Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OYUNLA MATEMATİK EĞİTİMİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Figen BOZKUŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ahmet Şükrü ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğretmen adaylarının oyun ve oyun türleri hakkında bilgi sahibi olmalarını, oyunun matematik öğretimine olan katkılarının farkına varmalarını, oyunun matematik derslerine entegre edilmesine ilişkin uygulamalar yapmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Oyunun matematik öğretimindeki yeri,Oyun ve oyun türleri, Matematiksel oyunlar,Matematik öğretiminde oyunların önemi,Oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar,Mantık oyunları,Zeka Oyunları,Bulmacalar,Matematik ve oyun etkileşimi,Matematik ve oyun etkileşimi,Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi,Proje sunumu ve değerlendirmesi,Proje sunumu ve değerlendirmesi,Proje sunumu ve değerlendirmesi,Proje sunumu ve değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Oyun ve oyun türlerini tanımlar. 5, 6, 8F, H
Matematik öğretiminde oyunların önemini kavrar.5, 6, 8F, H
Zekâ oyunları/bulmacaları ile ilgili problemleri çözer.5, 6, 8F, H
Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunları inceler.5, 6, 8F, H
Teknoloji destekli matematik oyunları ile ilgili problemleri çözer.5, 6, 8F, H
Öğretim Yöntemleri:5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Oyunun matematik öğretimindeki yeriİlgili kaynaklar
2Oyun ve oyun türleri, Matematiksel oyunlarİlgili kaynaklar
3Matematik öğretiminde oyunların önemiİlgili kaynaklar
4Oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlarİlgili kaynaklar
5Mantık oyunlarıİlgili kaynaklar
6Zeka Oyunlarıİlgili kaynaklar
7Bulmacalarİlgili kaynaklar
8Matematik ve oyun etkileşimiİlgili Kaynaklar
9Matematik ve oyun etkileşimiİlgili kaynaklar
10Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesiİlgili kaynaklar
11Proje sunumu ve değerlendirmesi
12Proje sunumu ve değerlendirmesi
13Proje sunumu ve değerlendirmesi
14Proje sunumu ve değerlendirmesi
Kaynak
Matematik Oyunları (Ahmet Arduç, Altın Nokta Yayınları) Matematik Oyunları - Uzunluk, Alan ve Hacim Hesapları, Ağırlık ve Zaman Ölçüleri (Andrew King, İletişim Yayıncılık) Hızlı Matematik Oyunları (Edward H. Julius , Grifin Kitap) Akıl Oyunları - Zihinsel Matematik Taktikleri (George Lane, Doruk Yayınları)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14114
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı2816
Toplam İş Yükü (Saat)53
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(53/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OYUNLA MATEMATİK EĞİTİMİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Figen BOZKUŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ahmet Şükrü ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğretmen adaylarının oyun ve oyun türleri hakkında bilgi sahibi olmalarını, oyunun matematik öğretimine olan katkılarının farkına varmalarını, oyunun matematik derslerine entegre edilmesine ilişkin uygulamalar yapmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Oyunun matematik öğretimindeki yeri,Oyun ve oyun türleri, Matematiksel oyunlar,Matematik öğretiminde oyunların önemi,Oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar,Mantık oyunları,Zeka Oyunları,Bulmacalar,Matematik ve oyun etkileşimi,Matematik ve oyun etkileşimi,Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi,Proje sunumu ve değerlendirmesi,Proje sunumu ve değerlendirmesi,Proje sunumu ve değerlendirmesi,Proje sunumu ve değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Oyun ve oyun türlerini tanımlar. 5, 6, 8F, H
Matematik öğretiminde oyunların önemini kavrar.5, 6, 8F, H
Zekâ oyunları/bulmacaları ile ilgili problemleri çözer.5, 6, 8F, H
Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunları inceler.5, 6, 8F, H
Teknoloji destekli matematik oyunları ile ilgili problemleri çözer.5, 6, 8F, H
Öğretim Yöntemleri:5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Oyunun matematik öğretimindeki yeriİlgili kaynaklar
2Oyun ve oyun türleri, Matematiksel oyunlarİlgili kaynaklar
3Matematik öğretiminde oyunların önemiİlgili kaynaklar
4Oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlarİlgili kaynaklar
5Mantık oyunlarıİlgili kaynaklar
6Zeka Oyunlarıİlgili kaynaklar
7Bulmacalarİlgili kaynaklar
8Matematik ve oyun etkileşimiİlgili Kaynaklar
9Matematik ve oyun etkileşimiİlgili kaynaklar
10Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesiİlgili kaynaklar
11Proje sunumu ve değerlendirmesi
12Proje sunumu ve değerlendirmesi
13Proje sunumu ve değerlendirmesi
14Proje sunumu ve değerlendirmesi
Kaynak
Matematik Oyunları (Ahmet Arduç, Altın Nokta Yayınları) Matematik Oyunları - Uzunluk, Alan ve Hacim Hesapları, Ağırlık ve Zaman Ölçüleri (Andrew King, İletişim Yayıncılık) Hızlı Matematik Oyunları (Edward H. Julius , Grifin Kitap) Akıl Oyunları - Zihinsel Matematik Taktikleri (George Lane, Doruk Yayınları)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10