Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Nihat BULUT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Nihat BULUT, Doç.Dr. Adem Ersin BAYRA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan hakları kavramının içeriği ve tarihsel gelişimi ile demokrasi kavramı ve içeriğinin gelişimi ve tarihsel süreci incelenerek iki kavramın bağlantısını kurmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnsan Haklarını Temellendirmek,İnsan Hakları ve Kamu Özgürlükleri,İnsan Haklarının (ve Kamu Özgürlüklerinin) Amacı: İnsan Onuru,İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi,İnsan Haklarının Uluslararasılaşması,Hak ve Özgürlüklerin Sınıflandırılması,Hak ve Özgürlüklerin Düzenlenmesi ve Sınırlanması,Olağanüstü Hallerde Hak ve Özgürlükler,Hak ve Özgürlüklerin Korunması,Demokrasinin Tanımı ve Gelişimi,Liberal Demokrasinin Doğuşu,Demokrasinin Zorunlu Şartları,Demokrasilerde Hükumet Sistemleri,Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Demokrasi Ve Özgürlük ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnsan haklarının tarihsel gelişimini tartışır. | 10, 16, 9 | A |
İnsan haklarının temelini kavrar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Hak ve özgürlüklerin sınıflandırılması, sınırlandırılması, düzenlenmesini ve korunmasını sorgular. | 10, 16, 9 | A |
Demokrasinin tanımı ve gelişmini tartışır. | 10, 16, 9 | A |
Demokrasinin işlevi, özellikleri ve zorunlu şartlarını sorgular. | 10, 16, 9 | A |
Demokrasilerde hükümet sistemlerinin ayrımını yapar. | 10, 16, 9 | A |
Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de demokrasi ve özgürlük anlayışını karşılaştırmalı olarak analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Haklarını Temellendirmek | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
2 | İnsan Hakları ve Kamu Özgürlükleri | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
3 | İnsan Haklarının (ve Kamu Özgürlüklerinin) Amacı: İnsan Onuru | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
4 | İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
5 | İnsan Haklarının Uluslararasılaşması | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
6 | Hak ve Özgürlüklerin Sınıflandırılması | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
7 | Hak ve Özgürlüklerin Düzenlenmesi ve Sınırlanması | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
8 | Olağanüstü Hallerde Hak ve Özgürlükler | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
9 | Hak ve Özgürlüklerin Korunması | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
10 | Demokrasinin Tanımı ve Gelişimi | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
11 | Liberal Demokrasinin Doğuşu | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
12 | Demokrasinin Zorunlu Şartları | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
13 | Demokrasilerde Hükumet Sistemleri | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
14 | Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Demokrasi Ve Özgürlük | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
Kaynak |
[1] Nihat Bulut, «Antik Yunan’dan Günümüze İnsan Onuru Kavramının Gelişimi», [2] Leo Huberman, “Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla”, [3] Nihat Bulut, “Sahte Bir Karşıtlığın Çözümü: Hukuk Devletinde Özgürlük Güvenlik İlişkisi”, [4] Nihat Bulut, «Sosyal Devletin Düşünsel Temelleri Ve Çağdaş Sosyal Devlet Anlayışı», |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 2 | 2 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 3 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 7 | 3 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Nihat BULUT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Nihat BULUT, Doç.Dr. Adem Ersin BAYRA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan hakları kavramının içeriği ve tarihsel gelişimi ile demokrasi kavramı ve içeriğinin gelişimi ve tarihsel süreci incelenerek iki kavramın bağlantısını kurmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnsan Haklarını Temellendirmek,İnsan Hakları ve Kamu Özgürlükleri,İnsan Haklarının (ve Kamu Özgürlüklerinin) Amacı: İnsan Onuru,İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi,İnsan Haklarının Uluslararasılaşması,Hak ve Özgürlüklerin Sınıflandırılması,Hak ve Özgürlüklerin Düzenlenmesi ve Sınırlanması,Olağanüstü Hallerde Hak ve Özgürlükler,Hak ve Özgürlüklerin Korunması,Demokrasinin Tanımı ve Gelişimi,Liberal Demokrasinin Doğuşu,Demokrasinin Zorunlu Şartları,Demokrasilerde Hükumet Sistemleri,Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Demokrasi Ve Özgürlük ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnsan haklarının tarihsel gelişimini tartışır. | 10, 16, 9 | A |
İnsan haklarının temelini kavrar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Hak ve özgürlüklerin sınıflandırılması, sınırlandırılması, düzenlenmesini ve korunmasını sorgular. | 10, 16, 9 | A |
Demokrasinin tanımı ve gelişmini tartışır. | 10, 16, 9 | A |
Demokrasinin işlevi, özellikleri ve zorunlu şartlarını sorgular. | 10, 16, 9 | A |
Demokrasilerde hükümet sistemlerinin ayrımını yapar. | 10, 16, 9 | A |
Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de demokrasi ve özgürlük anlayışını karşılaştırmalı olarak analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Haklarını Temellendirmek | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
2 | İnsan Hakları ve Kamu Özgürlükleri | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
3 | İnsan Haklarının (ve Kamu Özgürlüklerinin) Amacı: İnsan Onuru | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
4 | İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
5 | İnsan Haklarının Uluslararasılaşması | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
6 | Hak ve Özgürlüklerin Sınıflandırılması | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
7 | Hak ve Özgürlüklerin Düzenlenmesi ve Sınırlanması | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
8 | Olağanüstü Hallerde Hak ve Özgürlükler | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
9 | Hak ve Özgürlüklerin Korunması | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
10 | Demokrasinin Tanımı ve Gelişimi | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
11 | Liberal Demokrasinin Doğuşu | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
12 | Demokrasinin Zorunlu Şartları | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
13 | Demokrasilerde Hükumet Sistemleri | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
14 | Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Demokrasi Ve Özgürlük | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
Kaynak |
[1] Nihat Bulut, «Antik Yunan’dan Günümüze İnsan Onuru Kavramının Gelişimi», [2] Leo Huberman, “Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla”, [3] Nihat Bulut, “Sahte Bir Karşıtlığın Çözümü: Hukuk Devletinde Özgürlük Güvenlik İlişkisi”, [4] Nihat Bulut, «Sosyal Devletin Düşünsel Temelleri Ve Çağdaş Sosyal Devlet Anlayışı», |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |