Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I-Güz Dönemi2+6510
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Özlem ERKEK, Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN, Doç.Dr. Hamiyet SAYAN, Doç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Eda Nur Güner
Dersin AmacıÖğretmen adaylarının okullardaki öğretim süreci hakkında bilgi ve deneyim sahibi olmalarını sağlamak. Bu ders kapsamında öğretmen adayının, okulu, öğrencileri ve öğretmenlik mesleğini değişik yönleriyle tanıması ve lisans programında alacağı derslere bir temel oluşturması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Tanıtımı- Staj Uygulama Kılavuzu inceleme ödevi,Video izleme ve tartışma
Doğan Cüceloğlu videosu: Özünü keşfetmek
https://www.youtube.com/watch?v=NnW0Q1oDczQ
Teddy nin videosu
https://www.youtube.com/watch?v=8iBsNynLdvI
,Öğretmenlik uygulaması içerik üzerine bİlgilendirme.
Doğan cüceloğlu videosu izletme “Ülkenin Lokomotifi Öğretmendir” ve video üzerinde konuşma.
,Röportaj ödevi için merak edilen soruları sınıfça belirleme. ,Ödev 2 bilgilendirme
"Ders planı hazırlarken nelere dikkat edilir?" üzerine tartışma.

,Röportaj ödev teslimi. Ödev 1.
Röportaj üzerinden öğretmenlerden edindiğiniz cevapların paylaşımı.
,Makale tartışması
Ödev 3 hakkında bilgi verilecek.
,Öğretmen yeterlilikleri ve öğretmenlerle ilgili yasaların incelenmesi,Ödev 2 teslim. Ders planlarını derste paylaşma ve geri dönüt verme.,Örnek matematik ders videosu izleme ve tartışma (TIMMS videolarından birisi olabilir),Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileri,Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileri,Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileri,Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Okulun öğretimini ve örgütlenmesini sistemli bir yaklaşımla tanır10, 16, 9A, E
Daha önce edinmiş olduğu bilgi ve becerileri okul ortamında uygular. 12, 5, 6A, E
Uygulama okulunun değişik sınıflarında öğretmenlik uygulaması yaparak öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği yeterlikleri geliştirir.6A, E, H
Ortaokul matematik öğretim programının sınıf seviyeleri ve konuları hakkında tartışma yapar.10A, E
Uygulama okullarındaki gözlemleri ve uygulamaları sırasında edindikleri deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşır.16A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders Tanıtımı- Staj Uygulama Kılavuzu inceleme ödeviDers notu okuma (Staj Uygulama Kılavuzu-Örnek)
2Video izleme ve tartışma
Doğan Cüceloğlu videosu: Özünü keşfetmek
https://www.youtube.com/watch?v=NnW0Q1oDczQ
Teddy nin videosu
https://www.youtube.com/watch?v=8iBsNynLdvI
Etkili öğretmen nasıl olmalıdır? Araştırınız.
3Öğretmenlik uygulaması içerik üzerine bİlgilendirme.
Doğan cüceloğlu videosu izletme “Ülkenin Lokomotifi Öğretmendir” ve video üzerinde konuşma.
Online öğretim araçlarını araştırınız.
4Röportaj ödevi için merak edilen soruları sınıfça belirleme. Röportaj yapacağınız öğretmene sormak istediğiniz soruları düşününüz. Soruları not alarak derse geliniz.
5Ödev 2 bilgilendirme
"Ders planı hazırlarken nelere dikkat edilir?" üzerine tartışma.

Ders planı nasıl hazırlanır? Araştırınız.
6Röportaj ödev teslimi. Ödev 1.
Röportaj üzerinden öğretmenlerden edindiğiniz cevapların paylaşımı.
MEBİS'e yüklenen makaleyi okuyunuz.
7Makale tartışması
Ödev 3 hakkında bilgi verilecek.
MEBİS'e yüklenen makaleyi okuyunuz.
8Öğretmen yeterlilikleri ve öğretmenlerle ilgili yasaların incelenmesiÖğretmen yeterlilikleri nelerdir? Araştırınız.
9Ödev 2 teslim. Ders planlarını derste paylaşma ve geri dönüt verme.Ders planınızı hazırlayınız.
10Örnek matematik ders videosu izleme ve tartışma (TIMMS videolarından birisi olabilir)Akran değerlendirme ödevi teslim
11Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileriDers planınızı bir öğretmen gibi anlatmak için hazırlanınız.
12Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileriDers planınızı bir öğretmen gibi anlatmak için hazırlanınız.
13Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileriDers planınızı bir öğretmen gibi anlatmak için hazırlanınız.
14Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileriPortfolyo teslim
Kaynak
MEB ortaokul matematik müfredatı Ortaokul matematik ders kitapları (5, 6, 7, 8. sınıf)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5525
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12672
Proje Sunumu / Seminer42080
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı51050
Toplam İş Yükü (Saat)303
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(303/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I-Güz Dönemi2+6510
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Özlem ERKEK, Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN, Doç.Dr. Hamiyet SAYAN, Doç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Eda Nur Güner
Dersin AmacıÖğretmen adaylarının okullardaki öğretim süreci hakkında bilgi ve deneyim sahibi olmalarını sağlamak. Bu ders kapsamında öğretmen adayının, okulu, öğrencileri ve öğretmenlik mesleğini değişik yönleriyle tanıması ve lisans programında alacağı derslere bir temel oluşturması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Tanıtımı- Staj Uygulama Kılavuzu inceleme ödevi,Video izleme ve tartışma
Doğan Cüceloğlu videosu: Özünü keşfetmek
https://www.youtube.com/watch?v=NnW0Q1oDczQ
Teddy nin videosu
https://www.youtube.com/watch?v=8iBsNynLdvI
,Öğretmenlik uygulaması içerik üzerine bİlgilendirme.
Doğan cüceloğlu videosu izletme “Ülkenin Lokomotifi Öğretmendir” ve video üzerinde konuşma.
,Röportaj ödevi için merak edilen soruları sınıfça belirleme. ,Ödev 2 bilgilendirme
"Ders planı hazırlarken nelere dikkat edilir?" üzerine tartışma.

,Röportaj ödev teslimi. Ödev 1.
Röportaj üzerinden öğretmenlerden edindiğiniz cevapların paylaşımı.
,Makale tartışması
Ödev 3 hakkında bilgi verilecek.
,Öğretmen yeterlilikleri ve öğretmenlerle ilgili yasaların incelenmesi,Ödev 2 teslim. Ders planlarını derste paylaşma ve geri dönüt verme.,Örnek matematik ders videosu izleme ve tartışma (TIMMS videolarından birisi olabilir),Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileri,Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileri,Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileri,Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Okulun öğretimini ve örgütlenmesini sistemli bir yaklaşımla tanır10, 16, 9A, E
Daha önce edinmiş olduğu bilgi ve becerileri okul ortamında uygular. 12, 5, 6A, E
Uygulama okulunun değişik sınıflarında öğretmenlik uygulaması yaparak öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği yeterlikleri geliştirir.6A, E, H
Ortaokul matematik öğretim programının sınıf seviyeleri ve konuları hakkında tartışma yapar.10A, E
Uygulama okullarındaki gözlemleri ve uygulamaları sırasında edindikleri deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşır.16A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders Tanıtımı- Staj Uygulama Kılavuzu inceleme ödeviDers notu okuma (Staj Uygulama Kılavuzu-Örnek)
2Video izleme ve tartışma
Doğan Cüceloğlu videosu: Özünü keşfetmek
https://www.youtube.com/watch?v=NnW0Q1oDczQ
Teddy nin videosu
https://www.youtube.com/watch?v=8iBsNynLdvI
Etkili öğretmen nasıl olmalıdır? Araştırınız.
3Öğretmenlik uygulaması içerik üzerine bİlgilendirme.
Doğan cüceloğlu videosu izletme “Ülkenin Lokomotifi Öğretmendir” ve video üzerinde konuşma.
Online öğretim araçlarını araştırınız.
4Röportaj ödevi için merak edilen soruları sınıfça belirleme. Röportaj yapacağınız öğretmene sormak istediğiniz soruları düşününüz. Soruları not alarak derse geliniz.
5Ödev 2 bilgilendirme
"Ders planı hazırlarken nelere dikkat edilir?" üzerine tartışma.

Ders planı nasıl hazırlanır? Araştırınız.
6Röportaj ödev teslimi. Ödev 1.
Röportaj üzerinden öğretmenlerden edindiğiniz cevapların paylaşımı.
MEBİS'e yüklenen makaleyi okuyunuz.
7Makale tartışması
Ödev 3 hakkında bilgi verilecek.
MEBİS'e yüklenen makaleyi okuyunuz.
8Öğretmen yeterlilikleri ve öğretmenlerle ilgili yasaların incelenmesiÖğretmen yeterlilikleri nelerdir? Araştırınız.
9Ödev 2 teslim. Ders planlarını derste paylaşma ve geri dönüt verme.Ders planınızı hazırlayınız.
10Örnek matematik ders videosu izleme ve tartışma (TIMMS videolarından birisi olabilir)Akran değerlendirme ödevi teslim
11Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileriDers planınızı bir öğretmen gibi anlatmak için hazırlanınız.
12Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileriDers planınızı bir öğretmen gibi anlatmak için hazırlanınız.
13Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileriDers planınızı bir öğretmen gibi anlatmak için hazırlanınız.
14Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileriPortfolyo teslim
Kaynak
MEB ortaokul matematik müfredatı Ortaokul matematik ders kitapları (5, 6, 7, 8. sınıf)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10