Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MATEMATİK FELSEFESİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ahmet Şükrü ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMatematik öğretmen adayının matematiğin doğasına ilişkin farkındalığını geliştirmek amacıyla matematiğin bilimdeki yeri; matematiksel düşünme yöntemleri, matematik tarihinde yaşanılan krizler ve matematiğin temelleri üzerine felsefi görüşler konularında donamım sahibi olmalarını sağlamak
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Dersin amacı, kapsamı ve süreci hakkında bilgilendirme, Müfredatlarda Matematiksel Modelleme,Matematik nedir? Sorusu Üzerine tartışma.,Matematiğin ontolojisi, Matematiğin epistemolojisi,Sayılar, kümeler, fonksiyonlar vb. matematiksel kavramlar ile önerme ve matematiksel ifadelerin anlamları,Matematiğin temelleri,Matematiğin yöntemleri,Matematiğin doğasına ilişkin felsefi problemler,Ara Sınav Haftası,Matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirlik,Frege, Russel, Hilbert, Brouwer ve Gödel gibi matematik felsefesi öncülerinin çalışmaları,Matematik felsefesinde temel kuramlar mantıkçılık (Logisicm), biçimcilik (Formalism) ve sezgicilik (Intuitionism),Matematik felsefesinde temel kuramlar mantıkçılık (Logisicm), biçimcilik (Formalism) ve sezgicilik (Intuitionism),Yarı-deneyselciler ve Lakatos,Matematik felsefesinin matematik eğitimi ile ilişkisi,Matematik eğitimi felsefesinde sosyal gruplar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler matematiğin bilimdeki yerini açıklayabilecektir. 4E, J
Öğrenciler teoremler, aksiyomlar, ispatlar gibi matematiksel kavramları açıklayabilecektir. 10, 16, 9E
Öğrenciler matematiğin nesnelliğini ve gerçek dünyadaki uygulamasını açıklayabilecektir. 10, 19E
Matematik filozoflarının görüşlerini açıklayabilecektir. 10, 4E, L
Öğrenciler matematiğin felsefesinin temel yaklaşımlarını açıklayabilecektir. 10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, J: Akran değerlendirmesi, L: Grup değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Dersin amacı, kapsamı ve süreci hakkında bilgilendirme, Müfredatlarda Matematiksel Modellemeİlgili kaynaklar
2Matematik nedir? Sorusu Üzerine tartışma.İlgili kaynaklar
3Matematiğin ontolojisi, Matematiğin epistemolojisiİlgili kaynaklar
4Sayılar, kümeler, fonksiyonlar vb. matematiksel kavramlar ile önerme ve matematiksel ifadelerin anlamlarıİlgili kaynaklar
5Matematiğin temelleriİlgili kaynaklar
6Matematiğin yöntemleriİlgili kaynaklar
7Matematiğin doğasına ilişkin felsefi problemlerİlgili kaynaklar
8Ara Sınav HaftasıSınava hazırlık
9Matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirlikİlgili kaynaklar
10Frege, Russel, Hilbert, Brouwer ve Gödel gibi matematik felsefesi öncülerinin çalışmalarıİlgili kaynaklar
11Matematik felsefesinde temel kuramlar mantıkçılık (Logisicm), biçimcilik (Formalism) ve sezgicilik (Intuitionism)İlgili kaynaklar
12Matematik felsefesinde temel kuramlar mantıkçılık (Logisicm), biçimcilik (Formalism) ve sezgicilik (Intuitionism)İlgili kaynaklar
13Yarı-deneyselciler ve Lakatosİlgili kaynaklar
14Matematik felsefesinin matematik eğitimi ile ilişkisiİlgili kaynaklar
15Matematik eğitimi felsefesinde sosyal gruplarİlgili kaynaklar
Kaynak
-Matematiksel düşünme, Cemal Yıldırım, Remzi Kitabevi. -Bilim felsefesi, Cemal Yıldırım, Remzi Kitabevi. -Matematik felsefesi, Stephen F. Barker, İmge Kitabevi. -Matematik Felsefesi, Bekir Sami GÜR, Kadim Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati13030
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14114
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı20120
Genel Sınav ve Hazırlığı30130
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)94
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(94/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MATEMATİK FELSEFESİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ahmet Şükrü ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMatematik öğretmen adayının matematiğin doğasına ilişkin farkındalığını geliştirmek amacıyla matematiğin bilimdeki yeri; matematiksel düşünme yöntemleri, matematik tarihinde yaşanılan krizler ve matematiğin temelleri üzerine felsefi görüşler konularında donamım sahibi olmalarını sağlamak
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Dersin amacı, kapsamı ve süreci hakkında bilgilendirme, Müfredatlarda Matematiksel Modelleme,Matematik nedir? Sorusu Üzerine tartışma.,Matematiğin ontolojisi, Matematiğin epistemolojisi,Sayılar, kümeler, fonksiyonlar vb. matematiksel kavramlar ile önerme ve matematiksel ifadelerin anlamları,Matematiğin temelleri,Matematiğin yöntemleri,Matematiğin doğasına ilişkin felsefi problemler,Ara Sınav Haftası,Matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirlik,Frege, Russel, Hilbert, Brouwer ve Gödel gibi matematik felsefesi öncülerinin çalışmaları,Matematik felsefesinde temel kuramlar mantıkçılık (Logisicm), biçimcilik (Formalism) ve sezgicilik (Intuitionism),Matematik felsefesinde temel kuramlar mantıkçılık (Logisicm), biçimcilik (Formalism) ve sezgicilik (Intuitionism),Yarı-deneyselciler ve Lakatos,Matematik felsefesinin matematik eğitimi ile ilişkisi,Matematik eğitimi felsefesinde sosyal gruplar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler matematiğin bilimdeki yerini açıklayabilecektir. 4E, J
Öğrenciler teoremler, aksiyomlar, ispatlar gibi matematiksel kavramları açıklayabilecektir. 10, 16, 9E
Öğrenciler matematiğin nesnelliğini ve gerçek dünyadaki uygulamasını açıklayabilecektir. 10, 19E
Matematik filozoflarının görüşlerini açıklayabilecektir. 10, 4E, L
Öğrenciler matematiğin felsefesinin temel yaklaşımlarını açıklayabilecektir. 10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, J: Akran değerlendirmesi, L: Grup değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Dersin amacı, kapsamı ve süreci hakkında bilgilendirme, Müfredatlarda Matematiksel Modellemeİlgili kaynaklar
2Matematik nedir? Sorusu Üzerine tartışma.İlgili kaynaklar
3Matematiğin ontolojisi, Matematiğin epistemolojisiİlgili kaynaklar
4Sayılar, kümeler, fonksiyonlar vb. matematiksel kavramlar ile önerme ve matematiksel ifadelerin anlamlarıİlgili kaynaklar
5Matematiğin temelleriİlgili kaynaklar
6Matematiğin yöntemleriİlgili kaynaklar
7Matematiğin doğasına ilişkin felsefi problemlerİlgili kaynaklar
8Ara Sınav HaftasıSınava hazırlık
9Matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirlikİlgili kaynaklar
10Frege, Russel, Hilbert, Brouwer ve Gödel gibi matematik felsefesi öncülerinin çalışmalarıİlgili kaynaklar
11Matematik felsefesinde temel kuramlar mantıkçılık (Logisicm), biçimcilik (Formalism) ve sezgicilik (Intuitionism)İlgili kaynaklar
12Matematik felsefesinde temel kuramlar mantıkçılık (Logisicm), biçimcilik (Formalism) ve sezgicilik (Intuitionism)İlgili kaynaklar
13Yarı-deneyselciler ve Lakatosİlgili kaynaklar
14Matematik felsefesinin matematik eğitimi ile ilişkisiİlgili kaynaklar
15Matematik eğitimi felsefesinde sosyal gruplarİlgili kaynaklar
Kaynak
-Matematiksel düşünme, Cemal Yıldırım, Remzi Kitabevi. -Bilim felsefesi, Cemal Yıldırım, Remzi Kitabevi. -Matematik felsefesi, Stephen F. Barker, İmge Kitabevi. -Matematik Felsefesi, Bekir Sami GÜR, Kadim Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10