlemde ve uzayda kartezyen koordinatları açıklaması; düzlemde ve uzayda vektörleri açıklaması; düzlemde ve üç boyutlu uzayda doğruları açıklaması; üç boyutlu uzayda düzlemi açıklaması; doğru ve düzleme göre yansımaları açıklaması; konikleri açıklaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Düzlemde ve Uzayda Dik Koordinat Sistemi,Düzlemde ve Uzayda Vektörler,Düzlemde Doğru Denklemi ve Doğruların Birbirine Göre Durumları,Nokta ve Vektörel Çarpım,Uzayda Doğrular ve Düzlemler,Çember,Üç Noktası Verilen Çemberin Denklemi,Elips,Parabol,İkinci Dereceden Denklemler,Düzlemde ve Uzayda Eğriler,Düzlemde Kutupsal Koordinatlar,Silindir Yüzeyi,Doğrusal Yüzeyler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğrenciler düzlemde ve uzayda kartezyen koordinatları açıklar.
12, 9
A
Öğrenciler düzlemde ve uzayda vektör ve doğruyu tanımlar.
12, 9
A
Öğrenciler üç boyutlu uzayda düzlemi tanımlar.
12, 9
A
Öğrenciler üç boyutlu uzayda doğru ve düzlemlerin birbirleriyle ilişkilerini açıklar.
12, 9
A
Öğrenciler konikleri açıklar.
12, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Düzlemde ve Uzayda Dik Koordinat Sistemi
[1], [2], [3], [4]
2
Düzlemde ve Uzayda Vektörler
[1], [2], [3], [4]
3
Düzlemde Doğru Denklemi ve Doğruların Birbirine Göre Durumları
[1], [2], [3], [4]
4
Nokta ve Vektörel Çarpım
[1], [2], [3], [4]
5
Uzayda Doğrular ve Düzlemler
[1], [2], [3], [4]
6
Çember
[1], [2], [3], [4]
7
Üç Noktası Verilen Çemberin Denklemi
[1], [2], [3], [4]
8
Elips
[1], [2], [3], [4]
9
Parabol
[1], [2], [3], [4]
10
İkinci Dereceden Denklemler
[1], [2], [3], [4]
11
Düzlemde ve Uzayda Eğriler
[1], [2], [3], [4]
12
Düzlemde Kutupsal Koordinatlar
[1], [2], [3], [4]
13
Silindir Yüzeyi
[1], [2], [3], [4]
14
Doğrusal Yüzeyler
[1], [2], [3], [4]
Kaynak
[1] Sabuncuoğlu, A. Analitik Geometri. Nobel Akademik Yayıncılık. (En son basım)
[2] Aslaner, R. Analitik Geometri. Nobel Akademik Yayıncılık. (En son basım)
[3] Kaya, R. Analitik Geometri. Platform. (En son basım)
[4] Balcı, M. Analitik Geometri. Palme Yayıncılık. (En son basım)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
1
2
2
Rehberli Problem Çözme
1
1
1
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
1
1
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
4
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(4/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ANALİTİK GEOMETRİ
-
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencilerin; düzlemde ve uzayda kartezyen koordinatları açıklaması; düzlemde ve uzayda vektörleri açıklaması; düzlemde ve üç boyutlu uzayda doğruları açıklaması; üç boyutlu uzayda düzlemi açıklaması; doğru ve düzleme göre yansımaları açıklaması; konikleri açıklaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Düzlemde ve Uzayda Dik Koordinat Sistemi,Düzlemde ve Uzayda Vektörler,Düzlemde Doğru Denklemi ve Doğruların Birbirine Göre Durumları,Nokta ve Vektörel Çarpım,Uzayda Doğrular ve Düzlemler,Çember,Üç Noktası Verilen Çemberin Denklemi,Elips,Parabol,İkinci Dereceden Denklemler,Düzlemde ve Uzayda Eğriler,Düzlemde Kutupsal Koordinatlar,Silindir Yüzeyi,Doğrusal Yüzeyler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğrenciler düzlemde ve uzayda kartezyen koordinatları açıklar.
12, 9
A
Öğrenciler düzlemde ve uzayda vektör ve doğruyu tanımlar.
12, 9
A
Öğrenciler üç boyutlu uzayda düzlemi tanımlar.
12, 9
A
Öğrenciler üç boyutlu uzayda doğru ve düzlemlerin birbirleriyle ilişkilerini açıklar.
12, 9
A
Öğrenciler konikleri açıklar.
12, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Düzlemde ve Uzayda Dik Koordinat Sistemi
[1], [2], [3], [4]
2
Düzlemde ve Uzayda Vektörler
[1], [2], [3], [4]
3
Düzlemde Doğru Denklemi ve Doğruların Birbirine Göre Durumları
[1], [2], [3], [4]
4
Nokta ve Vektörel Çarpım
[1], [2], [3], [4]
5
Uzayda Doğrular ve Düzlemler
[1], [2], [3], [4]
6
Çember
[1], [2], [3], [4]
7
Üç Noktası Verilen Çemberin Denklemi
[1], [2], [3], [4]
8
Elips
[1], [2], [3], [4]
9
Parabol
[1], [2], [3], [4]
10
İkinci Dereceden Denklemler
[1], [2], [3], [4]
11
Düzlemde ve Uzayda Eğriler
[1], [2], [3], [4]
12
Düzlemde Kutupsal Koordinatlar
[1], [2], [3], [4]
13
Silindir Yüzeyi
[1], [2], [3], [4]
14
Doğrusal Yüzeyler
[1], [2], [3], [4]
Kaynak
[1] Sabuncuoğlu, A. Analitik Geometri. Nobel Akademik Yayıncılık. (En son basım)
[2] Aslaner, R. Analitik Geometri. Nobel Akademik Yayıncılık. (En son basım)
[3] Kaya, R. Analitik Geometri. Platform. (En son basım)
[4] Balcı, M. Analitik Geometri. Palme Yayıncılık. (En son basım)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.