Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLKOKUL MATEMATİK ÖĞRETİMİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Figen BOZKUŞ
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Eda Nur Güner
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin, ilkokul matematik öğretiminin amaçlarını açıklaması; temel ilkelerini açıklaması; ilkokul matematik dersi öğretim programının amacını, içeriğini, felsefi yaklaşımını açıklaması; öğretim yöntemlerini ve ölçme ve değerlendirme tekniklerini açıklaması; ilkokul matematiğindeki temel kavramlarını açıklaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İlkokul Matematik Öğretiminin Amaçları ve Temel İlkeleri,İlkokul Öğrencilerinde Matematik Yapma ve Bilme,Etkili Matematik Öğretimi ve Farklı Temsil/Modellerin Kullanımı,Matematikte Erken Yaşlardan İtibaren Kazandırılacak Önemli Beceriler,İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programının Amaç, İçerik, Felsefi Yaklaşım, Öğretim Yöntemleri, Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Açısından İncelenmesi,Sayı Kavramının ve Sayı Hissinin Gelişimi,Basamak Değeri Kavramı,Aritmetik İşlemler: Toplama ve Çıkarma,Aritmetik İşlemler: Çarpma ve Bölme,Kesir Kavramı ve Kesirlerde İşlemler,İlkokulda Geometrik Kavramlar ve Ölçme Gelişimi,İlkokulda Ölçme Kavramının Gelişimi ,İlkokulda Veri Analiz Kavramlarının Gelişim,İlkokul Matematik Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İlkokul matematik öğretiminin amaçlarını ve temel ilkelerini açıklar.10, 16, 19, 9A, E
İlkokul matematik dersi öğretim programının amaç, içerik, felsefi yaklaşım, öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirme tekniklerini analiz eder.10, 16, 19, 9A, E
İlkokul öğrencilerinde matematiksel anlamayı analiz eder.10, 16, 19, 9A, E
Erken yaştan itibaren matematikte kazandırılacak önemli becerileri analiz eder.10, 16, 19, 9A, E
Etkili matematik öğretimini analiz eder.10, 16, 19, 9A, E
İlkokul matematiğindeki temel kavramları analiz eder.10, 16, 19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İlkokul Matematik Öğretiminin Amaçları ve Temel İlkeleriBelirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
2İlkokul Öğrencilerinde Matematik Yapma ve BilmeBelirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
3Etkili Matematik Öğretimi ve Farklı Temsil/Modellerin KullanımıBelirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
4Matematikte Erken Yaşlardan İtibaren Kazandırılacak Önemli BecerilerBelirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
5İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programının Amaç, İçerik, Felsefi Yaklaşım, Öğretim Yöntemleri, Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Açısından İncelenmesiBelirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
6Sayı Kavramının ve Sayı Hissinin GelişimiBelirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
7Basamak Değeri KavramıBelirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
8Aritmetik İşlemler: Toplama ve ÇıkarmaBelirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
9Aritmetik İşlemler: Çarpma ve BölmeBelirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
10Kesir Kavramı ve Kesirlerde İşlemlerBelirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
11İlkokulda Geometrik Kavramlar ve Ölçme GelişimiBelirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
12İlkokulda Ölçme Kavramının Gelişimi Belirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
13İlkokulda Veri Analiz Kavramlarının GelişimBelirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
14İlkokul Matematik Derslerinde Ölçme ve DeğerlendirmeBelirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
Kaynak
[1] Olkun, S., & Toluk-Uçar, Z. İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Maya Akademi. (En son basım) [2] Van De Walle, J. A. , Karp, K. S., Bay-Williams, J. M. İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim. Çeviri editörü: Prof. Dr. Soner Durmuş. Nobel Yayınları. (En son basım) [3] Kar, T., & Öçal, M. F. İlköğretimde Teknoloji Destekli Ölçme Öğretimi. Pegem Akademi. (En son basım) [4] Kaçar, A. İlkokulda Matematik Öğretimi. Pegem Akademi. (En son basım) [5] Haylock, D., & Cokcburn, A. Küçük Çocuklar için Matematiği Anlama. Nobel Akademi. (En son basım) [6] Tarım. K., Bulut-Özsezer, M. S., & Canbazoğlu, H. B. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik ve matematik öğretimine ilişkin algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18(3), 1032-1052. [7] MEB. Matematik öğretim programı. (Güncel program)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme12224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi31030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı21020
Toplam İş Yükü (Saat)122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLKOKUL MATEMATİK ÖĞRETİMİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Figen BOZKUŞ
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Eda Nur Güner
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin, ilkokul matematik öğretiminin amaçlarını açıklaması; temel ilkelerini açıklaması; ilkokul matematik dersi öğretim programının amacını, içeriğini, felsefi yaklaşımını açıklaması; öğretim yöntemlerini ve ölçme ve değerlendirme tekniklerini açıklaması; ilkokul matematiğindeki temel kavramlarını açıklaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İlkokul Matematik Öğretiminin Amaçları ve Temel İlkeleri,İlkokul Öğrencilerinde Matematik Yapma ve Bilme,Etkili Matematik Öğretimi ve Farklı Temsil/Modellerin Kullanımı,Matematikte Erken Yaşlardan İtibaren Kazandırılacak Önemli Beceriler,İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programının Amaç, İçerik, Felsefi Yaklaşım, Öğretim Yöntemleri, Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Açısından İncelenmesi,Sayı Kavramının ve Sayı Hissinin Gelişimi,Basamak Değeri Kavramı,Aritmetik İşlemler: Toplama ve Çıkarma,Aritmetik İşlemler: Çarpma ve Bölme,Kesir Kavramı ve Kesirlerde İşlemler,İlkokulda Geometrik Kavramlar ve Ölçme Gelişimi,İlkokulda Ölçme Kavramının Gelişimi ,İlkokulda Veri Analiz Kavramlarının Gelişim,İlkokul Matematik Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İlkokul matematik öğretiminin amaçlarını ve temel ilkelerini açıklar.10, 16, 19, 9A, E
İlkokul matematik dersi öğretim programının amaç, içerik, felsefi yaklaşım, öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirme tekniklerini analiz eder.10, 16, 19, 9A, E
İlkokul öğrencilerinde matematiksel anlamayı analiz eder.10, 16, 19, 9A, E
Erken yaştan itibaren matematikte kazandırılacak önemli becerileri analiz eder.10, 16, 19, 9A, E
Etkili matematik öğretimini analiz eder.10, 16, 19, 9A, E
İlkokul matematiğindeki temel kavramları analiz eder.10, 16, 19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İlkokul Matematik Öğretiminin Amaçları ve Temel İlkeleriBelirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
2İlkokul Öğrencilerinde Matematik Yapma ve BilmeBelirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
3Etkili Matematik Öğretimi ve Farklı Temsil/Modellerin KullanımıBelirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
4Matematikte Erken Yaşlardan İtibaren Kazandırılacak Önemli BecerilerBelirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
5İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programının Amaç, İçerik, Felsefi Yaklaşım, Öğretim Yöntemleri, Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Açısından İncelenmesiBelirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
6Sayı Kavramının ve Sayı Hissinin GelişimiBelirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
7Basamak Değeri KavramıBelirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
8Aritmetik İşlemler: Toplama ve ÇıkarmaBelirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
9Aritmetik İşlemler: Çarpma ve BölmeBelirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
10Kesir Kavramı ve Kesirlerde İşlemlerBelirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
11İlkokulda Geometrik Kavramlar ve Ölçme GelişimiBelirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
12İlkokulda Ölçme Kavramının Gelişimi Belirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
13İlkokulda Veri Analiz Kavramlarının GelişimBelirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
14İlkokul Matematik Derslerinde Ölçme ve DeğerlendirmeBelirtilen temel kaynaklardan ilgili okumaların yapılması
Kaynak
[1] Olkun, S., & Toluk-Uçar, Z. İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Maya Akademi. (En son basım) [2] Van De Walle, J. A. , Karp, K. S., Bay-Williams, J. M. İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim. Çeviri editörü: Prof. Dr. Soner Durmuş. Nobel Yayınları. (En son basım) [3] Kar, T., & Öçal, M. F. İlköğretimde Teknoloji Destekli Ölçme Öğretimi. Pegem Akademi. (En son basım) [4] Kaçar, A. İlkokulda Matematik Öğretimi. Pegem Akademi. (En son basım) [5] Haylock, D., & Cokcburn, A. Küçük Çocuklar için Matematiği Anlama. Nobel Akademi. (En son basım) [6] Tarım. K., Bulut-Özsezer, M. S., & Canbazoğlu, H. B. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik ve matematik öğretimine ilişkin algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18(3), 1032-1052. [7] MEB. Matematik öğretim programı. (Güncel program)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10